ترشی فلفل کبابی، تند و خوشمزه

به گزارش مجله سیاران، ترشی فلفل کبابی طعم و مزه بسیار خوبی دارد و شما می توانید آن را به همراه غذاهای مختلف سرو کنید. ترشی فلفل کبابی را می توانید روی گاز، زغال یا در فر کباب کنید.

ترشی فلفل کبابی، تند و خوشمزه

ترشی فلفل کبابی یکی از روش های بسیار خوشمزه برای تهیه ترشی است که می توانید برای تهیه آن از فلفل قرمز یا سبز بهره ببرید. شما اگر دوست دارید ترشی تند و تیزی داشته باشید می توانید از فلفل های تند بهره ببرید یا اگر با فلفل تند مشکل دارید می توانید از فلفل های کاپی شیرین بهره ببرید. دقت کنید تفاوت سرکه ها در تند و تیز بودن آن است و اگر دوست دارید ترشی تندی داشته باشید از سرکه سفید استفاده نمایید. با خبرنگاران همراه باشید تا طرز تهیه ترشی فلفل کبابی را یاد بگیرید.

مواد لازم برای تهیه ترشی فلفل کبابی

  • فلفل کاپی 30 عدد
  • سیر 5 حبه
  • سرکه سفید یا قرمز به میزان لازم
  • شکر 1 قاشق غذاخوری
  • ترخون 1 قاشق غذاخوری
  • سیاه دانه 1 قاشق چای خوری
  • نمک، دانه فلفل سیاه و پودر تخم گشنیز به میزان لازم

طرز تهیه ترشی فلفل کبابی

مرحله اول

ابتدا باید فلفل های قرمز یا سبز یا کاپی را بشویید و خشک کنید. سپس فلفل ها را به سیخ بزنید و روی گاز قرار دهید و کبابی کنید. دقت کنید می توانید برای کبابی کردن از توری یا زغال استفاده نمایید. بگذارید تا نرم گردد و مداوم آن ها را بچرخانید تا یکدست کبابی گردد.

مرحله دوم

فلفل ها را 5 دقیقه داخل یک ظرف دربسته قرار دهید تا عرق کند و بعد به راحتی با یک فشار ساده، پوست روی فلفل ها را بگیرید. سیر ها را پوست بگیرید و به صورت حلقه ای خرد کنید. برای ادویه مخصوص این ترشی باید داخل یک کاسه ترخون خشک و سیاه دانه و کمی نمک دریا یا نمک معمولی و پودر تخم گشنیز و دانه فلفل سیاه را باهم مخلوط کنید.

مرحله سوم

در ادامه باید فلفل های پوست کنده را داخل یک شیشه تمیز بریزید و روی آن سیر های خردشده را قرار دهید. ادویه تهیه شده در مرحله قبل را اضافه کنید. سرکه را داخل یک پارچ بریزید و شکر را اضافه کنید تا تیزی سرکه را بگیرد. سپس روی شیشه را تا جایی که مواد هست پر کنید و در شیشه را ببندید. 3 روز آن را در دمای محیط قرار دهید و بعد 1 هفته در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد. این ترشی را در کنار علی نازک، غذای خوشمزه ترکی نوش جان نمایید.

نکات کلیدی در تهیه ترشی فلفل کبابی

  • شما می توانید از هر نوع فلفلی که مد نظر خودتان است برای تهیه این ترشی بهره ببرید.
  • می توانید کمی مرزه نیز به مواد اضافه کنید.
  • برای 30 عدد فلفل میانه 5 حبه سیر کافی است.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا ترفندهای بیشتر از آشپزی چه کنید تا رب شما کپک نزند؟ را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 6 شهریور 1401 بروزرسانی: 6 شهریور 1401 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1552

به "ترشی فلفل کبابی، تند و خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترشی فلفل کبابی، تند و خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید