وزیر خارجه آلمان: هیچ جایگزین منطقی برای مصاحبه با روسیه وجود ندارد

به گزارش مجله سیاران، وزیر خارجه آلمان با استقبال از پیشنهاد آمریکا برای برگزاری اجلاس با روسیه،گفت: هیچ جایگزینی منطقی برای تبادل نظر با روسیه وجود ندارد.

وزیر خارجه آلمان: هیچ جایگزین منطقی برای مصاحبه با روسیه وجود ندارد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به نقل از خبرگزاری تاس، هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان در رویداد آنلاین انجمن آتلانتیک آلمان گفت: تمایل به تبادل نظر با روسیه می تواند به برطرف اختلافات بین المللی یاری کند.

ماس با شااره به پیشنهاد آمریکا برای برگزاری اجلاس با روسیه گفت: این راهی است که ما در اتحادیه اروپا طی می کنیم. من معتقدم که هیچ جایگزین منطقی برای این وجود ندارد.

به گفته وی ، تبادل نظری مستقیم بین مسکو و واشنگتن برای روابط دو جانبه روسیه و آمریکا بسیار مفید خواهد بود. وی تأکید کرد: این یک واقعه مثبت خواهد بود برای کل دنیا.

پیش از این ، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفته بود که ملاقات ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه و جو بایدن ، همتای آمریکایی وی ، قرار است در تابستان سال جاری برگزار گردد ، اما گفت که نه در خصوص تاریخ دقیق و نه در کشور میزبان این رویداد توافق نشده است.

در 13 آوریل ، ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه و جو بایدن ، همتای آمریکایی وی ، مکالمه تلفنی داشتند. کاخ سفید خاطرنشان کرد که بایدن ایده برگزاری اجلاس در کشور سوم در ماه های آینده را مطرح نموده است. بعدها ، بایدن توضیح داد که به همتای روسی خود پیشنهاد داده است که تابستان سال جاری در اروپا ملاقات کند.

وزیر امور خارجه آلمان همچنین درباره رخدادهای مرتبط با اوکراین نیز گفت، فرآیند صلح مربوط به شرق اوکراین در حال رفتن به سمت مرحله ای حساس در هر دو فرمت نرماندی و مینسک است که طی آن طرفهای درگیر و چهار رهبر اروپایی قرار است گرد هم بیایند.

او اضافه کرد: فرمت نرماندی و فرآیند مینسک در مرحله ای حساس واقع شده است. به همین دلیل من فکر می کنم ما به زودی خواهیم دید که آیا مجددا پیشرفتی وجود خواهد داشت و اینکه آیا توافقات مینسک پایان به طور کامل از سوی هر دو طرف اجرا خواهد شد یا خیر. در غیر این صورت ما با یک درگیری منجمد سر و کار خواهیم داشت و ما میخواهیم به هر قیمتی از آن اجتناب کنیم.

وزیر خارجه آلمان در این اظهاراتش که به وسیله ویدیو کنفرانس و توسط جامعه آتلانتیک آلمان مطرح شد، گفت معتقد به اینکه پیشرفت در مذاکرات اخیرا به صفر کاسته شده نیست. او اظهار کرد، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان با روسای جمهور روسیه و اوکراین تبادل نظر داشته است.

تنشها بین روسیه و اوکراین اوایل ماه جاری میلادی بعد از آنکه غرب روسیه را متهم به انباشت سربازانش در مرز با اوکراین کرد، بالا گرفت. سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اظهار کرد، این سربازان در داخل خاک روسیه تحرک پیدا نموده اند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 30 اردیبهشت 1400 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1039

به "وزیر خارجه آلمان: هیچ جایگزین منطقی برای مصاحبه با روسیه وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه آلمان: هیچ جایگزین منطقی برای مصاحبه با روسیه وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید