مورفی: تحریم های ترامپ علیه ایران برایمان هیچ چیز نداشت، جنگ طلبان می گویند با برطرف تحریم ها آسمان به زمین می رسد!

به گزارش مجله سیاران، ایرنا نوشت: کریس مورفی سناتور دموکرات تاکید نمود که تحریم های دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا علیه ایران هیچ چیزی برای ایالات متحده نداشت.

مورفی: تحریم های ترامپ علیه ایران برایمان هیچ چیز نداشت، جنگ طلبان می گویند با برطرف تحریم ها آسمان به زمین می رسد!

مورفی آدینه در پیامی توئیتری نوشت: جنگ طلبان ضدایرانی می گویند که اگر ما در راستای بازگشت با توافق هسته ای تحریم های غیرمالی ترامپ را لغو کنیم آسمان به زمین می رسد.

وی اضافه نمود: اما به یاد داشته باشید که آمریکا از تحریم های ترامپ هیچ چیزی بدست نیاورد. در واقع، رفتار ایران بدتر شد. این تحریم ها هیچ تاثیر عملی نداشت.

آمریکا در دوره زمامداری دونالد ترامپ با خروج یکجانبه از برجام، تروریسم مالی را با هدف فشار حداکثری علیه مردم ایران اعمال کرد. تهران هم دو سال پس از تعلل طرف های اروپایی در عمل به تعهداتشان در این توافق، گام هایی را تحت نظارت آژانس برای کاهش تعهداتش شروع و اعلام نمود که در صورت برطرف تحریم ها و اجرای تعهدات سایر طرف های این توافق، به گونه ای که از منافع خود تحت برجام بهره مند شود، به اجرای کامل تعهداتش باز می شود.

رییس جمهوری جدید آمریکا سیاست پیشین کاخ سفید در قبال ایران را مورد انتقاد قرار داده اما بازگشت به برجام را مشروط به اقدام تهران دانسته و بدون اشاره به اینکه کدام دولت در قبال برجام خلف وعده نموده و از آن خارج شده است، وعده داده که در صورت بازگشت ایران به اجرای کامل برجام، واشنگتن نیز به این توافق باز خواهد گشت.

جمهوری اسلامی ایران نیز تاکید دارد هنگامی به تعهدات برجامی خود بازخواهد گشت که آمریکا همه تحریم ها را در عمل و نه در حرف یا بر روی کاغذ، لغو کند و این مساله مورد راستی آزمایی ایران قرار گیرد.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 8 خرداد 1400 بروزرسانی: 8 خرداد 1400 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1053

به "مورفی: تحریم های ترامپ علیه ایران برایمان هیچ چیز نداشت، جنگ طلبان می گویند با برطرف تحریم ها آسمان به زمین می رسد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مورفی: تحریم های ترامپ علیه ایران برایمان هیچ چیز نداشت، جنگ طلبان می گویند با برطرف تحریم ها آسمان به زمین می رسد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید