هشدار وزیر خارجه روسیه به اتحادیه اروپا

به گزارش مجله سیاران، خبرنگاران : سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در ملاقات با همتای ایتالیایی خود نسبت به پیامدهای سیاست های اتحادیه اروپا هشدار داده است.

هشدار وزیر خارجه روسیه به اتحادیه اروپا

با ما سفر کنید و با قیمت تور اروپا تابستان 1400 از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، سرگئی لاوروف روز چهارشنبه در نشست خبری مشترک با لوئیجی دو مایو وزیر امور خارجه ایتالیا در مسکو گفت که سیاست های اتحادیه اروپا در خصوص مسکو بدون پاسخ نخواهد ماند.

لاوروف اضافه نمود: همینک می خواهیم بدانیم که اتحادیه اروپا در زمان حاضر از ما چه می خواهد.

روابط روسیه و اتحادیه اروپا پرتنش شده است و بروکسل که تا به امروز چندین بسته تحریم های اقتصادی و اقتصادی در خصوص روسیه وضع و شماری از مقامهای روس را تحریم نموده است برای اعمال تحریم های جدید در خصوص این کشور آماده شده است.

روسیه علاقه مند به برطرف ابهامات درمورد ناوالنی

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه سخنان خود گفت که روسیه بیش از هر طرف دیگری علاقه مند به برملا شدن حقیقت در خصوص الکسی ناوالنی است.

وی گفت: ما بیش از هر کشور دیگر علاقه مندیم که واقعیت برملا گردد و امیدواریم که شرکای غربی ما در وهله اول طرف آلمانی تنبلی نمی نمایند و از تعهدات بین المللی خود شانه خالی نخواهند کرد.

جوسپ بورل مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفت وگوی تلفنی با وزیر خارجه روسیه بر عدم دخالت کشورهای خارجی در امور بلاروس تاکید نموده و او را در جریان تحریم های جدید این اتحادیه علیه مسکو قرار داد.

بورل مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه شنبه با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه درباره تحولات مربوط به قره باغ، بلاروس و همچنین تحریم های این اتحادیه علیه مسکو در ارتباط با مسمومیت الکسی ناوالنی به صورت تلفنی گفت وگو کرد.

ناوالنی که یکی از اصلی ترین منتقدان ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه است، بیستم ماه اوت (سی ام مرداد) در بازگشت از سیبری به مسکو بیمار شد.

وی پس از فرود اضطراری هواپیما به بیمارستانی در شهر تومسک سیبری منتقل شد و سپس به یک مرکز درمانی در برلین انتقال یافت، جایی که پزشکان در اوایل ماه جاری اعلام کردند نشانه هایی از مسمومیت وی با ماده سمی نوویچوک وجود دارد.

سازمان منع تسلیحات شیمیایی نیز با آنالیز نمونه های گرفته شده از ناوالنی در یک مرکز درمانی ارتش آلمان در برلین اعلام نموده است که در خصوص وی ماده سمی نوویچوک بکار گرفته شده است.

تمام ابعاد شرایط پیرامون مسمومیت ناوالنی حاکی از استفاده کشورهای غربی بویژه آمریکا از ان مساله برای اهداف خود است و مقام های روس نیز بارها در این مورد نارضایتی خود را اعلام نموده و خواهان همکاری آلمان برای حل این مساله و نتیجه دریافت از تحقیقات شده اند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 22 آبان 1399 بروزرسانی: 22 آبان 1399 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 670

به "هشدار وزیر خارجه روسیه به اتحادیه اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار وزیر خارجه روسیه به اتحادیه اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید