هشدار بلاروس درباره تحریم نمایندگان رسمی کشورهای اروپایی

به گزارش مجله سیاران، وزیر خارجه بلاروس ضمن اعلام اینکه نمایندگان رسمی و رهبران بعضی کشورهای اتحادیه اروپا در فهرست گسترده تحریم های مینسک قرار می گیرند، از آمادگی کشورش برای مذاکره با غربی ها درباره عواقب تحریم های مالی اطلاع داد.

هشدار بلاروس درباره تحریم نمایندگان رسمی کشورهای اروپایی

با ما سفر کنید و با تور اروپا پاییز از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، ولادیمیر مکی وزیر امور خارجه بلاروس گفت که این کشور نمایندگان رسمی رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا را در فهرست گسترده تحریم های خود قرار خواهد داد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

این دیپلمات بلندپایه شب گذشته در مصاحبه با شبکه تلویزیون سراسری این کشور، گفت: شما می دانید که اتحادیه اروپا تحریم های مضاعفی را علیه پانزده نفر از مقامات رسمی بلاروس وضع نموده است. ما نیز فهرست تحریم های شخصی خود را گسترش می دهیم که شامل نمایندگان رهبران اتحادیه اروپا و رهبران بعضی کشورهای اروپایی خواهد شد.

مکی یادآور شد که بانک بازسازی و توسعه اروپا و بانک سرمایه گذاری اروپا تصمیم گرفته ا ند که همکاری خود را با بلاروس منجمد نمایند. به همین دلیل، مینسک هم گفت وگو با اتحادیه اروپا درباره مسائل مربوط به حقوق بشر را به حالت تعلیق درمی آورد تا زمانی که اتحادیه اروپا تصمیم به تغییر سیاست خود بگیرد.

وزیر امور خارجه تأکید کرد که مشی اصلی سیاست خارجی بلاروس بر روسیه - اصلی ترین متحد راهبردی و شریک اصلی این کشور، متمرکز خواهد بود؛ در عین حال، مقامات مینسک قصد ندارند سایر جهت گیری ها را کنار بگذارند، برای اینکه بیش از 50درصد صادرات بلاروس به کشورهای عضو اتحادیه اروپا و سایر کشورهای خارج از جامعه مشترک المنافع عرضه می گردد.

وی همچنین گفت: مینسک میخواهد با کشورهای غربی درخصوص عواقب اعمال تحریم های مالی علیه بلاروس و همچنین این سؤال که آیا انجام چنین اقداماتی ارزش آن را دارد، گفت وگو کند. به عقیده من، درخواست برای اعمال تحریم های مالی از سوی مخالفان بلاروسی، نه فقط یک حماقت عظیم، بلکه یک خطر عظیم برای کشور بلاروس به طور کلی است. هرکسی که چنین اقداماتی را برکت بداند، به شدت اشتباه می نماید؛ البته ما در این زمینه با شرکای غربی خود صحبت خواهیم کرد. به نظر من در آنجا درک بیشتری وجود دارد که آیا ارزش دارد اقداماتی نظیر تحریم های مالی علیه بلاروس انجام گردد.

در اوایل ماه اکتبر، اتحادیه اروپا تحریم هایی را علیه 40 مقام بلاروسی و در اوایل ماه نوامبر، بروکسل محدودیت هایی را علیه الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس و 14 مقام دولتی دیگر اعمال کرد؛ این محدودیت ها شامل توقف دارایی های بانکی و ممنوعیت سفر این اشخاص به کشورهای اروپایی است.

دولت ایالات متحده هم از این اقدام بروکسل حمایت کرد؛ علاوه بر این، دولت کانادا هم 13 مقام بلاروسی را تحریم و ممنوع الورود اعلام نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 دی 1399 بروزرسانی: 7 دی 1399 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 765

به "هشدار بلاروس درباره تحریم نمایندگان رسمی کشورهای اروپایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار بلاروس درباره تحریم نمایندگان رسمی کشورهای اروپایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید