نماینده مجلس: در صورت عدم لغو تحریم ها، ایران هیچ فایلی به آژانس نخواهد داد

به گزارش مجله سیاران، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران گفت اظهارات وزیر خارجه آمریکا در راستای جنگ روانی و به منظور کسب امتیاز است.

نماینده مجلس: در صورت عدم لغو تحریم ها، ایران هیچ فایلی به آژانس نخواهد داد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محمود عباس زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد که آمریکا نمی تواند به تهران، شرط تحمیل کند.

مشکینی به شبکه خبری المسیره گفت: آمریکا حق ندارد، شروط خود را بر ما تحمیل کند؛ زیرا [آمریکا] توافق [هسته ای] را نقض کرد و ایران در این مسئله، ذی حق است.

وی تأکید کرد، اظهارات آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا، در راستای جنگ روانی و به منظور کسب امتیاز است.

این مسئول ایرانی خاطر نشان کرد، آمریکا حق ندارد در توافق هسته ای، چیزی از ما درخواست کند؛ زیرا این کشور، بیشتر از ما به این توافق احتیاج دارد.

مشکینی توضیح داد، خط قرمز ایران در توافق هسته ای، لغو تمام تحریمها و اطمینان یافتن از لغو آن است و پس از آن، تهران، تعهدات خود را اجرایی خواهد نمود.

وی بر این باور است که آمریکاییها، قابل اعتماد نیستند و ما حق داریم برای عدم خروج مجدد از این توافق، درخواست ضمانت کنیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در سرانجام تأکید کرد: در صورت عدم لغو تحریمها، نه تنها فایلها و عکسها را در اختیارشان قرار نخواهیم داد، بلکه دوربینها را هم خاموش خواهیم کرد.

در همین ارتباط، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس هم تأکید کرد، پس از گذشت مدت زمان سه ماهه هیچ چیز دیگری تمدید نشده و پس از آن هم هیچ کدام از اطلاعاتی که ضبط شده هیچ وقت به آژانس داده نخواهد شد و در اختیار جمهوری اسلامی باقی خواهد ماند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 مرداد 1400 بروزرسانی: 3 مرداد 1400 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1146

به "نماینده مجلس: در صورت عدم لغو تحریم ها، ایران هیچ فایلی به آژانس نخواهد داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده مجلس: در صورت عدم لغو تحریم ها، ایران هیچ فایلی به آژانس نخواهد داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید