خبرنگاران زیارتگاه ها و مساجد اصفهان تا نیمه اردیبهشت تعطیل است

به گزارش مجله سیاران، اصفهان- خبرنگاران - استاندار اصفهان گفت: اماکن مقدس و زیارتگاه ها و مساجد این استان برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تا نیمه اردیبهشت تعطیل است.

خبرنگاران زیارتگاه ها و مساجد اصفهان تا نیمه اردیبهشت تعطیل است

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

عباس رضایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: پیشنهاد تعطیلی این اماکن تا انتها اردیبهشت داده شد اما پذیرفته نشد و برای بازگشایی مجدد این مکان های مذهبی پانزده روز آینده تصمیم گیری خواهد شد.

وی ادامه داد: همه مردم مسلمان سال های گذشته در ماه مبارک رمضان در مساجد، اماکن مقدس و زیارتگاه ها حضور پیدا می کردند اما امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا این توفق از ما سلب شده است.

استاندار اصفهان با اشاره به تماس ویدئو کنفرانسی امروز با ستاد ملی مدیریت کرونا و رییس جمهوری گفت: مصوبات و تصمیمات امروز ستاد ملی کرونا، کلان و کشوری بود اما برخی از این مصوبات شامل حال استان اصفهان هم می شود.

وی شرح داد: کرونا هنوز تمام نشده و در خانه ماندن و رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله مسائل مهم مطرح شده در جلسه امروز ستاد ملی کرونا بود.

رضایی با تاکید بر ثبت نام مشاغل در سامانه و دریافت بهداشتی گفت: فعالیت کسب و کارهای کم خطر از 23 فروردین و در تهران از روز گذشته شروع شده است امیدواریم که پیک جدیدی در هفته های آینده نداشته باشیم.

وی گفت: افزایش فرایند بیماران سرپایی در 6 استان کشور امروز توسط وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی اعلام شد که اصفهان جزو این استانها نیست.

استاندار اصفهان افزود: فوتی های ناشی از کرونا در این استان به شدت کاهش پیدا کرده است و این موفقیت را مدیون رعایت پروتکل های بهداشتی از طرف مردم هستیم و همچنان از مردم تقاضا و تاکید داریم که هر چه بهتر و بیشتر این پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

رضایی اعلام نمود: شناسایی افراد و غربالگری جدید در 21 استان از جمله اصفهان شروع شده است.

وی با اشاره به رونمایی از اپلیکیشن ماسک که توسط دانشگاه صنعتی شریف تهیه شده انجام شد تاکید کرد: نصب این اپلیکیشن بر روی تلفن های همراه مردم استان اصفهان کمک بزرگی به شناسایی بیماران می کند.

استاندار اصفهان با اشاره به اهمیت استمرار فعالیت های عمرانی گفت: در جلسه امروز مقرر شد که نباید چرخ اقتصاد کشور از حرکت بیایستد و باید فعالیت مشاغل با خطر متوسط هم شروع شود اما مشاغل پر خطر همچنان تعطیل خواهند بود.

وی با اشاره به پرداخت وام های یک میلیونی و وام هایی که به کسب و کارها، گفت: بانک ها برای پرداخت وام به مشتریان خود یک سری قوانین و مقررات دارند اما پرداخت این وام ها معاف از مقررات بانکی است.

رضایی گفت: اتراق در بوستان ها و پارک های استان اصفهان همچنان ممنوع است اما ورود به این پارک ها برای قدم زدن ایرادی ندارد ؛ تصمیم جدیدی برای بازگشایی مدارس و دانشگاه ها گرفته نشده و مکان ها همچنان تعطیل هستند و تنها دوره های دکترا با رعایت پروتکل های بهداشتی در دانشگاه ها از امروز می توانند فعالیت داشته باشند و مقاطع لیسانس و فوق لیسانس همچنان تا اطلاع بعدی تعطیل است.

استاندار اصفهان گفت: پیش از این از شهفرایندان می خواستیم که از مترو و اتوبوس استفاده کنند اما در زمان حاضر از آنها تقاضا داریم که تا حد امکان از وسایل شخصی خود استفاده کنند؛ البته استفاده از وسایل نقلیه شخصی ترافیک ایجاد خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه خریداری اتوبوس جدید و بازسازی اتوبوس های قدیمی در کلان شهرها در جلسه امروز مطرح شد گفت: شهرداری های استان باید از طریق معاونت عمرانی و امور شهرداری های کشور پیگیری لازم را در این زمینه داشته باشند و سهمیه خود را در این زمینه مطالبه کنند.

رضایی با اشاره به ورود ایرانیان به کشور افزود: بسکمک از هم استانی ها هم که از کشورهای دیگر وارد می شوند باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و در فرودگاه تست از آنها گرفته خواهد شد و تا زمان اعلام نتیجه تست باید در قرنطینه بمانند.

به گفته وی در صورتیکه در این مدت قصد استفاده از هتل را داشته باشند هزینه های اقامت در هتل را باید خودشان بپردازند اما در قرنطینه می توانند با خانواده ها حضور داشته باشند در صورتیکه نتیجه مثبت اعلام شد باید پروتکل ها را بطور کامل رعایت کنند.

تا به امروز حدود 80 هزار نفر در کشور بطور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به حدود پنج هزار نفر رسیده است. این ویروس از کشور چین به دیگر کشورهای جهان سرایت کرد و ساختار از جمله اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی جوامع را تحت الشعاع قرار داده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 31 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 384

به "خبرنگاران زیارتگاه ها و مساجد اصفهان تا نیمه اردیبهشت تعطیل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران زیارتگاه ها و مساجد اصفهان تا نیمه اردیبهشت تعطیل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید