لندن از افزایش نیروهای نظامی روسیه در مرز با اوکراین نگران است

به گزارش مجله سیاران، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، وزیر امور خارجه انگلیس طی سخنانی از افزایش نیروهای نظامی روسیه در مرز با اوکراین ابراز نگرانی نموده و خواهان تنش زدایی در منطقه شد.

لندن از افزایش نیروهای نظامی روسیه در مرز با اوکراین نگران است

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

بر اساس این گزارش، دومینیک راب گفت: ما نگرانی های مهمی در مورد افزایش نیروهای نظامی و فعالیت های اخیر روسیه در مرز با اوکراین داریم.

وی همچنین اضافه نمود: ما در حال همکاری با شرکایمان هستیم و هدف ما ایجاد بازدارندگی در برابر روسیه، اطمینان بخشی به اوکراین و تنش زدایی از شرایط ایجاد شده است.

این اظهارات در حالی بیان شد که روز گذشته نیز جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدعی شد که روسیه در نزدیکی مرزهای اوکراین بیش از 150 هزار نیروی نظامی مستقر نموده که این امر، خطر رویارویی نظامی میان دو کشور روسیه و اوکراین را به شدت افزایش می دهد.

البته روسیه بارها تاکید نموده که حضور نظامی در مرز اوکراین جنبه دفاعی دارد و واکنشی است به تشدید تنش دولت کی یف با جدایی طلبان شرق اوکراین که امنیت مرزی را به مخاطره انداخته است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 خرداد 1400 بروزرسانی: 2 خرداد 1400 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1044

به "لندن از افزایش نیروهای نظامی روسیه در مرز با اوکراین نگران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لندن از افزایش نیروهای نظامی روسیه در مرز با اوکراین نگران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید