تور مالزی ارزان: معرفی واحد پول مالزی

به گزارش مجله سیاران، واحد پول مالزی رینگیت (Ringgit) است که با نماد MYR یا RM نشان داده می گردد. پول خرد مالزی سنت یا سن (Sen) بوده و هر 100 سن یک رینگیت است.

تور مالزی ارزان: معرفی واحد پول مالزی

با تور مالزی ارزان از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید. با ما به کوالالامپور ، پنانگ و لنکاوی سفر کنید و از سفری دل انگیز لذت ببرید.

مالزی

مالزی کشوری است مسلمان نشین که در جنوب شرقی آسیا واقع شده است. به علت بهره مندی از آب و هوای اقیانوسی و رطوبت کافی، منظره ها بی نظیری در این جزایر ایجاد شده که سالانه هزاران گردشگر را به سمت خود جذب می کند. آثار تاریخی کهن به همراه بیشتریت مسلمان این کشور توانسته مقصد بسیاری از گردشگران و یا دانشجویان ایرانی در طی سال های اخیر باشد. بنابراین قبل از هر گونه مسافرت به مالزی ضروری است از واحد پولی و اطلاعات ارزی این کشور پر جمعیت آگاهی یابیم.

واحد پول مالزی چیست؟واحد پول مالزی رینگیت (Ringgit) که با کد رمز MYR معین می گردد. رینگیت از سال 1975 جانشین دلار مالزی گشت. در حال حاضر در مالزی اسکناس ها با مبالغ 1RM (آبی)، 5RM (سبز)، 10RM (قرمز)، 20RM (نارنجی)، 50RM (سبز-آبی) و 100RM (ارغوانی) منتشر شده اند و سکه های موجود در مالزی شامل 1، 5، 10، 20 و 50 سنتی یا هستند که سنت یا سن (Sen) در واقع پول خورد مالزی بوده و هر 100 سنت یک رینگیت است.

استفاده از دلار در مالزینکته ای جالب هم در این مورد لازم به ذکر میباشد که در گذشته نام رینگیت دلار بوده است و در بعی از محله ها و مراکز فروش معمولا به جای واژه رینگیت از دلار استفاده مینمایند، دقت کنید که منظور آنها درواقع همان رینگیت میباشد و شما میبایست رینگیت پرداخت کنید.

تا امروز مشاهده نشده که در مراکز خرید و یا بانکها و یا کارهای دیگر که احتیاج به پرداخت مبلغی میباشد، کسی دلار بگیرد ، حتی اگر شما به جای رینگیت دلار داشته باشید ، از شما ابتدا درخواست مینمایند که به صرافی بروید و دلار خود را به رینگیت تبدیل کنید سپس خرید خود را انجام دهید.

سعی کنید در ایران پولتان را به رینگیت یا دلار تبدیل نموده و بعد به مالزی بروید. در بیشتر صرافی های این کشور ریال ایران را به سختی می پذیرند و فقط صرافی های ایرانی، ریال ایران را به رینگیت تبدیل می نمایند. اما دلار را همه صرافی ها به رینگیت تبدیل می نمایند. پس با این وجود برترین کار این است که در ایران، پولتان را به دلار تبدیل نموده و دلار را با خود به مالزی ببرید. هزینه حمل و نقل کمی بالا است. به خصوص با تاکسی ها و ون ها بالاتر از بقیه وسایل نقلیه است پس سعی کنید تا حد امکان پیاده روی کنید و از منظره ها لذت ببرید و یا از اتوبوس ها و … بهره ببرید.

نسبت رینگیت مالزی به دیگر واحدهای پولی دنیا (فوریه 2021)4.1 رینگیت مالزی: 1 دلار آمریکا

5 رینگیت مالزی: 1 یورو

5.5 رینگیت مالزی: 1 پوند انگلستان

منبع: سایت ستاره

منبع: راسخون
انتشار: 18 آذر 1400 بروزرسانی: 18 آذر 1400 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1303

به "تور مالزی ارزان: معرفی واحد پول مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مالزی ارزان: معرفی واحد پول مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید