مذاکرات نفتی ایران و روسیه

به گزارش مجله سیاران، خبرگزاری خبرنگاران-توسعه همکاری های ایران و روسیه در حوزه انرژی با حضور مقام های سیاسی و مالی دو کشور آنالیز شد.

مذاکرات نفتی ایران و روسیه

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از خبرگزاری صدا و سیما جواد اوجی، وزیر نفت ایران و نیکلای شولگینوف وزیر انرژی روسیه با همراهی محسن خجسته مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و مدیران ارشد انرژی روسیه راه های ارتقای سطح همکاری های دو کشور را در زمینه اقتصادی و نفتی آنالیز کردند.

اوجی پس از نشست در مصاحبه با رسانه ملی با بیان اینکه توافق های خوبی در حوزه همکاری های نفت و انرژی به دست آمده است، توضیح داد: مذاکرات خوبی برای همگرایی اقتصادی، برطرف موانع، سرمایه گذاری مشترک و توسعه همکاری های حوزه نفت و انرژی با طرف روسی بدست آمد.

وی با بیان اینکه همکاری های نفتی ایران و روسیه توسعه می یابد گفت: مذاکرات خوبی برای همگرایی اقتصادی، برطرف موانع، سرمایه گذاری مشترک و توسعه همکاری های حوزه نفت و انرژی با طرف روسی به دست آمد.

وزیر نفت اضافه کرد: امروز مذاکرات متعددی با شرکت های بزرگ روسیه داشتیم که امیدواریم به زودی منجر به امضای قرارداد گردد.

وی ادامه داد: خوشبختانه در موضوع انتقال فناوری و تجهیزات راهبردی مورد احتیاج شرکت های مختلف روس پروژه های پرشماری در زمینه نیروگاهی تعریف کردند ودر زمینه تامین منابع اقتصادی به توافق های خوبی دست یافتیم.

اوجی ادامه داد: نقشه جامع و کامل برای همکاری با روسیه تدوین شده که در اختیار این کشور قرار گرفته است و امیدواریم در چارچوب این نقشه به توافق برسیم.

وی گفت: دیدگاه های ایران و روسیه در اوپک پلاس بسیار به هم نزدیک است و در توافق های اخیری که اوپک پلاس داشته، هم نظر بودیم.

بگفته اوجی آمادگی برای تجارت و سوآپ گاز از روسیه به ایران و دیگر کشور های همسایه از دیگر محور های این کفتگو ها بود.

وزیر نفت دراین باره گفت: ایران با توجه به زیرساخت های موجود آمادگی خود را برای تجارت و سوآپ گاز از روسیه به ایران و دیگر کشور های همسایه اعلام نموده است و تصمیم های خوبی در زمینه تجارت گاز گرفته شده است که می تواند تحول خوبی در منطقه ایجاد کند.

بر اساس این گزارش، در دو روز گذشته با حضور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در روسیه نشست های متعدد با شرکت های نفتی روسیه با هدف توسعه همکاری های و انعقاد قرارداد های مشارکت برگزار شده است.

رئیس جمهور نیز به دعوت رسمی همتای روس با هدف توسعه همکاری های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، امروزعازم روسیه می گردد.

حضور و سخنرانی در نشست عمومی مجلس دوما، ملاقات با ایرانیان مقیم روسیه و نشست هم اندیشی با فعالان اقتصادی روسیه، بخشی از برنامه های رئیس جمهوری در این سفر دو روزه است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 22 اسفند 1400 بروزرسانی: 22 اسفند 1400 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1412

به "مذاکرات نفتی ایران و روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکرات نفتی ایران و روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید