نکات مهمی که می بایست قبل از سفر به اروپا بدانید (تور اروپا ارزان)

به گزارش مجله سیاران، اروپا، یکی از خارق العاده ترین قاره های دنیا برای سفر و گشت و گذار است. این قاره با چیزهای بسیار زیادی که برای تماشا دارد، کارهای بسیار زیادی که می توان در آن انجام داد و موارد بسیار زیادی که می توان در آن کشف کرد، یک مکان ایده آل برای یک سفر ماجراجویانه است، مکانی فوق العاده که می توانید خودتان را در تنوع فرهنگ ها، تاریخ و غذاهای خوش طعم آن غرق کنید. مانند سفر به هر کشور متفاوت یا هر قاره متفاوت دیگر، بخصوص اگر بار اولتان باشد که این کار را انجام می دهید، بدون شک سوالات و تردیدهای بسیار زیادی در خصوص اینکه چیزهای مختلف چگونه در این قاره نتیجه می دهند، اتیکت رفتاری مناسب چیست و اصطلاحات و عبارات خاصی که باید بدانید چه چیزهایی هستند، به ذهنتان خطور می نماید، بنابراین قبل از اینکه برای سفر به قاره اروپا برنامه ریزی کنید، بهتر است مطلب نکات مهم درباره سفر به اروپا را بخوانید و در دانستنی های سفر به اروپا اطلاعات کسب کنید.

نکات مهمی که می بایست قبل از سفر به اروپا بدانید (تور اروپا ارزان)

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

همه از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می نمایند

برخلاف بسیاری از نقاط دیگر دنیا، وسایل حمل و نقل عمومی در اروپا برای همه هستند و به هیچ طبقه، جهت یا نوع خاصی از گردشگر تعلق ندارند. همه ما دوست داریم در یک اتومبیل آخرین مدل و گران قیمت در شانزه لیزه گردش کنیم؛ اما باید بدانیم که این کار را با اتوبوس یا مترو هم می توان انجام داد. در شهرهای بزرگ و مهم اروپا و حتی نقاطی مانند سنک تر می توانیم از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنیم. این وسایل مالی و سریع هستند و استفاده از آن ها آسان است.

پروازها اغلب پر هزینه هستند

پروازها در اروپا به لطف خطوط هوایی مقرون به صرفه قیمتی که قیمت بلیط هواپیما را در بازار پایین آورده اند، به طرز فوق العاده ای مقرون به صرفه شده اند. امروزه، شما می توانید با مبلغی در حدود 4 پوند یک بلیط هواپیما تهیه کنید و از یک شهر اروپایی به شهر دیگر پرواز کنید. البته در میان نکات مهم درباره سفر به اروپا بهتر است بدانید که رفت و آمد به فرودگاه های کوچک و ساکتی که این خطوط هوایی به آن ها پرواز می نمایند نیز ممکن است برایتان هزینه داشته باشد.

قطارها گاهی گران هستند

اروپایی ها رابطه طوفانی و غیر صمیمانه ای با قطارها دارند؛ بخصوص در لندن و اطراف آن، زیرا این قطار ها گاهی با تاخیر حرکت می نمایند. بطور کل در اروپا بلیط قطار می تواند بسیار گران قیمت باشد، بخصوص اگر در فصل های شلوغ و پر گردشگر و ساعات شلوغی قصد سفر با قطار داشته باشید. شما می توانید با سفر کردن در روزها و ساعت های خلوت تر، برای خودتان تخفیف بگیرید و سفر خود را کم هزینه تر و آسان تر سازید.

محل های اقامتی مرکز شهر گران هستند

در دانستنی های سفر به اروپا باید بدانید که همه می خواهند به شهرهایی مانند پاریس، لندن و بارسلونا سفر نمایند. این شهرها واقعا خارق العاده هستند، اما تاثیر خوبی بر حساب بانکی شما ندارند! معمولا مراکز شهرهای مهم اروپایی، شلوغ و پر فعالیت هستند و اغلب گردشگران می خواهند برای خوابیدن و استراحت، یک محل اقامت درون و یا نزدیک به آن ها داشته باشند. اگر می خواهید ولخرجی کنید، یک محل اقامت منحصر به فرد و آنچنانی در مرکز شهر انتخاب کنید که در کل شهر نظیر آن وجود نداشته باشد. اما اگر قصد صرفه جویی در هزینه ها و پس انداز پول خود را دارید، در پی اجاره یک آپارتمان یا یک اتاق باشید. با این کار در حین اینکه در هزینه های خود به طرز فوق العاده ای صرفه جویی می کنید، زندگی کردن مانند مردم آن منطقه را نیز تجربه خواهید کرد. روش دیگر این است که به شهرهای دیگر همان منطقه که مشابه هستند، سفر کنید. برای مثال، شهر موناکو فوق العاده گران قیمت است، اما شهرهای زیبای دیگر جنوب فرانسه بسیار مقرون به صرفه تر هستند و جذابیت خارق العاده ای دارند که می بایست حتما به بازدید از آن ها بروید و این ویژگی ها را کشف کنید.

بهتر است زبان محلی را یاد بگیرید

وقتی صحبت از یاد گرفتن زبان های مختلف به میان می آید، همه مردم دنیا از اینکه شما در این راه کوشش کنید، خرسند و قدردان خواهند بود و اروپایی ها نیز از این قانون مستثنی نیستند. اگر قرار است سفر شما در چندین کشور اروپایی امتداد بیابد، حتما چندین عبارت و اصطلاح که به شما در سلام و احوالپرسی کردن، تشکر کردن و احتیاج های اصلیتان یاری خواهند کرد را یاد بگیرید. با یاد گرفتن زبان های محلی، هم سفر آسان تری خواهید داشت و هم به مردم محلی نزدیک خواهید شد.

گاهی زبان ها یکی و ملیت ها فرق دارد

حال که سخن از زبان های مختلف به میان آمد، باید گفت تعداد محدودی از کشورها وجود دارند که بسیار با هم متفاوت هستند، اما زبانی که با آن سخن می گویند، یکسان است. برای مثال، مردم فرانسه، بخش هایی از سوئیس و بخش بزرگی از بلژیک به زبان فرانسه صحبت می نمایند. از نظر فنی، این حقیقت در بین نکات مهم درباره سفر به اروپا می بایست موجب گردد که یاد گرفتن زبان برای شما راحت تر باشد، اما می بایست با دقت به تفاوت های نامحسوسی که بین عبارات و اصطلاحات بکار برده شده در این کشورها وجود دارد، توجه کنید. هیچ کدام از مردمی که در بلژیک یا سوئیس زندگی می نمایند، دلشان نمی خواهد آن ها را با فرانسوی ها یکی بدانید و عکس آن نیز صدق می نماید. پس بهتر است به ملیت مردمی که با آن ها روبرو می شوید، توجه کنید و هنگام صحبت کردن با آن ها از عبارات و اصطلاحات و نحوه صحبت کردن خودشان استفاده نمائید.

اگر می خواهید بستنی بخورید، فقط در ایتالیا این کار را انجام دهید

این ممکن است کمی غلو باشد؛ در سرتاسر اروپا مکان های فوق العاده ای برای بستنی خوردن وجود دارند، اما هیچ کدام از بستنی هایی که در نقاط دیگر می خورید با بستنی ژلاتو gelato در ایتالیا قابل مقایسه نیستند. همانگونه که سوئیس را بخاطر شکلات هایش، فرانسه را بخاطر نوشیدنی هایش یا بلژیک را بخاطر شیرینی هایش می شناسند، ایتالیا نیز بخاطر بستنی های ژلاتو gelato معروفیت دارد و در سفر به این کشور، می بایست حسابی از این خوراکی سرد خوش مزه نوش جان کنید. البته بعد از اینکه حسابی پاستا، چیتزا و استیک های فلورانسی را خوردید. در نهایت، یکی از چیزهایی که در اروپا بسیار دیده می گردد و کاملا قابل قبول است، طبقه بندی شهرها و کشورها براساس غذا و خوراکی بخصوصی است که آن شهر یا کشور در آن تخصص دارد.

گاهی ارز یکسان و قیمت ها فرق دارد

با اینکه در بسیاری از کشورهای اروپایی از واحد پول یورو استفاده می گردد، قیمت ها در بسیاری از نقاط با هم تفاوت بسیار زیادی دارند، زیرا این قیمت ها به کشورهای متفاوت با اقتصادهای متفاوت تعلق دارند. یک بطری آب در مرکز شهر پاریس ممکن است از یک بطری آب در یک فروشگاه محلی در جنوب ایتالیا بسیار مقرون به صرفه تر تمام گردد. این نکته در میان دانستنی های سفر به اروپا به نظر منطقی و آشکار می رسد؛ اما وقتی سفرتان وسعت بیشتری دارد و قرار است در ایستگاه های متعددی در امتداد قاره اروپا توقف کنید، ممکن است کمی غافلگیر نماینده باشد، بنابراین بهتر است این نکته را هنگام برنامه ریزی برای سفر به اروپا در فکر داشته باشید؛ بخصوص زمانی که قرار است هزینه های بسیار بزرگتر از هزینه یک بطری آب را محاسبه کنید.

سفر در اروپا احتیاج به ویزا ندارد، اما کارت شناسایی ضروری است

زیبایی اتحادیه اروپا در این است که آزادی حرکت بین کشورهای مختلف وجود دارد، اما با وجود این قانون اصلی و اساسی سفر در اروپا، بهتر است کارت شناسایی و پاسپورت خود را بطور دائمی همراه داشته باشید تا برای عبور کردن از مرزهای خاص بتوانید آن ها را ارائه بدهید. اگر قرار است به یک سفر یک روزه به یک کشور دیگر بروید، در نکات مهم درباره سفر به اروپا توصیه می کنیم حتما پاسپورت خود را همراه داشته باشید.

قاره اروپا تنها کشورهای فرانسه، آلمان و ایتالیا نیست

بسیاری از ما وقتی قصد سفر به قاره اروپا را داریم به مقاصد بزرگ و مشهور مانند پاریس، ونیز، فلورانس و بارسلونا فکر می کنیم. این شهرها واقعا خارق العاده هستند، اما مکان های فوق العاده دیگری نیز در این قاره وجود دارند که می بایست حتما از آن ها بازدید کنید. اگر در حال برنامه ریزی برای سفر به اروپا هستید، حتما چند مقصد کمتر شناخته شده را نیز به لیست شهرهای مشهوری که قصد بازدید از آن ها را دارید، اضافه کنید. نقاط ناشناخته و کمتر شناخته شده بسیار زیادی در اروپا وجود دارند که با سفر به آن ها، تجربیات بی نظیری کسب خواهید کرد و منظره ها تماشایی و خیره نماینده ای را خواهید دید.

بهتر است در خصوص امنیت صحبت کنیم

امنیت برای هر گردشگری یک نگرانی بزرگ است و می بایست باشد. اروپا بطور کل یک قاره ایمن و پر امنیت است، اما بهتر است براساس دانستنی های سفر به اروپا، اطلاعات محلی را آنالیز کنید. منابع خوب و قابل اطمینانی وجود دارند که اطلاعات روزانه در خصوص امنیت منطقه ها مختلف و سفر به کشورهای مختلف در سرتاسر دنیا را در اختیار بازتماشامایندگان می گذارند. در سفر به اروپا نیز مانند سفر به سایر نقاط دنیا، سعی کنید همواره هوشیار و مراقب باشید.

ویژگی زیبای شهر های اروپایی منحصر به فرد بودن آنهاست

یکی از نکات مهم درباره سفر به اروپا این است که شهرهای آن بسیار متنوع هستند و می بایست آن ها را همانطور که هستند، بپذیرید. از شلوغی لندن، تا جذابیت ونیز تا ویژگی های جالب شهر برلین، شهرهای اروپا به طور فوق العاده ای از نظر تاریخی و فرهنگی با یکدیگر متفاوت هستند. حتی اگر تنها به یک کشور در این قاره سفر نموده باشید، از تماشا تفاوت شهرهایی مثل لندن و منچستر که هر دو متعلق به یک کشور و بطرز فوق العاده ای با یکدیگر متفاوت هستند و تنها دو ساعت با هم فاصله دارند شگفت زده خواهید شد. نکته این بخش این است که ممکن است چیزی در یک شهر وجود داشته باشد که در شهر دیگری در همان کشور یا کشور دیگر کاملا متفاوت باشد، بنابراین می بایست بسیار هوشیار باشید و تفاوت ها را بشناسید. اگر قصد دارید یک سفر جاده ای در سرتاسر اروپا انجام دهید، حتما تنوع وسیعی از شهرهای مختلف را در برنامه سفر خود جای دهید و بدین وسیله ثروت تنوع اروپایی را کشف کنید و طعم این قاره پر تنوع را بچشید.

عکس های بظاهر مسخره مختص اروپا را بپذیرید

اصلا مهم نیست چقدر این عکس ها بنظرتان مسخره و سطحی می آیند یا چقدر به خودتان قول داده اید هرگز از این عکس ها نیندازید، حتما انداختن این عکس های بد آوازه و مسخره را که همگی دوست داریم از آن ها متنفر باشیم در لیست برنامه های سفر خود به اروپا قرار دهید. تظاهر کنید که برج کج پیزا را با دستان خود نگه داشته اید، نوک برج ایفل را با انگشت لمس کنید و به خودتان اجازه دهید کاملا مانند گردشگر های دیگر رفتار کنید. گاهی آنقدر اصرار داریم که مانند یک گردشگر رفتار نکنیم که در نتیجه، بخش بزرگی از تجربه فوق العاده ای که قرار است در طول سفر داشته باشیم را از دست می دهیم. اجازه بدهید مردم آن منطقه مانند خودشان رفتار نمایند، اما شما یک گردشگر یا گردشگر هستید و برای بازدید از نقاط تماشای به این نقطه سفر نموده اید؛ پس مانند یک گردشگر یا گردشگر رفتار کنید. سفر کردن یعنی تجربه کردن و اصلا مهم نیست که این تجربه ها یک کلیشه تکراری و پیش پا افتاده باشند، مهم این است که شما آن ها را برای اولین بار انجام می دهید.

خانواده های سلطنتی در اروپا کم نیستند

همه ما در خصوص خانواده سلطنتی بریتانیا می دانیم، اما بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی نیز دارای خانواده سلطنتی هستند. اگر دلتان می خواهد در سفر به اروپا در خصوص خانواده های سلطنتی و قصرها و قلعه های آن ها بیشتر بدانید، در خصوص آن ها تحقیق کنید و بازدید از آن ها را در برنامه سفر خود قرار دهید.

سیم کارت های چند کشوری تهیه کنید

هزینه اینترنت در اروپا می تواند بسیار بالا باشد؛ بخصوص اگر شما با یک سیم کارت بین المللی بین کشورهای مختلف در حال سفر هستید، بنابراین در دانستنی های سفر به اروپا بهتر است یک سیم کارت مقرون به صرفه مانند Three یا Lycamobile که تخفیف های بهتری در میان شرکت های دیگر اروپایی ارائه می دهند، تهیه کنید. مسلما هیچکس نمی خواهد با یک صورت حساب بسیار گران قیمت تلفنی روبرو گردد.

عشق مردم به سییستا را درک کنید

از آنجایی که سییستا siesta به معنی چرت کوتاه یا استراحت و کسب آرامش جزئی از فرهنگ بخش های مهمی از قاره اروپا است، اگر اوایل بعدازظهر به این بخش ها مراجعه کنید، می بینید که بسیاری از فروشگاه ها، غذاخوری ها و مراکز خدماتی برای چندین ساعت تعطیل می شوند. این اتفاق بخصوص در کشورهایی مانند اسپانیا، پرتغال و گاهی در جنوب ایتالیا رخ می دهد و می تواند یک غافلگیری عجیب و ناخواسته باشد؛ بخصوص اگر گرسنه باشید و متوجه شوید که تا چهار ساعت آینده هیچ انتخابی برای سیر کردن خود ندارید. برای مثال در اسپانیا فروشگاه ها معمولا بین ساعت های 12 تا 3 بعدازظهر بسته می شوند تا مردم بتوانند به خانه بروند و یک چرت کوتاه بزنند یا با دوستانشان گپ و تبادل نظر نمایند. در ضمن توجه داشته باشید که سوپر مارکت های این کشور معمولا در روزهای یکشنبه تعطیل هستند.

در سفر به اروپا دچار اضافه وزن خواهید شد

هیچ کس را نمی توانید پیدا کنید که به اروپا سفر نموده باشد و در هنگام بازگشت یک تا چند کیلو به وزنش اضافه نشده باشد! اصولا اگر قرار است یک سفر با غذاهای متنوع و آشپزی های متفاوت داشته باشید، سفر به اروپا برترین سفری است که با این ویژگی ها مطابقت می نماید. تمام آن شیرینی های خوشمزه، پاستا، پیتزا و نوشیدنی های خوش طعم بیش از مقدار لذیذ هستند که بخواهید آن ها را نادیده بگیرید و مسلما بهتر است که این غذاها و نوشیدنی ها را در همان کشورها و شهرهایی که از آن ها سرچشمه گرفته اند، نوش جان کنید، بنابراین هیچ راه فراری وجود ندارد و می بایست همه آن ها را بچشید.

بعضی از ماه ها برای سفر گرانتر هستند

هزینه سفر کردن در اروپا بسته به زمانی از سال که به این قاره سفر می کنید می تواند بسیار متفاوت باشد. اگر در حال برنامه ریزی برای سفر به اروپا هستید و می خواهید هزینه های خود را پایین تر بیاورید، حتما سفر خود را به ماه های کم گردشگر تر موکول کنید. بطور کل، قیمت ها در ماه های تابستانی بسیار بالاتر هستند، بنابراین اگر این امکان برایتان وجود دارد، در ماه های پاییز یا بهار به این قاره سفر کنید تا از تخفیف های بسیار خوب استفاده کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 27 دی 1401 بروزرسانی: 27 دی 1401 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1619

به "نکات مهمی که می بایست قبل از سفر به اروپا بدانید (تور اروپا ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات مهمی که می بایست قبل از سفر به اروپا بدانید (تور اروپا ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید