در ملاقات ظریف با وزیر خارجه قطر چه گذشت؟

به گزارش مجله سیاران، وزیر امور خارجه با تشریح سیاست اصولی ایران در مخالفت با سیاست های مبتنی بر زور و اجبار، بر ضرورت همکاری های کشورهای منطقه برای حل و فصل مسائل و رسیدن به یک ترتیبات منطقه ای و باثبات تاکید نمود.

در ملاقات ظریف با وزیر خارجه قطر چه گذشت؟

همراه ما باشید و با تور ارزان قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی وزیر امور خارجه قطر که در راس هیاتی متشکل از وزیر راه این کشور به تهران سفر نموده است با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان ملاقات و گفت وگو کرد.

ظریف در این ملاقات ضمن خوش آمدگویی و تبریک موفقیت های اخیر قطر در انتها بخشیدن به محاصره این کشور، اهمیت روابط دو جانبه با قطر از دیدگاه دولت و ملت ایران را مورد اشاره قرار داد و آمادگی کشورمان برای گسترش همکاری ها در حوزه های مختلف را مورد تاکید قرار داد.

او با تشریح سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در مخالفت با سیاست های مبتنی بر زور و اجبار در منطقه بر ضرورت همکاری های کشورهای منطقه برای حل و فصل مسائل و رسیدن به یک ترتیبات منطقه ای و باثبات تاکید و روابط دوجانبه ایران و قطر را حائز نقش مهمی در این راستا ارزیابی کرد.

وزیر امور خارجه قطر نیز در این ملاقات با اشاره به آمادگی دوحه برای گسترش روابط دوجانبه در همه سطوح از جمله حوزه های اقتصادی، از تمامی یاری های جمهوری اسلامی ایران در دوران محاصره قطر قدردانی کرد.

وزیر اور خارجه قطر سفر خود به تهران را در راستای گسترش روابط دوجانبه و در چارچوب رایزنی های منظم میان دو طرف دانست.

محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی همچنین احتیاج منطقه به رویکردی جدید و همکاری های همه جانبه را مورد تاکید قرار داد و آمادگی قطر برای ایفای نقش کلیدی و موثر را اعلام و ابراز امیدواری کرد هر چه زودتر مسائل موجود در چارچوب ابتکارات منطقه ای حل و فصل گردد.

آنالیز راه های گسترش روابط اقتصادی و همچنین حوزه های مشترک همکاری ها از دیگر محورهای مورد گفت وگو و گفتگو وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و قطر در این ملاقات بود.

وزیر امروز خارجه قطر در حالی امروز در سفری از پیش اعلام نشده وارد تهران شد که این کشور کوشش می نماید به حل مسئله برجام یاری کند. قطر پیشتر برای میانجیگری میان ایران و کشورهای منطقه اعلام امادگی نموده بود.

چند روز پیش وزیر خارجه قطر با رابرت اقتصادی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفت و گو کرد.

امروز سخنگوی وزیر خارجه در نشست خبری خود در این رابطه گفت: از این یاری ها استقبال می کنیم. قطر میان دوستان و همکاران منطقه ای ایران واقع شده است. رایزنی های نزدیکی میان ایران و قطر در سطوح مختلف در جریان بوده است.

اما او تاکید کردی اجرای تعهدات آمریکا احتیاجمند پیغام بردن نیست، این کشور به راحتی می تواند این کار را بکند.

منبع: فرارو
انتشار: 8 اسفند 1399 بروزرسانی: 8 اسفند 1399 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 881

به "در ملاقات ظریف با وزیر خارجه قطر چه گذشت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در ملاقات ظریف با وزیر خارجه قطر چه گذشت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید