اعلام خواهر خواندگی بندرعباس با یکی از شهرهای فرانسه

به گزارش مجله سیاران، خبرنگاران/هرمزگان استاندار هرمزگان پیشنهاد برقراری پیمان خواهرخواندگی میان استان هرمزگان با یکی از استان های کشور فرانسه را ارائه داد و عنوان نمود: پیش از این استان هرمزگان چنین پیمانی را با شهرهایی در کشورهای ترکیه، چین، روسیه و عمان برقرار نموده و با کشور فرانسه نیز می توانیم چنین ارتباطی داشته باشیم.

اعلام خواهر خواندگی بندرعباس با یکی از شهرهای فرانسه

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش خبرنگاران، دکتر جاسم جادری در ملاقات با سفیر فرانسه در جمهوری اسلامی ایران، فرانسه را کشوری پیشرفته و تاثیرگذار در اتحادیه اروپا و شورای امنیت سازمان ملل دانست و با اشاره به ظرفیت های استان هرمزگان، اعلام کرد: با توجه به موقعیت و امکانات موجود در هرمزگان، کشورهای بزرگ و پیشرفته ای همچون فرانسه می توانند در این استان سرمایه گذاری داشته باشند.

وی ادامه داد: شرایط منحصر به فرد استان هرمزگان ایجاب می نماید کشورهای دارای صنایع بزرگ از جمله کشتی سازی و حمل و نقل در این استان سرمایه گذاری نمایند.

استاندار هرمزگان، به وجود هزاران کیلومتر ساحل، 14 جزیره و مناطق آزاد و ویژه مالی و معادن مختلف در این استان اشاره نمود و اضافه نمود: این استان در کنار تنگه استراتژیک هرمز واقع شده است و با در اختیار داشتن بزرگترین بنادر تجاری ایران و انجام 60 درصد تجارت ایران به وسیله این استان، دروازه ورودی اقتصاد ایران محسوب می گردد.

جادری با اشاره به مشابهت های ایران و فرانسه از جمله در زمینه های فرهنگی و هنری و دموکراسی، اظهار داشت: انتخابات آینده در ایران سی و ششمین انتخابات پس از انقلاب اسلامی محسوب می گردد و مردم سالاری دینی در ایران به ثبات نظام و دولت و موقعیت استراتژیک کشور ما یاری نموده است.

وی، برجام را از دستاوردهای مهم برای ایران و فرانسه به عنوان یکی از کشورهای مذاکره نماینده با ایران دانست و اظهار کرد: پس از برجام شرایط مناسبی برای تقویت مناسبات مالی و سیاسی میان دو کشور ایران و فرانسه فراهم شده است.

استاندار هرمزگان در ادامه پیشنهاد برقراری پیمان خواهرخواندگی میان استان هرمزگان با یکی از استان های کشور فرانسه را ارائه داد و عنوان نمود: پیش از این استان هرمزگان چنین پیمانی را با شهرهایی در کشورهای ترکیه، چین، روسیه و عمان برقرار نموده و با کشور فرانسه نیز می توانیم چنین ارتباطی داشته باشیم و ظرفیت های خوب استان هرمزگان می تواند در راستای منافع دو کشور ایران و فرانسه به کار گرفته گردد.

جادری اضافه نمود: در روزهای آینده چهارمین کارخانه فراوری فولاد در هرمزگان افتتاح می گردد و این استان 15 درصد از فراوری فولاد ایران را در اختیار دارد و همچنین صنایع و پالایشگاه بزرگ نفت نیز از دیگر ظرفیت های این استان محسوب می گردد.

وی با اشاره به بخش کشاورزی استان هرمزگان گفت: در زمینه شیلات نیز هرمزگان رتبه نخست صید آبزیان و میگو در ایران را در اختیار دارد و یک مزرعه 5000 هکتاری پرورش میگو نیز در این استان در حال ساخت است.

جادری به محصولات باغی و صیفی خارج از فصل هرمزگان اشاره نمود و گفت: هرمزگان علاوه به داشت محصولات کشاورزی منحصر به فردی از قبل خرمای پیاروم و نارنگی سیاهو که از برندهای جهانی نیز محسوب می شوند در زمینه محصولات خارج از فصل نیز فعالیت گسترده ای دارد و این محصولات را به بسیاری از کشورهای منطقه ای صادر می نماید.

استاندار هرمزگان به مشارکت روسیه در احداث نیروگاه حرارتی و مشارکت چین در احداث شهرک صنعتی در هرمزگان اشاره نمود و اضافه نمود: کشور فرانسه نیز می تواند در زمینه های مختلف از جمله در احداث شهرک صنایع دریایی و کشتی سازی و گردشگری در هرمزگان مشارکت و همکاری داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 199

به "اعلام خواهر خواندگی بندرعباس با یکی از شهرهای فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام خواهر خواندگی بندرعباس با یکی از شهرهای فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید