6 نکته که در هنگام خرید ساعت بچگانه باید به آن توجه کنید

به گزارش مجله سیاران، ساعت یک هدیه عالی و کاربردی برای بچه ها است. مخصوصا اگر بچه ها به تازگی مدرسه را آغاز نموده اند و می خواهند زمان را یاد بگیرند. اما چگونه یک ساعت مناسب برای بچه ها انتخاب کنیم؟ کدام ویژگی های ساعت را در نظر بگیریم؟ در این مقاله نکات و ویژگی های یک ساعت مناسب برای بچه ها را آنالیز می کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

6 نکته که در هنگام خرید ساعت بچگانه باید به آن توجه کنید

1. کیفیت و جنس ساعت

در خرید ساعت مناسب برای بچه ها کیفیت همواره حرف اول را می زند. نباید ساعتی خریداری کنید که فقط یک ماه کار کند و زود خراب گردد. پوست بچه ها حساس است و حتی ممکن است بعضی از بچه ها دچار آلرژی های مختلف شوند. بنابراین قاب پشتی ساعت را از آلیاژهای بدون نیکل یا فولاد باکیفیت انتخاب کنید. اگر کودک شما به فولاد نیز آلرژی دارد، ساعت های باکیفیتی مانند فلیک فلاک (Flik Flak) سوئیس در بازار وجود دارد که از پلاستیک ساخته شده اند. از خرید ساعت هایی که در خصوص متریال ساخت آن اطلاعی ندارید اجتناب کنید. ساعت های بسیار مقرون به صرفه قیمتی در بازار وجود دارند که از نیکل ساخته شده اند و برای بچه ها مضر است.

بند ساعت نیز بهتر است از جنس سیلیکون باشد، زیرا سبک است، دور دست راحت بسته می گردد و به راحتی تمیز می گردد. بندهای برزنتی و چرمی نیز برای بچه ها مناسب است. البته در صورتی که کودک با ساعت به داخل آب نرود. ساعت هایی که دارای بند فولادی هستند برای بچه ها مناسب نیستند، زیرا سنگین هستند. صفحه نمایش ساعت ها معمولا از جنس شیشه ماینرال (معدنی) یا شیشه پلاستیکی است. پلاستیک خیلی سریع تر خراشیده می گردد، اما انعطاف پذیرتر است، به راحتی شکسته نمی گردد و اگر شکسته گردد به قطعات تیز تبدیل نمی گردد. بنابراین ساعت مناسب برای بچه ها بهتر است از جنس پلاستیک باشد.

2. مقامت در برابر آب

بچه ها کمتر مراقب وسایلشان هستند و هنگام شنا، تعطیلات تابستانی در ساحل و حمام ممکن است ساعت خود را فراموش نمایند. بنابراین اگر کودک شما چنین فعالیت هایی را انجام می دهد، ساعتی با مقاومت آب 10 ATM (100 متر) انتخاب کنید. در میان برندهای ساعت بچه گانه باکیفیت لورس (Lorus) و سیکو (Secco) بر فراوری ساعت های ورزشی ضدآب تمرکز دارد و پریم کلاون (Prim Klaun) ساعت های مقاوم در برابر آب تا 100 متر را فراوری نموده است. امروزه تمام برندهای مشهور ساعت بچه ها مقاومت اولیه در برابر آب را برای ساعت های خود ارائه می دهند. برند فلیک فلاک ساعتی با مقاومت 30M را فراوری نموده است که به علت ساختارش می توانید به راحتی با ساعت در استخر شنا کنید و شیرجه بزنید. حتی می توان آن را در ماشین لباسشویی شست.

3. سایز مناسب

میزان یکی از مهم ترین معیارها در انتخاب ساعت مناسب برای بچه ها است. اگر ساعت به خوبی روی مچ دست قرار نگیرد، استفاده نخواهد شد. بنابراین مهم است که ساعت بچه ها خیلی بزرگ یا سنگین نباشند. برای بچه های کوچک فلیک فلاک را پیشنهاد می کنیم که از پلاستیک ساخته شده است، دارای بند پارچه ای نازک و شیشه پلاستیکی است. به همین علت واقعا سبک هستند، بند به راحتی دور مچ بسته می گردد و احتمال شکستن شیشه پلاستیکی آن بسیار کم است.

برای بچه های بزرگ تر می توانید ساعت های فلزی انتخاب کنید. با این حال باید با دور مچ دست کودک مطابقت داشته باشد. بچه ها دست های متفاوتی دارد. اما کوچک ترین ساعت ها حدود 23-28 میلی متر و ساعت های بزرگ تر حدود 30-35 میلی متر هستند. برای مثال برند بن تایم (Bentime) بر فراوری ساعت های بسیار کوچک تمرکز دارد. برای دختران و پسران بزرگ تر برند JVD ساعت های خوبی دارد. برای دختران طرح های گل و برای پسران ساعت هایی با صفحه نمایش شب رنگ را پیشنهاد می کنیم.

4. ساعت عقربه ای و دیجیتالی

به طور کلی بچه ها زمان را روی نمایشگر دیجیتال بهتر درک می نمایند. اما اگر می خواهید کودک شما به اصطلاح یک قدم وارد دنیای بزرگسالان گردد، ساعت عقربه ای مناسب است. ساعت عقربه ای بعلاوه به بچه ها در یادگیری نحوه خواندن زمان یاری می نماید. در ساعت های عقربه ای به طراحی عقربه ها و اعداد دقت کنید. برای مثال اگر عقربه های ساعت شمار و دقیقه شمار به رنگ های مختلفی باشند، بچه ها زمان را بهتر به خاطر می سپارند و خواندن ساعت برای آن ها سرگرم نماینده تر می گردد.

ساعت های دیجیتالی ویژگی های بیشتری مانند کرونومتر، نور پس زمینه و تاریخ دارند، اسپرت تر هستند، مقاومت بالایی در برابر آب دارند و در طرح ها و رنگ های مختلفی فراوری شده اند. لورس و سیکو بر فراوری ساعت های دیجیتالی ورزشی تمرکز دارند و ساعت هایی با نور پس زمینه، کیفیت بالا و رنگ های مختلف به بازار عرضه نموده اند.

5. رنگ و طراحی

مهم ترین چیز در انتخاب ساعت مناسب برای بچه ها این است باید آن را دوست داشته باشند. بنابراین طرح و رنگ ساعت بسیار مهم است. برای مثال می توانید ساعتی با طرح کارتون مورد علاقه فرزندتان خریداری کنید. برای بچه های بزرگ تر بهتر است ساعتی با طرح ساده خریداری کنید تا همواره بتوانند از آن استفاده نمایند. به عنوان مثال برای دختران به جای اسب شاخ دار، طرح گل را انتخاب کنید و برای پسران ساعت هایی در رنگ های آبی، مشکی یا قرمز انتخاب کنید تا حداقل چند سال از آن استفاده نمایند.

6. ساعت های هوشمند

ساعت هوشمند به جز نشان دادن زمان مزایای دیگری نیز دارد. اگر فرزند شما به تنهایی به کلاس های فوق برنامه یا مدرسه می رود، یک ساعت با مکان یاب (GPS) می تواند انتخاب خوبی باشد. اگر هنوز نمی خواهید برای فرزندتان گوشی هوشمند خریداری کنید، اما می خواهید با او در تماس باشید، خرید ساعت هوشمند را در نظر بگیرید. با بعضی از ساعت های هوشمند می توانید تماس تلفنی برقرار کنید یا یک پیغام بفرستید.

5 نکته مهم برای خرید اولین ساعت مچی که ضروری است در نظر بگیرید

کلام آخر

ساعت یک هدیه عالی و کاربردی برای بچه ها است. برای خرید یک ساعت مناسب برای بچه ها باید نکاتی مانند طرح، جنس و ضدآب بودن را در نظر بگیرید. ساعت ها علاوه بر این که می توانند در آموزش خواندن زمان به کودک یاری نمایند در بعضی نوع ها مانند ساعت هوشمند می توانند امنیت کودک را تا حدی تامین نمایند.

منبع: hodinky-365

سوالات رایج در خصوص انتخاب ساعت مناسب برای بچه ها

چه نوع بند ساعتی باعث حساسیت در بچه ها نمی گردد؟

بندهای سیلیکونی علاوه بر این که باعث حساسیت پوستی نمی شوند، نسبت به سایر بندها باعث کاهش تعریق نیز می شوند.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 26 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1402 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1668

به "6 نکته که در هنگام خرید ساعت بچگانه باید به آن توجه کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 نکته که در هنگام خرید ساعت بچگانه باید به آن توجه کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید