تعمیرات و نوسازی خوابگاه های دانشگاه شیراز در دوران کرونا

به گزارش مجله سیاران، مدیر امور دانشجویی دانشگاه شیراز گفت: طرح های عمرانی دانشگاه شیراز، در زمینه های مختلف دانشجویی علیرغم مسائل اقتصادی و محدودیت های اقتصادی، به طور پیوسته در حال اجرا است.

تعمیرات و نوسازی خوابگاه های دانشگاه شیراز در دوران کرونا

جهت دریافت خدمات بازسازی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

علیرضا رمضان زاده، مدیر امور دانشجویی دانشگاه شیراز در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، گفت: طرح های عمرانی دانشگاه شیراز، در زمینه های مختلف دانشجویی، فرهنگی، پژوهشی، آموزشی و... علیرغم مسائل اقتصادی و محدودیت های اقتصادی، به طور پیوسته در حال اجرا است. ازجمله اقدامات عمرانی دانشگاه، عملیات تعمیر، نوسازی و بهسازی خوابگاه های دانشجویی است.

رمضان زاده بیان کرد: معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه شیراز، شیوع بیماری کرونا و در پی آن تعطیلی خوابگاه ها را فرصت مغتنمی برشمرده و در این دوران، با تمرکز و سرعت بیشتر عملیات تعمیر، نوسازی و بهسازی خوابگاه های دانشجویی را دنبال کحرده است.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه شیراز توضیح داد: امور دانشجویی دانشگاه شیراز دارای 24باب خوابگاه دانشجویی 6باب پسرانه، 15 باب دخترانه و 3 باب خوابگاه متاهلی، به مساحت حدود 10هزار مترمربع است که در مجموع حدود 6500 نفر دانشجو در آن ها امکان سکونت دارند.

وی با اشاره به نوسازی و بهسازی خوابگاه 4 ارم اظهار داشت: خوابگاه 4 ارم دارای 68 اتاق است. این خوابگاه با ظرفیت 175نفری دانشجوی دختر در محوطه پردیس ارم نهاده شده است. با توجه به قدمت پنجاه سال از نظر تاسیسات و ابنیه سرویس های بهداشتی و حمام ها و رنگ اتاق ها فرسودگی بسیار زیادی داشته که با هزینه ای بالغ بر یک میلیاردتومان از آبان 99 شروع شده است. بهسازی و تعمیرات کامل و تفکیک کولر برای هر اتاق و تعمیرات شامل تخریب کامل و بازسازی سرویس های بهداشتی توالت و حمام و بعلاوه رنگ آمیزی همه اتاق ها، راهروها، آشپزخانه ها و. می گردد. با پیشرفت خوبی که این تعمیرات داشته است، انتظار می رود تا تیرماه 1400 عملیات بهسازی و نوسازی این خوابگاه به اتمام برسد و در سال تازه تحصیلی دانشجویان از محیط بسیار خوب این مجموعه استفاده بهینه نمایند.

رمضان زاده در خصوص نوسازی و بهسازی کامل خوابگاه 9 ارم اظهار کرد: خوابگاه 9 ارم دارای 73 اتاق است. این خوابگاه با ظرفیت 150نفری دانشجوی دختر در محوطه پردیس ارم نهاده شده است با توجه به قدمت پنجاه ساله، از نظر تاسیسات و ابنیه سرویس های بهداشتی و حمام ها و رنگ اتاق ها فرسودگی بسیار زیادی داشته که با هزینه ای بالغ بر چهارمیلیارد تومان از آبان 99 شروع شده است. در نوسازی این خوابگاه سرویس های بهداشتی و حمام به صورت مستقل در فلت ها و تفکیک کولر های هر اتاق در نظر گرفته شده است. با پیشرفت خوبی که این تعمیرات داشته است، انتظار می رود تا آبان 1400عملیات بهسازی و نوسازی این خوابگاه به اتمام برسد و در سال تازه، در صورتی که کلاس های دانشگاه حضوری برگزار گردد، دانشجویان از محیط بسیار خوب این مجموعه استفاده بهینه نمایند.

وی در خصوص تعمیرات خوابگاه شهید مطهری (ره) گفت: این خوابگاه با ظرفیت حداکثر 360 نفر در منطقه باجگاه و دانشکده کشاورزی واقع شده است. این خوابگاه از نظر سطح بندی کالبدی صندوق رفاه دانشجویی در سطح 5 قرار داشت که با همت مدیریت دانشگاه و حمایت اقتصادی صندوق رفاه دانشجویی با اعتباری بالغ بر 700 میلیون تومان در تابستان 98 تعمیر شده و به سطح 2 ارتقاء یافت. تعمیرات این خوابگاه شامل نوسازی و بهسازی سرویس های بهداشتی و رنگ آمیزی اتاق ها، راهروها، درب و پنجره و اماکن عمومی خوابگاه است. بعلاوه در این فرآیند تجهیز موتورخانه به دو دستگاه دیگ بخار و تعویض کلیه موکت ها و پرده اتاق ها هم در دستور کار نهاده شد.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه شیراز با اشاره نوسازی و بهسازی خوابگاه شهدا2 اضافه کرد: خوابگاه های متاهلی دانشگاه شیراز دارای سه فاز تعمیراتی است. فاز اول تعمیراتی این مجموعه که شامل بازسازی کامل خوابگاه شهدا 1 بود در سال 1397 به انتها رسید و اکنون فاز دوم یعنی بازسازی کامل خوابگاه شهدا 2 هم با مشارکت بخش خصوصی انتها یافته است. تعمیرات صورت گرفته در این خوابگاه شامل؛ تخریب کامل و بازسازی سرویس بهداشتی، تخریب کامل و بازسازی آشپزخانه، نوسازی کامل تاسیسات آب و برق، گازکشی آشپزخانه ها، نوسازی کامل درب و پنجره ها، نصب سیستم اعلام حریق، نصب سیستم سرمایشی کولر آب، نوسازی کامل موتورخانه و... است.

وی ادامه داد: مجموعه خوابگاه های متاهلین شهدا دارای 3 بلوک خوابگاهی و هر بلوک هم شامل 50 سوئیت مسکونی است. خوابگاه شهدای 2 در 5طبقه، دارای 50 واحد و زیربنای حدود 3هزارمتر مربع است. هزینه نوسازی این خوابگاه به وسیله بخش خصوصی بیش از 4 میلیارد تومان صرف شده است.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه شیراز در خصوص نوسازی و بهسازی بلوک A خوابگاه شهید مفتح (ره) یادآور شد:این خوابگاه با قدمت بیش از سی سال، به اسم عظیم ترین خوابگاه های دانشجویی کشور، در 4 بلوک و 13 طبقه، دارای 700 اتاق و زیربنای حدود 30هزار متر مربع، به علت قدمت زیاد و مستهلک شدن سیستم های تأسیساتی آن و بعلاوه تراکم بالای اسکان، نیازمند تعمیرات جدی بود که به یاری سازمان برنامه و بودجه و مسئولین وزارت عتف و صندوق رفاه دانشجویی، عملیات نوسازی و بهسازی این خوابگاه، از مردادماه 1398 شروع شد و تا به امروز پیشرفت چشمگیری داشته است گزارش مختصری از این خوابگاه پیش از این در سایت دانشگاه درج شد، به زودی گزارش تکمیلی آن هم ارائه می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 تیر 1400 بروزرسانی: 24 تیر 1400 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1126

به "تعمیرات و نوسازی خوابگاه های دانشگاه شیراز در دوران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعمیرات و نوسازی خوابگاه های دانشگاه شیراز در دوران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید