درمان های خانگی مؤثر جهت فرونشاندن آلرژی

به گزارش مجله سیاران، بسیاری از روش های طبیعی و مواد غذایی می توانند به تسکین آلرژی یاری نمایند. در این مقاله اطلاعاتی در مورد دارو و درمان های خانگی مؤثر جهت درمان آلرژی آورده شده است.

درمان های خانگی مؤثر جهت فرونشاندن آلرژی

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

بسیاری از روش های طبیعی و مواد غذایی می توانند به تسکین آلرژی یاری نمایند. در این مقاله اطلاعاتی در مورد دارو و درمان های خانگی مؤثر جهت درمان آلرژی آورده شده است.

آلرژی اولین واکنش بدن به هنگام تماس فرد با ذرات خاص حساسیت زایی تحت اسم آلرژن ها می باشد. تماس مستقیم پوست با آلرژن ها یا مواد حساسیت زا، استنشاق آنها، تزریق، و غیره، می تواند به آلرژی منجر گردد. گرد و غبار، گرده گیاهان، دود، مواد آرایشی، صابون، مواد غذایی خاص، آب و هوای سرد، و غیره، برخی از آلرژن های شایع می باشند. علائم متداول آن جوش های پوستی، قرمزی، التهاب پوست، سرفه، التهاب چشم، و غیره را شامل می گردد. این آلرژی می تواند با دارو و پماد درمان گردد. با این حال، چند داروی خانگی وجود دارد که به همان میزان مفید می باشند.

درمان طبیعی آلرژی

چای سبز: چای سبز حاوی آنتی هیستامین طبیعی بوده که به فراهم ساختن تسکین فوری یاری می نماید. شما می توانید 2-1 فنجان چای سبز را هر روز مصرف نمایید.

سرکه سیب: سرکه سیب حاوی خواصی است که به درمان خارش یاری می نماید. می توان آن را وارد رژیم غذایی خود نموده و یا می توان آن را در آب رقیق نموده و در ناحیه متأثر استفاده کرد. این سرکه بعلاوه به خلاص شدن از شر باکتری ها و میکروب ها یاری می نماید.

عسل: عسل یکی از برترین محصولات طبیعی به علت خواص چندگانه آن است. عسل خام را می توان به طور مرتب به منظور افزایش قدرت مقاومت و دور نگاه داشتن عفونت و آلرژی مصرف نمود.

زنجبیل: زنجبیل یکی دیگر از درمان های طبیعی است که به مفیدی و مؤثری عسل می باشد. زنجبیل بعلاوه یک ضد احتقان و آنتی هیستامین طبیعی می باشد. 2-1 برش نازک زنجبیل را می توان به چای اضافه نمود و یا جهت درمان و پیشگیری از آلرژی با عسل مصرف کرد.

سیر: سیر دارای خواص ضد ویروسی است. سیر خام دارای تأثیر بیشتری نسبت به نوع پخته شده آن است. شما می توانید 4-3 حبه سیر را با عسل مخلوط نموده و جهت پیشگیری از آلرژی در آب و هوای سرد هر روز از آن مصرف کنید.

چای نعناع: چای، در هر شکلی از آن، به اسم یک ضد احتقان طبیعی عمل می نماید. چای نعناع، به ویژه، به کاهش مسائل سینوس یاری نموده و رهایی از سرفه را تسهیل می بخشد.

قطره چشمی: قطره چشم جهت درمان آلرژی چشم مفید است. قطره چشم با مرطوب ساختن مجدد چشم به دفع مواد حساسیت زا در آن یاری می نماید.

اسپری بینی: شما می توانید با یاری از یک اسپری نمکی بینی یا یک قوری محتوی آب نمک از شر آلرژی گرده خلاص شوید. برخی از افراد حتی از آنها به طور منظم به منظور جلوگیری از واکنش های آلرژیک در آینده استفاده می نمایند.

غیر از مواردی که اشاره شد، راه های دیگری مانند استراحت، نوشیدن اندازه کافی آب جهت هیدارته نگاه داشتن بدن، وارد نمودن مواد غذایی سرشار از ویتامین C در رژیم غذایی، و غیره، آلرژی و بیماری های عفونی را دور می سازند. پیروی از یک رژیم غذایی متعادل و مغذی به طور روزانه بعلاوه به داشتن یک سیستم ایمنی سالم و قوی یاری می نماید.

در نهایت، به یاد داشته باشید که آلرژن یا ماده حساسیت زا را شناسایی و سعی کنید از آن به طور کامل حذر کنید. چنانچه علایم در عرض یک یا دو روز فروکش نکردند، بهتر است بلافاصله به پزشک مراجعه نمایید. مراقب خود باشید!

سلب مسئولیت: اطلاعات ارائه شده در این مقاله صرفاً جنبه آموزشی داشته و نبایستی به منظور جایگزین توصیه های پزشک متخصص در نظر گرفته گردد.

منبع: راسخون
انتشار: 26 مهر 1400 بروزرسانی: 26 مهر 1400 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1249

به "درمان های خانگی مؤثر جهت فرونشاندن آلرژی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان های خانگی مؤثر جهت فرونشاندن آلرژی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید