65 طرح فراوریی صنعتی و کشاورزی استان، تسهیلات رونق فراوری دریافت می نمایند

به گزارش مجله سیاران، خبرنگاران/سمنان معاون هماهنگی امور مالی استاندار سمنان گفت: با موافقت اعضای کارگروه ستاد تسهیل و برطرف موانع فراوری استان، 7 طرح صنعتی و 58 طرح کشاورزی برای دریافت حدود 70 میلیارد تومان تسهیلات رونق فراوری، به بانک های عامل معرفی شدند.

65 طرح فراوریی صنعتی و کشاورزی استان، تسهیلات رونق فراوری دریافت می نمایند

علیرضا شریفی نژاد، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان، 6 مهر 1400 در جلسه کارگروه تسهیل و برطرف موانع فراوری استان اظهار کرد: با تسهیل و پرداخت تسهیلات مصوب شده به این 65 طرح فراوریی صنعتی و کشاورزی، 16 فرصت شغلی تازه برای نیروی کار استان فراهم خواهد شد.

وی اضافه کرد:با رویکردی که در فرآیند ورودی درخواست ها در سال تازه وجود دارد، احتیاج است تا کوشش بیشتری صورت گیرد و با یک اقدام و کار موشکافانه و تخصصی، بتوانیم با یاری بانکها منابع اقتصادی و اعتباری را به بخش فراوری استان تزریق کنیم.

شریفی نژاد اسم داشت: بانکهای عامل و دستگاه های اجرایی مرتبط کوشش نمایند تا برای حفظ اشتغال موجود و پایداری در امر فراوری، تزریق منابع به واحدهای فراوریی، تسریع یابد.

وی تاکید نمود: ما باید در سال پشتیبانی ها و مانع زدایی ها از فراوری، با توجه جدی به تزریق منابع اقتصادی به واحد های فراوریی، شاهد شتاب گیری در این حوزه و رشد قابل توجه باشیم.

معاون استاندار سمنان بیان داشت: ضروری است تا در آینده و جلسه بعدی، بانکهای عامل استان نسبت به ارائه گزارش مستند و جامع از شرایط پرداخت تسهیلات رونق فراوری به واحد های فراوریی استان در حوزه خود، اقدام نمایند.

وی با بیان اینکه گزارش بسیار خوبی در مورد اقدامات هیات خبرگان بانکی در این جلسه ارائه شد، خاطر نشان کرد: امیدواریم این فرایند ادامه دار بوده و مسائل و موارد مرتبط با این هیات به وسیله دبیرخانه ستاد آنالیز، پوشش داده و تقویت گردد.

شریفی نژاد، گفت: 77 درصد درخواستهای واحدها به دبیرخانه وارد شده است؛ بعضی در کارگروه ملی و بعضی هم به وسیله دستگاه های اجرایی مرتبط در حال آنالیز است، احتیاج داریم تا با اقدامات مناسب، در بین ورودی و خروجی درخواستها به کارگروه تسهیل و برطرف موانع فراوری استان، تعادل ایجاد کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان در خاتمه توضیح داد: بانک ها در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارند که ضمن تقدیر از کوشش تمامی بانکهای عامل فعال در این حوزه، احتیاج است تا بانکها با اطلاعات کامل در مورد تسهیلات پرداختی در جلسات حضور پیدا نمایند تا شاهد تسریع در تزریق منابع به بخش فراوری باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 مهر 1400 بروزرسانی: 15 مهر 1400 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1237

به "65 طرح فراوریی صنعتی و کشاورزی استان، تسهیلات رونق فراوری دریافت می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "65 طرح فراوریی صنعتی و کشاورزی استان، تسهیلات رونق فراوری دریافت می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید