کرونا در جهان: 650 هزار مبتلا و 30 هزار کشته

به گزارش مجله سیاران، در حالیکه طبق گزارش مقام های چینی در شبانه روز گذشته در این کشور سه نفر در اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا جان خود را از دست داده اند که شمار جانباختگان در اروپا و آمریکا سیر صعودی گرفته است.

کرونا در جهان: 650 هزار مبتلا و 30 هزار کشته

بر اساس آخرین آمار رسمی منتشر شده، شمار کلی جان باختگان ویروس کرونا در جهان از مرز 30 نفر گذشت و مجموع آمار مبتلایان نیز از 650 هزار نفر فراتر رفت. ایالات متحده آمریکا تا به امروز بیش از 116 هزار مبتلا به کووید 19 را ثبت کرده است. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا می گوید که در حال بررسی قرنطینه کوتاه مدت نیویورک است.

شمار مبتلایان فرانسه از ایران بیشتر شد

بنا بر آخرین آمار رسمی، با مبتلا شدن 4 هزار 611 نفر دیگر به ویروس کرونا در فرانسه، شمار کلی مبتلایان در این کشور به 37 هزار و 575 نفر رسید. به این ترتیب آمار بیماران کرونایی فرانسه از ایران بیشتر شد.

همچنین با مرگ 319 نفر دیگر بر اثر ابتلا به کووید 19 در شبانه روز گذشته، شمار جان باختگان این بیماری در فرانسه نیز به 2 هزار و 314 نفر رسیده است.

نخست وزیر فرانسه: هفته های سخت تر در راهند

ادوارد فیلیپ، نخست وزیر فرانسه گفت که از نظر همه گیری کرونا در این کشور، دو هفته اول ماه دوم قرنطینه از دو هفته اول آن دشوارتر خواهد بود. دولت فرانسه روز گذشته قرنطینه کرونایی جاری را برای دو هفته دیگر یعنی تا 15 آوریل (27 فروردین) تمدید کرد.

نخست وزیر فرانسه روز شنبه در جریان یک سخنرانی که به طور زنده از شبکه های تلویزیونی فرانسه پخش شد همچنین اعلام کرد که شمار مبتلایان به کرونا در کشورش هر 3 تا 4 روز دو برابر می شود. او که در کنار اولیویه وران، وزیر بهداشت و چند تن از پزشکان و مسئولان حوزه سلامت سخن می گفت از سفارش 5 میلیون کیت تست سریع کرونا و یک میلیارد ماسک در داخل و خارج فرانسه خبر داد.

فیلیپ با اعلام این که در حال حاضر روزی 5 هزار تست کرونا در فرانسه انجام می شود وعده داد که این آمار در پایان ماه آوریل ده برابر می شود.

شمار قربانیان ویروس کرونا در ایتالیا از 10 هزار نفر فراتر رفت

شما افراد جانباخته در ایتالیا بر اثر ابتلا به ویروس کرونا با 889 مورد فوتی جدید از 10 هزار نفر فراتر رفت و به رقم 10 هزار و 23 نفر رسید.

همچنین طبق آمار رسمی تا به امروز 92 هزار و 500 نفر نیز در این کشور 60 میلیونی به کووید 19 مبتلا شده اند.

شهر ووهان چین گام به گام محدودیت ها را بر می دارد

شهر ووهان چین که شیوع ویروس کرونا از آنجا شروع شده است، روز شنبه با بازگشایی برخی از ایستگاه های مترو و باز کردن دسترسی به شهر، قدم های نخستین برای شروع فعالیت ها را شروع کرد.

شهر ووهان برای حدود دو ماه در قرنطینه کامل قرار داشت و اکنون مقامات تلاش دارند فعالیت ها را در این شهر به حالت عادی برگردانند.

از دوشنبه گذشته تا به امروز (6 روز گذشته) تنها یک مورد ابتلا با منشا داخلی در ووهان گزارش شده است و از هفته های گذشته تعداد بیماران در این شهر سیر نزولی داشته است که گویای موثر بودن قرنطینه سختگیرانه این شهر 11 میلیون نفری است.

چین بیش از 81 هزار بیمار مبتلا به کووید-19 را در این کشور گزارش کرده است و تا به امروز 3295 نفر در این کشور در اثر ابتلا به این ویروس جان باخته اند.

260 نفر دیگر در بریتانیا در اثر ابتلا به کویید-19 جان باختند

بریتانیا اعلام کرد که در 24 ساعت گذشته 260 بیمار مبتلا به کویید-19 در این کشور جان باختند و تعداد کل فوت شدگان در اثر کرونا در این کشور به بیش از یک هزار نفر رسیده است.

تعداد مبتلایان به کووید-19 تا به امروز در بریتانیا بیش از 17 هزار نفر اعلام شده است.

نیاز حداقلی هند به 38 میلیون ماسک برای مبارزه با شیوع کرونا

آژانس سرمایه گذاری ملی هند اعلام کرده است که این کشور برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا دست کم به 38 میلیون ماسک و 6.2 میلیون قطعه تجهیزات پزشکی و محافظت شخصی نیاز دارد.

در حالی که تعداد مبتلایان به بیماری کووید-19 در هند در حال افزایش است، پرسنل بیمارستانی از کمبود ماسک و تجهیزات لازم در بیمارستان ها شکایت دارند.

در سندی که رویترز آنرا مشاهده کرده است هند با 730 شرکت برای خرید دستگاههای تنفسی، مانیتورهای آی سی یو، تجهیزات محافظ، ماسک و کیت تشخیص کووید-19 تماس گرفته است و تا به امروز 319 شرکت به هند پاسخ داده اند.

هند 1.3 میلیارد نفر جمعیت دارد و تا به امروز 933 مورد مبتلا به کویید-19 تشخیص داده شده است و 20 نفر نیز تا به امروز جان باخته اند.

24 ساعت مرگبار در اسپانیا: 839 نفر دیگر جان باختند

مقام های وزارت بهداشت اسپانیا اعلام کردند که شمار افرادی که بر اثر ابتلا به بیماری کووید 19 در این کشور جان باخته اند با 832 مورد فوتی جدید به 5 هزار و 690 نفر افزایش یافته است.

از سوی دیگر شمار افراد مبتلا به این بیماری از 64 هزار و 59 نفر در روز گذشته به 72 هزار و 248 نفر تا ظهر امروز افزایش یافته اند.، یورونیوز

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 318

به "کرونا در جهان: 650 هزار مبتلا و 30 هزار کشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در جهان: 650 هزار مبتلا و 30 هزار کشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید