خبرنگاران کوشش رهبر مخالفان ونزوئلا برای جلب حمایت های بین المللی

به گزارش مجله سیاران، تهران- خبرنگاران- رهبر مخالفان دولت ونزوئلا در حالی در ادامه سفرهایش دیروز(دوشنبه هفتم بهمن ماه) با مقام های کانادا ملاقات کرد که همچنان به دنبال جلب حمایت های بیشتر بعضی کشورها برای مشروع نشان دادن اقدامات خود علیه نیکلاس مادورو رئیس جمهوری قانونی ونزوئلا بوده است.

خبرنگاران کوشش رهبر مخالفان ونزوئلا برای جلب حمایت های بین المللی

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، خوان گوایدو رهبر مخالفان دولت ونزوئلا که چند روز پیش خاک این کشور را با هدف ملاقات با مقام های چند کشور ترک نموده بود، ابتدا در کلمبیا به ملاقات مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا رفت و در خصوص جدیدترین تحولات ونزوئلا مذاکره کردند.

گوایدو سپس به اجلاس داووس رفت تا به دنبال جلب حمایت های بیشتر از سوی بعضی کشورها باشد. رهبر مخالفان ونزوئلا همچنین پس از سفر به سوئیس به فرانسه و اسپانیا رفت. او در پاریس با امانوئل مکرون ملاقات کرد. گوایدو در سفر به اسپانیا با وزیر خارجه این کشور مذاکره کرد اما نخست وزیر اسپانیا او را به حضور نپذیرفت.

رهبر مخالفان دولت ونزوئلا همچنین در این تور اروپایی اش با بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس نیز ملاقات کرد.

این ملاقاتهای فشرده گوایدو که با حمایت آمریکا اجرا شده، نشان می دهد که به طور جدی کوشش خود را برای جلب یاری های اروپایی ها باهدف کنار زدن نیکلاس مادورو از قدرت شدت بخشیده است.

رهبر مخالفان دولت ونزوئلا که پیش از این در سیاست هایش برای براندازی دولت مشروع کاراکاس ناکام بوده، این بار چشم به حمایت های کشورهای دیگر بسته است.

او در حالی دیروز(دوشنبه) با مقام های ارشد کانادا در اُتاوا ملاقات کرد که فرانسوآ فیلیپ شامپین وزیر امور خارجه کانادا گفت، کشورش معتقد است باید به اقدامات برای حل وفصل تنش های سیاسی در ونزوئلا جان تازه ای بخشید.

این مقام کانادایی توضیح داد، اُتاوا خواهان یک گذار صلح آمیز قدرت در ونزوئلا با راهنمایی مردم به وسیله برگزاری یک انتخابات عادلانه و آزاد در سریعترین زمان ممکن تحت نظارت جامعه جهانی است.

خوان گوایدو در ملاقات با وزیر امور خارجه کانادا گفت: این جنگ یک نفر در ونزوئلا نیست؛ جنگ همه ونزوئلایی هاست. ما حمایت های آشکاری را از سوی کشورها دریافت می کنیم.

او همچنین با جاستین ترودو نخست وزیر کانادا ملاقات کرد.

سفر گوایدو به کانادا در حالی انجام شد که دولت اُتاوا پیشتر تحریم هایی را علیه دولت مادورو اعمال نموده بود.

ونزوئلا در دو سال اخیر سخت ترین شرایط سیاسی و مالی چند دهه گذشته خود را تجربه نموده است. این کشور که از زمان حضور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید با شدیدترین فشارها و تحریم های واشنگتن روبرو شده، در دو سال گذشته توانسته در برابر این فشارها مقاومت کند.

شرایط نامساعد مالی ونزوئلا زندگی را برای مردم این کشور سخت نموده و سبب مهاجرت بیش از چهار میلیون نفر از این کشور در سال 2019 شده است.

آمریکا پس از مراسم تحلیف مادورو برای دور دوم ریاست جمهوری، او را غاصب قدرت خواند و اعلام نمود که مادورو را به عنوان رئیس جمهوری ونزوئلا به رسمیت نمی شناسد.

پس از آن که گوایدو رئیس وقت مجلس ملی ونزوئلا در 28 ژانویه (8 بهمن ماه 97) خود را رئیس جمهوری خودخوانده و موقت این کشور اعلام نمود، واشنگتن بلافاصله او را به رسمیت شناخت و بیش از 50 کشور دیگر از واشنگتن پیروی نموده و خواهان برگزاری انتخابات دوباره شدند.

2023

منبع: ایرنا
انتشار: 18 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 358

به "خبرنگاران کوشش رهبر مخالفان ونزوئلا برای جلب حمایت های بین المللی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کوشش رهبر مخالفان ونزوئلا برای جلب حمایت های بین المللی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید