رونمایی از مطالعات، مستندنگاری و طرح بازسازی بناهای شاخص آذربایجان شرقی

به گزارش مجله سیاران، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، به مناسبت هفته پژوهش روز پنجشنبه 27 آذرماه 99 با حضور رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور و مدیر کل استان از مطالعات، مستندنگاری و طرح مرمتی برج خلعت پوشان و جداره های تاریخی شهرستان تبریز، پل شهر چای شهرستان میانه و چهارطاقی آقمیون و مقبره ایلخانی اسفستان رونمایی شد.

رونمایی از مطالعات، مستندنگاری و طرح بازسازی بناهای شاخص آذربایجان شرقی

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

احمد حمزه زاده مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی در این جلسه اظهار کرد: این اداره کل به عنوان متولی اصلی حفاظت و صیانت از آثار و بناهای تاریخی همیشه اهداف و برنامه های خود را در این راستا به صورت مستمر و تخصصی در حال پیگیری و اجرا است، به همین منظور انجام مطالعات و ارائه طرح مرمتی برای تحقق اهداف صیانتی و حفاظتی از بناهای تاریخی امری لازم است.

او با بیان این که این اداره کل اجرای مطالعات، مستندنگاری و تهیه طرح مرمتی بناهای تاریخی استان را در دستور کار قرار داده است، گفت: طی یک سال گذشته مطالعات و مستندنگاری پیاده راه قلعه تاریخی جوشین به قلعه تاریخی بابک توسط معاونت میراث فرهنگی استان انجام و رونمایی شد که این پروژه در حال حاضر مراحل اجرایی خود را سپری می نماید.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی ادامه داد: با اتمام مطالعات، مستندنگاری و طرح مرمتی برج خلعت پوشان و جداره های تاریخی شهرستان تبریز، پل شهر چای شهرستان میانه و چهارطاقی آغمیون و مقبره ایلخانی اسفستان عملیات مرمتی آن ها نیز در حال اجرا است.

حمزه زاده، اظهار کرد: همچنین در ادامه اهداف حفاظتی و مرمتی این اداره کل، مطالعات زیرساخت ها و عمارت آینالو، عمارت تاریخی روستای وینق، مجموعه تاریخی اوجان و طرح تفصیلی بافت تاریخی تبریز نیز در حال اجرا است.

منبع: گردشبان
انتشار: 1 دی 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 752

به "رونمایی از مطالعات، مستندنگاری و طرح بازسازی بناهای شاخص آذربایجان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از مطالعات، مستندنگاری و طرح بازسازی بناهای شاخص آذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید