5 خوراکی سیاه رنگ که باید آنها را در رژیم غذایی خود بگنجانید

به گزارش مجله سیاران، بعضی خوراکی های سیاه رنگ وجود دارند که برای سلامت عمومی ما بسیار مفید هستند و باید سعی کنیم در رژیم غذایی خود از آن ها استفاده کنیم.

5 خوراکی سیاه رنگ که باید آنها را در رژیم غذایی خود بگنجانید

خوراکی های سیاه به علت رنگ جالب و پر بودن از مواد مغذی مفید محبوب هستند و می توانند به ما در مبارزه با بیماری هایی مانند دیابت، سرطان و حملات قلبی یاری نمایند.

در این گزارش بعضی از خوراکی های سیاه رنگ که باید سعی کنیم در رژیم غذایی خود بگنجانیم، معرفی می شوند:

انجیر سیاه

انجیر سیاه میوه ای شیرین، خوشمزه و تازه است که غنی از پتاسیم بوده و حاوی محتوای بسیار بالایی فیبر است و هضم مناسب غذا را امکان پذیر می نماید. این انجیر بعلاوه برای کاهش وزن مطلوب بوده و ممکن است به بدن در مبارزه با سلول های سرطانی یاری کند. انجیر سیاه بعلاوه می تواند فشار خون ما را کاهش دهد و آن را تنظیم کند.

تمشک سیاه

تمشک سیاه که در رده توت ها قرار گرفته است، می تواند یک رقیب عظیم برای توت های دیگر مانند توت فرنگی و بلوبری باشد. این نوع توت باعث افزایش و بهبود سلامت قلب می گردد؛ زیرا التهابات را کاهش داده و ایمنی بدن را افزایش می دهد. این میوه برای زنانی که در دوره قاعدگی خود دچار مشکل هستند بسیار مفید بعلاوه سرشار از آنتی اکسیدان است. می توانید از آن در اسموتی، دسر و سالاد بهره ببرید.

دانه های کنجد سیاه

دانه های کنجد سیاه بیشتر در آسیا رشد می نمایند و بسیار غنی از مواد معدنی مانند کلسیم و منیزیم هستند که به بهبود سلامت قلب و عروق و فشار خون بالا یاری می نمایند. آهن، مس و منگنز موجود در این دانه ها گردش اکسیژن را تنظیم و اندازه متابولیسم ما را کنترل می نماید.

سیر سیاه

سیر سیاه با تخمیر سیر معمولی در دمای بالا برای چند هفته درست می گردد. سیر سیاه به جلوگیری از التهاب و بهبود حافظه یاری می نماید. این سیر می تواند برای بیماران آلزایمر مفید باشد، زیرا حافظه کوتاه مدت را بهبود می بخشد. ثابت شده است که سیر سیاه به علت خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد سرطانی بهتر از سیر خام است.

برنج سیاه

این برنج که رنگ منحصر به فرد خود را از آنتوسیانین می گیرد، مدت هاست که به وسیله چینی ها مصرف می گردد. برنج سیاه از بعضی آنتی اکسیدان ها تشکیل شده است که می تواند به تقویت بینایی یاری کند.

این ماده از ترکیبات لوتئین و زاگزانتین تشکیل شده است که از شبکیه در برابر نور شدید محافظت می نماید. برنج سیاه برای افرادی که حساسیت به گلوتن دارند یا کسانی که از رژیم غذایی بدون گلوتن پیروی می نمایند، گزینه مناسبی است.

منبع: همگردی
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1172

به "5 خوراکی سیاه رنگ که باید آنها را در رژیم غذایی خود بگنجانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 خوراکی سیاه رنگ که باید آنها را در رژیم غذایی خود بگنجانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید