در سفر به یونان کجا بریم؟ (تور یونان ارزان)

به گزارش مجله سیاران، یونان (Greece) بیشتر برای انبوهی از ویرانه های باستانی، روستاهای سفیدپوش، سواحل آفتابی، غذاهای خوشمزه و فضای محبت آمیز خودش شناخته می گردد و جای تعجب ندارد که از جمله برترین مقاصد گردشگری اروپا به شمار می رود. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی شهرها، جزیره ها و جاهای دیدنی یونان بپردازیم.

در سفر به یونان کجا بریم؟ (تور یونان ارزان)

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

10. کیپ سونیون

Cape Sounion

در دماغه شمالی شبه جزیره آتیکا (Attica)، کیپ سونیون (Cape Sounion) واقع شده است که بیشتر برای ویرانه های باستانی باقیمانده از معبد یونانی خدای دریا یعنی پوسایدن شناخته می شود. این ویرانه ها در بالای تپه ای مشرف به دریای مدیترانه قرار گرفتند و جاذبه بسیار محبوبی به شمار می روند که گردشگران بسیار زیادی را به خودش جلب می نمایند. تماشای غروب آفتاب در کنار این بنای باستانی می تواند تجربه لذت بخشی را برای هر بازتماشاماینده ای رقم بزند.

9. تسالونیکی

Thessaloniki

تسالونیکی (Thessaloniki) به عنوان دومین شهر بزرگ یونان و مرکز بخش مقدونیه در شمال این کشور محسوب می شود. فستیوال های سرزنده، رویدادهای اجتماعی و زندگی شبانه پرسروصدا همگی سبب شده اند تا تسالونیکی به عنوان مرکز فرهنگی یونان معروفیت پیدا کند. ترکیب مرکز تاریخی شهر و بخش تجاری آن، جاذبه های تازه و قدیمی را برای بازتماشاماینده ها فراهم می آورند که شامل دیوارهایی از دوره بیزانس، برج سفید (White Tower)، حمام های ترکی، موزه ها، گالری ها و بازارهای رنگارنگ غذا است.

8. زاگوری

Zagori

زاگوری (Zagori) به عنوان منطقه ای با طبیعتی خارق العاده و زیبا در شمال غربی یونان شناخته می شود که دو پارک ملی را در خود جای داده است. جنگل های متراکم و کوهستان ها ناهموار در کنار رودخانه های قدرتمند و دهکده های سنتی، جاذبه های بسیار زیاد و جالب توجهی را شکل داده اند. در این دهکده ها نیز می توان خانه های سنگی بزرگی را مشاهده کرد که بیشتر آن ها متعلق به اواخر قرن هجدهم میلادی هستند. برترین راه برای لذت بردن از جاهای تماشای منطقه زاگوری، پیاده روی و کوهنوردی در میان راه هایی است که روستاها را به یکدیگر متصل می نمایند.

7. هالکیدیکی

Halkidiki

هالکیدیکی (Halkidiki) شبه جزیره ای به شکل سه دندانه است که در نزدیکی شهر تسالونیکی واقع شده است و از سواحلی عالی برخوردار است. این سه شبه جزیره مجزا نیز شامل کاساندرا (Kassandra)، سیتونیا (Sithonia) و آتوس (Athos) هستند. کاساندرا از بقیه به شهر تسالونیکی نزدیک تر است و از همین رو، نسبت به بقیه پیشرفته تر است. این در حالی است که سیتونیا اردوگاه ها، خلیج های پنهان، آب های شفاف و سواحل خوب دارد.

6. پلوپونز

Peloponnese

پلوپونز (Peloponnese) شبیه به برگ بسیار بزرگی به نظر می رسد و در زبان سنتی به نام موریا شناخته می شود که به معنای برگ توت است. این شبه جزیره گسترده و بزرگ در جنوبی ترین منطقه اروپا و یونان واقع شده است و به وسیله پل ریو آنتیریو (Rio-Antirrio) به سرزمین اصلی یونان متصل است. در میان این شبه جزیره نیز می توان معابد کلاسیک یونانی، قلعه های ونیزی، کلیساهای بیزانسی و کاخ های میسینی را مشاهده کرد که همگی آن ها بازتاب نماینده تاریخ و فرهنگ گسترده موجود در این جا هستند. از جمله این آثار باستانی نیز می توان به المپیا (Olympia) اشاره نمود که اولین بازی های المپیک در آن برگزار شدند.

5. دلفی

Delphi

شهر دلفی (Delphi) پس از آرکوپلیس (Acropolis) در شهر آتن، به عنوان مشهورترین سایت باستان شناسی در کل یونان شناخته می شود و در فاصله دو ساعت و نیم از آتن و در دامنه های خیره نماینده و برجسته کوه پارناسوس (Mount Parnassus) واقع شده است. این شهر به وسیله یونانیان باستان به عنوان مرکز زمین شناخته می شد و بسیار مورد احترام قرار داشت. در دوران باستان، مردم بسیاری به این مکان مقدس می آمدند تا از کشیش این معبد برای موضوعات متفاوتی همانند کشاورزی، روابط و سیاس مشاوره بگیرند. از جمله سازه ها و ویرانه های برجسته و مهم در دلفی نیز می توان به معبد آپولو (Temple of Apollo)، خزانه آتنی ها (Athenian Treasury)، تئاتر و هیپودروم اشاره نمود.

4. متئورا

Meteora

متئورا (Meteora) یکی از جاذبه های برجسته و خیره نماینده یونان به شمار می رود که در زبان یونانی به معنای معلق در هوا است و این معنا نیز به خوبی این صخره ها تماشایی و خیره نماینده را توصیف می نماید. متئورا ارتفاع 366 متری از سطح زمین دارد و از بالا نیز مشرف به روستاهای کالامباکا (Kalambaka) و کاستراکی (Kastraki) در شمال مرکزی یونان است. آنچه که باعث شده تا این صخره بسیار برجسته و تماشایی باشد، صومعه های تاریخی و خیره نماینده ای است که در قله آن قرار دارند. قدمت صومعه های متئورا به قرن چهاردهم و شانزدهم میلادی باز می شود.

3. کرت

Crete

کرت (Crete) به عنوان بزرگترین جزیره یونانی شناخته می شود که سرزمینی بسیار بزرگ با تضادهایی دلپذیر است. در اینجا می توان منظره ها خیره نماینده ساحلی، کوه های ناهموار و حومه شهری پر از درختان زیتون را مشاهده کرد. در این جزیره، در کنار کلان شهرهای بزرگ و شلوغ نیز دهکده های آرام و زیبایی قرار دارند و گشت و گذار در بین آن ها می تواند اوقات بسیار خوبی را برای شما رقم بزند. جاذبه های تاریخی مختلفی نیز در جزیره کرت به چشم می خورند که بازتاب نماینده قدمت تاریخی تمدن های ساکن در جزیره هستند.

2. آتن

Athens

برای بیش از سه هزار سال است که انسان ها در شهر آتن (Athens) سکونت دارند و به همین علت است که بسیاری از افراد آن را به عنوان مهد تمدن غرب و بعلاوه خاستگاه دموکراسی می دانند. این شهر ترکیبی گیج نماینده از ویژگی های تاریخی و مدرن را برای بازتماشاماینده ها ارائه می دهد که جالب توجه و تماشایی هستند. شهر آتن بیشتر برای ویرانه های باستانی و آثار تاریخی خودش معروفیت دارد که از جمله آن ها می توان به آرکوپلیس، پانتئون (Parthenon)، آگورا باستانی (Ancient Agora) و تئاتر دیونیسوس (Theatre of Dionysos) اشاره نمود. در کنار این آثار باستانی نیز می توان از دیگر بخش های شهر آتن همانند بخش تجاری، کلاب های شبانه و آثار فرهنگی آن نیز تماشا کرد.

1. جزایر یونان

Greek Islands

جزایر یونان بسیار زیبا و مهیج هستند که هر ساله گردشگران بسیار زیادی را به خودشان جلب می نمایند و از جمله برجسته ترین مقاصد گردشگری در سراسر دنیا محسوب می شوند. یونان با بیشتر 2000 جزیره از لحاظ تنوع و تعداد، جزیره های بیشماری را دارد که می توان از بین آن ها انتخاب و سفری دلچسب را تجربه کرد.

سانتورینی (Santorini) که جزو مجمع الجزایر کیکلادها (Cyclades) به شمار می رود، جزو زیباترین جزیره های یونان به شمار می رود و از جمله جاهای تماشای یونان است که حتما باید از آن تماشا کنید. از جمله دیگر جزیره های برجسته یونان نیز می توان به میکنوس (Mykonos)، رودز (Rhodes)، کورفو (Corfu) و تعدادی دیگر اشاره نمود.

منبع: فوت و فن / touropia.com
انتشار: 20 آبان 1401 بروزرسانی: 20 آبان 1401 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1588

به "در سفر به یونان کجا بریم؟ (تور یونان ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سفر به یونان کجا بریم؟ (تور یونان ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید