مذاکرات جدید پسابرگزیت بریتانیا و اتحادیه اروپا

به گزارش مجله سیاران، بریتانیا و اتحادیه اروپا امروز دوشنبه برای دور جدیدی از مذاکرات پس از برگزیت آماده می شوند.

مذاکرات جدید پسابرگزیت بریتانیا و اتحادیه اروپا

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، دور جدید مذاکرات بریتانیا و اتحادیه اروپا درباره روابط دو جانبه پس از برگزیت در حالی امروز دوشنبه شروع خواهد شد که مبادلات تجاری سالیانه 500 میلیارد یورویی و روابط نزدیک امنیتی دو جانبه در معرض مذاکرات سخت و طاقت فرسایی قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش دو طرف اعلام نموده اند که قصد دارند تا خاتمه سال جاری به یک توافق نهایی دست یابند به طوری که همکاری ها در همه زمینه ها از حمل و نقل هوایی گرفته تا ماهیگیری و تبادل دانشجو از سال 2021 میلادی اجرایی گردد.

دوره گذار و انتقالی در روابط اتحادیه اروپا و انگلیس پس از برگزیت در 31 ژانویه، تنها تا خاتمه سال جاری اعتبار خواهد داشت.

حدود 100 مقام رسمی بریتانیایی وارد بروکسل خواهند شد تا مذاکرات جدیدی را با مقام های ارشد کمیسیون اروپا شروع نمایند، این مذاکرات تا روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت.

دور بعدی این مذاکرات قرار است اواخر ماه مارس در شهر لندن برگزار گردد. اتحادیه اروپا می خواهد به بریتانیا اجازه دسترسی به بازار 450 میلیون نفری خود را بدهد و در مقابل خواهان آن است که بریتانیا تضمین بدهد که قوانین مربوط به قیمت شکنی را رعایت خواهد نمود.

ولی بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس گفته است که خواهان خروج از اتحادیه اروپا است و به هیچ وجه تسلیم درخواست های غیرمنطقی بروکسل نخواهد شد.

بریتانیا و اتحادیه اروپا در ماه ژوئن این مساله را آنالیز خواهند کرد که آیا تا خاتمه سال جاری قادر به دستیابی به یک توافق تجاری اساسی هستند یا نه.

در صورت عدم دستیابی به توافق تجاری، حجم مبادلات تجاری دو طرف به شدت کاهش خواهد یافت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 242

به "مذاکرات جدید پسابرگزیت بریتانیا و اتحادیه اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکرات جدید پسابرگزیت بریتانیا و اتحادیه اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید