3 هزار هکتار از اراضی کشاورزی سیستان وبلوچستان به زیر کشت گندم رفت

به گزارش مجله سیاران، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: افزون بر سه هزار هکتار از مزارع کشاورزی این استان از اوایل آبان تا به امروز به زیر کشت گندم رفته است.

3 هزار هکتار از اراضی کشاورزی سیستان وبلوچستان به زیر کشت گندم رفت

به گزارش خبرنگاران از زاهدان ، امان اله طوقی معاون بهبود فراوریات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته سال جاری در نظر داریم کشت گندم در سطح 67 هزار هکتار در سیستان و بلوچستان انجام گردد که امیدواریم با آورد رودخانه هیرمند در منطقه سیستان این مهم محقق گردد.

وی با بیان اینکه کشت گندم تا اواخر آذر ادامه دارد، توضیح داد: تا به امروز 2 هزار تن بذرگندم و بیش از 12 هزار تن انواع کود شیمیایی به وسیله شرکت خدمات حمایتی تهیه و آماده توزیع بین کشاورزان سیستان و بلوچستان است.

معاون بهبود فراوریات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان با اشاره به رعایت تاریخ کشت محصولات زراعی به کشاورزان تاکید نمود: لازم است کشاورزان استان در زمان کشت از نظرات کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها بهره گیرند.

وی گفت: در سال زراعی گذشته 67 هزار و 810 هکتار از زمین های کشاورزی سیستان و بلوچستان به کشت ارقام مختلف گندم اختصاص داشت.

سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در فراوری محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، انار و مرکبات دارد.

فراوری محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های بعضی منطقه ها این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان فراوری 2 بار محصول را دارند.

ع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 دی 1400 بروزرسانی: 11 دی 1400 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1330

به "3 هزار هکتار از اراضی کشاورزی سیستان وبلوچستان به زیر کشت گندم رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 هزار هکتار از اراضی کشاورزی سیستان وبلوچستان به زیر کشت گندم رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید