رایزنی تلفنی امیرعبداللهیان با همتای ونزوئلایی، وزیر خارجه ونزوئلا به تهران می آید

به گزارش مجله سیاران، در تماس تلفنی امیرعبداللهیان با همتای ونزوئلایی درباره سفر وزیر خارجه ونزوئلا به تهران در آینده نزدیک و پیگیری توافقات و تهیه نقشه راه روابط دوجانبه مصاحبه شد.

رایزنی تلفنی امیرعبداللهیان با همتای ونزوئلایی، وزیر خارجه ونزوئلا به تهران می آید

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی با فلیکس پلاسنسیا همتای ونزوئلایی خود در خصوص آخرین شرایط روابط دوجانبه و همکاریهای فیمابین به رایزنی پرداخت.

دو طرف در این مصاحبهی تلفنی بر پیگیری توافقات و تهیه نقشه راه روابط دوجانبه و همچنین نهایی کردن جزئیات پروژه های همکاریهای اقتصادی در سفر آینده وزیر خارجه ونزوئلا به تهران که در آینده نزدیک انجام خواهد شد، تاکید کردند.

به گزارش فارس، وزرای خارجه ایران و ونزوئلا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با یکدیگر دیدار و مصاحبه کردند.

وزیر خارجه ونزوئلا در دیدار با امیرعبداللهیان گفت که این کشور با دقت و وسواس روابط دوجانبه با ایران را پیگیری می کند و اضافه نمود: روابط بین دو کشور نشان داد که فاصله جغرافیایی نمی تواند مانع همکاری کشورهای مستقل باشد.

امیرعبداللهیان هم با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچ محدودیتی برای توسعه روابط با ونزوئلا ندارد، گفت دو کشور به تلاش مشترک خود برای شکست تحریم های ظالمانه آمریکا ادامه خواهند داد.

امیرعبداللهیان همچنین برای برگزاری کمیسیون مشترک دو کشور در تهران اعلام آمادگی کرد. (اینجا بخوانید)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1246

به "رایزنی تلفنی امیرعبداللهیان با همتای ونزوئلایی، وزیر خارجه ونزوئلا به تهران می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی تلفنی امیرعبداللهیان با همتای ونزوئلایی، وزیر خارجه ونزوئلا به تهران می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید