تور سریلانکا ارزان: جاذبه های گردشگری سریلانکا

به گزارش مجله سیاران، سریلانکا کشوری در جنوب آسیا است که جاذبه های گردشگری بسیار زیادی دارد. سالانه گردشگران زیادی به این کشور سفر می نمایند و به تماشای زیبایی ها و فرهنگ مردم این کشور می پردازند. در این مقاله از خبرنگاران تصمیم داریم تا با این کشور و دلایلی برای سفر به آن آشنا شویم. پس تا انتهای مقاله همراه خبرنگاران باشید.

تور سریلانکا ارزان: جاذبه های گردشگری سریلانکا

از سفر با تور سریلانکا ارزان به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا سریلانکا دیدن کنید.

سریلانکا منظره ها بسیار زیبایی دارد. در این کشور گیاهان و حیوانات مختلفی وجود دارند و منظره ها طبیعی آن نیز در سرتاسر جهان نادر و کمیاب هستند. چندین سنجاب از اطراف گردشگران می دوند و تماشا کردن فیل ها نیز در طول این سفر کار چندان سختی نیست.

مردم سریلانکا به طرز عجیبی مهربان هستند و رفتاری بسیار محبت آمیز دارند. این مردم ساده، همواره لبخند بر لب دارند و در هر شرایطی اگر از آن ها کمک بخواهید، در اولین درخواست به کمک تان خواهند آمد. در کشور سریلانکا تنوع بسیار زیادی از میوه ها وجود دارد. گردشگران در این کشور می توانند مزه 20 نوع موز، انبه و سایر میوه ها را بچشند. آیورودا (Ayurveda) یک ویژگی دوست داشتنی در سریلانکا است که در جریان آن گردشگران می توانند با پرداخت 35 دلار (136,505 تومان) حدود 1.5 ساعت تحت ماساژ قرار بگیرند و این ماساژ نیز با روغن معطر صورت می گیرد. آیورودا یک سنت در هندوستان و کشور های اطراف آن است که قدمتی 2 تا 5 هزار ساله دارد و گفته می گردد که باعث افزایش طول عمر انسان نیز خواهد شد.

گردشگران در سریلانکا می توانند به وسیله تور های گردشگری به اعماق طبیعت این کشور بروند. در این کشور کوه های تاریخی بسیار زیادی وجود دارند که بازدید از آن ها می تواند بسیار جالب باشد.

سریلانکا جزیره ای خارق العاده در اقیانوس هند است که در نزدیکی جنوبی ترین ساحل هندوستان واقع شده است. سریلانکا پیش از این با نام سیلون (Ceylon) شناخته می شد.

شاید بتوان گفت که این کشور یک مکان عالی برای گذراندن تعطیلات است. آب لاجوردی رنگ دریا، سواحل شنی طولانی و درختان نارگیل موجود در طول ساحل، دلایل خوبی هستند تا به این کشور سفر کنید. برای گردشگرانی که دوست دارند سفری پر ماجرا داشته باشند، تور های گردشگری سریلانکا برنامه های مختلفی دارند که در این بین می توان به بازدید از کوه های مختلف، معابد هندو، پارک های ملی و ذخایر این کشور اشاره نمود.

در سریلانکا انواع مختلفی از حیوانات وجود دارد که تقریبا از تمام بخش های جهان می توانید حیواناتی را در این کشور مشاهده کنید. حیوانات شکاری نظیر پلنگ، یوزپلنگ، گربه وحشی، وشق (وشق یا سیاه گوش نوعی حیوان از تیره گربه سانان است که مقدار ای بزرگ تر از یک گربه دارد و گوشت خوار است)، شغال، خرس و میمون اشاره نمود.

در رودخانه های بزرگ این کشور نیز می توانید کروکودیل هایی با طول 8 متر مشاهده کنید. وجود انواع مختلفی از پرندگان نیز در سریلانکا بسیار شگفت انگیز است. فلامینگو های صورتی، لک لک های سفید، طوطی های رنگارنگ و طاووس های خوش رنگ می توانند در این کشور توجه گردشگران را به خود جلب نمایند.

شاید بتوان گفت که نماد اصلی کشور سریلانکا چای آن است که با نام چای سیلان شناخته می گردد. این چای در دره های این کشور می روید. در نگاه کلی شاید بتوان گفت که سریلانکا تنوع و رنگ بندی بسیار زیادی دارد که هر دو آن ها حس و حال بسیار خوبی را به گردشگران القا خواهند کرد و باعث می شوند تا سفری خاطره انگیز را در این کشور داشته باشید.

سریلانکا یکی از کشور های تاریخی جهان است که آثار تاریخی و افسانه های فاتحان، جزیی از این تاریخ طولانی هستند. بعضی از مردم بر این باورند که سریلانکا همان بهشتی است که در کتاب مقدس وعده داده شده است. براساس افسانه ها گفته می گردد سریلانکا همان جایی است که آدم و حوا روی زمین فرود آمده اند. بسکمک از نویسندگان تاریخ نیز سریلانکا را با باغ عدن - وعده داده شده در کتاب مقدس - یکسان می دانند.

در کنار افسانه های مختلف، سریلانکا دارای چندین اثر تاریخی است که به وسیله یونسکو محافظت می شوند. در چندین مکان این کشور نیز می توانید بودا را مشاهده کنید. سواحل شنی طولانی و جهانی زیر آب زیبا در سریلانکا باعث شده است که این کشور یکی از بزرگترین مکان ها در زمینه اقامتگاه های ساحلی باشد. گردشگران در این کشور می توانند در کنار تاریخ و فرهنگ غنی، از تماشا منظره ها بکر طبیعت نیز لذت ببرند. تعطیلات رسمی زمانی است که مردم می توانند در مورد مذهب بودائیسم بیشتر بدانند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید بعضی از هنرمندان بر این باورند که سریلانکا آغاز و خاتمه زندگی بشری است.

در هر زمانی از سال، سریلانکا دارای آب و هوایی تابستانی است که به همین علت رنگ و روی طبیعت آن نیز همواره ثابت می ماند. البته این بدان معنا نیست که شرایط آب و هوایی و درجه رطوبت همچون بخش هایی از هندوستان است. سریلانکا همچون صخره ای سفیدرنگ وسط آب دریا است که در کنار رنگ لاجوردی دریا، شبیه به مروارید است. شاعر و فیلسوف هندی با نام رابیندرانات تاگور، سریلانکا را مروارید اقیانوس هند می نامند. نویسنده روسی با نام چخوف نیز لقب بهشت را به این جزیره داده است.

گردشگران می توانند برای آشنایی با فرهنگ سریلانکا به وسیله طبیعت و کوه های تاریخی - جایی که بودا و بوداییسم در آن با یکدیگر مرتبط شدند - وارد عمل شوند. یکی از اصلی ترین نشانه های بودا، قله آدامز است که در کوه مقدس قرار گرفته است. سنگی با رد پای بودا و معبد دندان در شهر کندی (دندان بودا)، Anuradhapura (شهر باستانی و سلطنتی XI)، درخت Bo (به درختی گفته می گردد که بودا زیر آن استراحت می نماید) و Ruvanveliseya Dagobah یا همان کشتی بزرگ از آثاری هستند که گردشگران می توانند در سفر خود به این کشور از آن ها بازدید نمایند.

برای عاشقان تاریخ و صنایع دستی، موزه های متنوع سریلانکا می تواند بسیار جالب باشد. در این موزه ها صنایع دستی مختلفی نگهداری می شوند و این موزه ها در شهر های کلمبو، کندی، Ratnapura ، Anuradhapura، Galle و Trincomalee وجود دارند. در کلمبو یک قلعه قدیمی وجود دارد که مربوط به شهری قدیمی می گردد و ساختمان های حکومتی و سلطنتی در آن قرار دارند. کاخ ریاست جمهوری و مسجد Yami ul AFF نیز از بنا های موجود در این قلعه هستند.

کوه باشکوه Sigiriya یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری سریلانکا به شمار می رود که روی قله آن در قرن پنجم یک قلعه سنگی ساخته شده و یک پناهگاه عالی برای پادشاه به حساب می آمده است. این قلعه از جان پادشاه در برابر فاتحان جزیره محافظت می کرد.

با کمی بالا رفتن از پله های موجود در این قلعه می توانید 11 نقاشی دیواری زیبا را مشاهده کنید که همگی جالب هستند. این نقاشی ها با رنگ های طبیعی کشیده شده اند و ترکیب خاص خود را دارند. در بالای مجسمه شیر، همچنان تخت پادشاهی قرار گرفته است که محافظت می گردد. تمام این بخش ها همان دلایلی هستند که از امپراطوری موجود، یک حکومت قوی و شکست ناپذیر می ساختند.

در شهر Polonnaruwa خرابه های یک مرکز باستانی که مربوط به دولت سینهالی (Sinhala) است وجود دارد. در این مکان می توانید نشانه های یک قصر را با مسجمه های بزرگ بودا و معابد زیبای Vatadage مشاهده کنید.

در بخش شمالی Polonnaruwa یکی از بزرگترین تندیس ها قرار گرفته است که روی سنگ حک شده است و در کنار آن نیز سه مجسمه بزرگ بودا قرار گرفته است. پس با این اوصاف جای تعجب ندارد که این شهر را نقطه جمع آوری مجسمه های بودا نامیده اند.

در اطراف شهر کندی و Peradeniya، بزرگترین باغ گیاه شناسی آسیا وجود دارد که در آن گیاهان نادری نگهداری می شوند. در این مرکز گیاه شناسی می توانید انواع مختلفی از گیاهان گرمسیری را مشاهده کنید. لازم به ذکر است که در این باغ، گیاهان گرمسیری از سرتاسر جهان نگهداری می شوند.

به طور خلاصه شاید بتوان گفت که سریلانکا یک ترکیب عالی از فرهنگ، تاریخ و طبیعت خارق العاده است که در آن می توانید نمایندگان هر سه شاخه از دین را مشاهده کنید؛ اما در این بین بودائیسم بیشتر از همه ایفای نقش می نماید. در این کشور می توانید پرندگان زیبا و خرندگان مختلف را به همراه سنجاب های دوست داشتنی مشاهده کنید و بازدید از کوه های تاریخی و اقامت در هتل های مدرن نیز بر تجربه خوب این سفر تفریحی خواهند اضافه کرد.

نظر شما در مورد سریلانکا و جاذبه های گردشگری آن چیست؟ دیدگاه خود را با ما و کاربران خبرنگاران در میان بگذارید.

منبع: کجارو
انتشار: 26 دی 1400 بروزرسانی: 26 دی 1400 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1350

به "تور سریلانکا ارزان: جاذبه های گردشگری سریلانکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور سریلانکا ارزان: جاذبه های گردشگری سریلانکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید