راهنمای سفر به بلاروس

به گزارش مجله سیاران، سفر به بلاروس

بلاروس از آن جمله مقصدهایی است که با اینکه دریایی در اطرافش وجود ندارد اما دریاچه و رودخانه های بسیار زیادی را در خود جای داده است. باورش کمی سخت است که این کشور 11 هزار دریاچه دارد. با اینکه آن ها خیلی بزرگ نیستند اما این رقم بسیار قابل توجه است. راهنمای سفر به بلاروس به شما نشان می دهد که در این کشور می توانید علاوه بر طبیعت بسیار زیبایش، بناهای باستانی زیادی نیز مشاهده کنید که سفرتان را متنوع و دوست داشتنی می کند. مرکز بلاروس، شهر مینسک است که تقریبا در مرکز آن واقع شده است. دیگر شهرهای معروف آن، برست، گردونا، ماگیلیوف و … هستند. در ادامه با خبرنگاران راهنمای سفر به بلاروس را مطالعه کنید.

راهنمای سفر به بلاروس

مختصری از تاریخ

بلاروس که در طول تاریخ از طریق حکومت های مختلفی اداره می شد برای اولین بار در 25 مارس 1918 استقلال خود را گفت که البته این استقلال عمری نداشت. پس از آن در سال 1919 این کشور به جمهوری سوسیالیستی بلاروس شوروی تبدیل شد، در سال 1921 به عنوان عضو بنیادی اتحاد شوروی در آمد و در 1939 اتحاد شوروی به این کشور پیوست. بلاروس در سال 1941 تحت استعمار آلمان در آمد که بعد از جنگ در سال 1945 یکی از کشورهایی بود که بنیاد ملل متحد را امضا کرد. به هر حال پس از فراز و نشیب های زیادی که بعد از آن انجام شد، بلاروس در 27 ژوئیه 1990 موجودیت خود را گفت و در 25 اوت همان سال در نهایت استقلال کامل به دست آورد.

مواقعیت جغرافیایی

مساحت این کشور حدود 208 هزار کیلومتر مربع است و نواحی پست و باتلاقی (تالابی) فراوانی دارد. بلاروس را در نقشه یک کشور بریده بریده می بینید زیرا دریاچه ها و رودخانه های بسیار زیادی را در خود جای داده است. یکی از منطقه ها معروف و البته بزرگترین منطقه باتلاقی آن پولزیا نام دارد. 34 درصد این کشور جنگل است و یکی از منابع طبیعی پررونق و مهم آن، منابع جنگلی محسوب می شود. همانطور که گفته شد 11 هزار دریاچه در بلاروس وجود دارد که البته بیشتر آن ها کوچک هستند.

اطلاعات کلی

اختلاف ساعت با تهران: نیم ساعت از ایران عقب تر است.

زبان رسمی: بلاروسی و روسی

واحد پول: روبل (به تاریخ امروز، 27 آذر 96، هر 1 روبل برابر با 17,58 تومان می باشد)

کد بلاروس: 00375

شماره های اضطراری: آتش نشانی: 101، اورژانس: 103، پلیس: 102

آب و هوا

بلاروس دارای آب و هوای قاره ای معتدل است و زمستان های سرد و تابستان گرم دارد. دمای میانه در آن فرق دارد. در ماه ژانویه، درجه حرارت از منفی 4.5 درجه سانتی گراد به منفی 8 درجه می رسد و در ماه ژوئیه دمای میانه مثبت 17 تا مثبت 18.5 است. برخی از بخش های بلاروس دمای منفی صفر را در بیش از یک سوم سال تجربه می کنند.

بهترین زمان سفر

بلاروس به ندرت دماهای شدیدی را تجربه می کند که می تواند سفر را سخت کند. در واقع، اگر شما سرما را نادیده نگیرید، بلاروس در ماه های سرد بسیار زیبا است. اما اگر ترجیح می دهید سفر گرمتری داشته باشید، باید در بهار و یا تابستان به این کشور بروید که البته در این زمان به خاطر بارش باران چتر فراموشتان نشود!

هزینه اقامت

کشور بلاروس که یکی از مقصدهای محبوب در شرق اروپا محسوب می شود، اقامت گاه های متنوعی را در اختیار شما می گذارد. شما می توانید در یک هاستل یا همان مهمان خانه های مشترک، یک تخت اجاره کنید که هزینه آن حدود 15 روبل (حدود 26 هزار تومان) می باشد که باید در نظر داشته باشید که شما تختی در یک اتاق مشترک اجاره می کنید و بقیه امکانات نیز مشترک هستند. اگر ترجیحتان این است که در هتل اقامت داشته باشید در لیست زیر هزینه های حدودی هتل ها برایتان آورده شده که با توجه به زمان سفرتان بسیار متغیر است.

هتل3 ستاره: میانگین شبی از حدود 200 هزار تومان

هتل 4 ستاره: میانگین شبی از حدود 350 هزار تومان

هتل 5 ستاره: میانگین شبی از حدود 510 هزار تومان

شکم گردی در بلاروس

راهنمای سفر به بلاروس به شما می گوید که شکم گردی در بلاروس در عبارت سیب زمینی، نان و گوشت خلاصه می شود! بیشتر محصولات این کشور ارگانیک هستند که جزو مزیت های آن محسوب می شود. جالب است بدانید که بلاروس از آن دسته کشورهایی است که سنت پخت غذایش را حفظ کرده است. علاقه بلاروسی ها به سیب زمینی در همه جا دیده می شود. در آن جا کافه هایی است که به کافه سیب زمینی معروفند و در آن جا انواع و اقسام غذاهای درست شده با سیب زمینی سرو می شوند. پیراشکی های مختلفی با سیب زمینی، قارچ و یا گوشت در بلاروس هستند که در همه جا می توانید آن ها را ببینید. یکی از غذاهای معروف بلاروسی به نام درانیکی (Drakini) است که شبیه به کوکوی سیب زمینی خودمان است که معمولا با خامه ترش خورده می شود. گوشت و محصولات گوشتی نیز در رژیم غذایی بلاروسی ها دیده می شود. در بلاروس غذاهای گوشتی همیشه در کنار سبزیجات سرو می شوند. هزینه های حدودی رستوران های بلاروس به شرح زیر می باشد:

میانگین هزینه غذا در رستوران ارزان: 22 هزار تومان

میانگین هزینه غذا در رستوران میانه رو به بالا: 50 هزار تومان

میانگین هزینه غذا در فست فودهای زنجیره ای: 17 هزار تومان

یک بطری آب 0.33 لیتری: 1500 تومان

حمل و نقل در بلاروس

بلاروس کشور بزرگی نیست و می توانید به هر نقطه ای از آن که بخواهید نهایتا در کمتر از یک روز برسید.

قطار: تمام قطارهای ملی و بین المللی بلاروس از طریق شرکتی به نام BCH اداره می شوند. بیشتر قطارها قدیمی هستند اما امکانات خوبی دارند و تمیز می باشند. شما با استفاده از قطار می توانید به مقصدهای محبوبتان برسید و این حمل و نقل بسیار ارزان برایتان تمام خواهند شد. همچنین فرصت این را خواهید داشت که از میان طبیعت زیبای این کشور گذر کنید و اگر خوش شانس باشید چند حیوان را هم ببینید. قطارهای ملی همه روزه حرکت می کنند و با اینکه به اندازه اتوبوس سریع نیستند اما به خاطر قیمت خوبشان ارزش استفاده دارند. کلاس استاندارد در قطارها به نام پلاتسکارت (platskart) شناخته می شود که با اینکه خصوصی نیستند اما شما جای خواب دارید و البته کوپه های اختصاصی نیز در قطارها وجود دارند. پایین ترین کلاس قطار، اوبشچی (obshchy) است که تنها یک جایگاه به شما می دهند. پیشنهاد ما این است که اگر می خواهید سفر طولانی داشته باشید از این نوع بلیط صرف نظر کنید.

اتوبوس: بلیط اتوبوس های درون شهری را می توانید از ایستگاه های اتوبوس (که به راحتی در شهرهای بزرگ یافت می شوند) خریداری کند. اتوبوس ها در راستاهایی حرکت می کنند که با شماره مشخص شده اند؛ پس قبل از سوار شدن بر اتوبوس حتما شماره روی آن را با شماره راستا چک کنید.

مینی بوس: در بلاروس مینی بوس هایی وجود دارند که به مارشروتکا معروف هستند و آن ها را معمولا به رنگ زرد می بینید. آن ها ارزان تر از اتوبوس هستند.

اجاره ماشین: شما می توانید در بلاروس ماشین اجاره کنید. قیمت بنزین در تاریخ امروز حدود 2200 تومان است. تمام پمپ بنزین ها قیمت مشابهی دارند پس مانند برخی از کشورها که قیمت ها فرق دارد نیازی نیست در پی پمپ بنزین ارزان تر بگردید.

شهرهای مهم گردشگری

شما در راهنمای سفر به بلاروس می خوانید که برخی از جاذبه های این کشور در شهرهای متفاوت و روستاهای آن قرار گرفته است. از جمله شهرهای گردشگری مهم آن می توان به مینسک، هومل، ماهیلو، ویسبیسک و برست اشاره کرد.

برخی از جاذبه های مهم گردشگری

  • دریاچه ای براسلاو
  • پارک ملی Belovezhskaya Pushcha
  • قلعه میر(mir castle)
  • دریای مینسک
  • قلعه برست
  • جنگل بیالوزا
  • باغ گیاهشناسی مینسک

امیدواریم که راهنمای سفر به بلاروس برایتان مفید بوده باشد و چنانچه قصد سفر به این کشور زیبا را دارید، خاطر خوشی را با خود به همراه بیاورید.

منبع: الی گشت
انتشار: 18 اسفند 1400 بروزرسانی: 18 اسفند 1400 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1408

به "راهنمای سفر به بلاروس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به بلاروس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید