آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان از 21 میلیون و 225هزار گذشت

به گزارش مجله سیاران، شمار مبتلایان به بیماری کووید ـ 19 در دنیا از مرز 21 میلیون و 225 هزار نفر عبور کرده است.

آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان از 21 میلیون و 225هزار گذشت

به گزارش خبرنگاران، تا لحظه ثبت این گزارش تا کنون 21,224,499 تن مبتلا و 760,192 تن بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته اند.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهده می کنید. سایت ورد اُ میترز آمار لحظه ای مبتلایان و کشته شدگان را به تفکیک به روز رسانی می کند که برای دیدن آن اینجا کلیک کنید.

جدول زیر نگاهی به آمار 30 کشور آلوده جهان دارد:

در آخرین اخبار آنتونی فائوچی، متخصص ایمنی شناسی و رئیس مؤسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی در آمریکادر یک برنامه شبکه تلویزیونی ای بی سی نیوز گفت، مقامات بهداشت عمومی آمریکا آمارهای نگران کننده ای از شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور می بینند. ما قطعا در جایی نیستیم که امیدوار بودم باشیم، ما در وسط یک همه گیری بسیار خطرناک تاریخی هستیم.

شرایط در برزیل نیز نگران کننده و وخیم است. تا روز پنجشنبه و به گفته وزارت بهداشت این کشور 60091 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند و 1261 نفر نیز بر اثر این بیماری مسری جان خود را از دست داده اند. برزیل پس از آمریکا از نظر تعداد موارد ابتلا و همچنین شمار مرگ و میر در میان تمامی کشورهای جهان در رده دوم قرار گرفته است. هم اینک در آمریکای جنوبی فصل زمستان است از همین رو کشورهای این منطقه شاهد گسترش شیوع کووید-19 هستند.

هرچند بسیاری در برزیل سیاست های غلطی را که دولت برای مقابله با کرونا در پیش گرفته است عامل اصلی شیوع سریع و گسترده این بیماری می دانند. ژائیر بولسونارو، رئیس جمهور این کشور، تا به امروز دست کم سه بار جواب آزمایش کرونایش مثبت شده است.

در هند نیز تلفات روزانه کووید 19 تا روز پنجشنبه باثبت 1007 فوتی، چهار رقمی شد. همچنین شمار تلفات کلی این کشور به مرز 50 هزار نیز نزدیک شده است.

در روسیه نیز که چند روز پیش خبر از تولید واکسن آمد نتایج یک نظرسنجی از بیش از 3 هزار پزشک روسی نشان می دهد که بیشتر آن ها احساس خوبی ندارند که واکسن روسی کووید19 به دلیل کمبود اطلاعات و تایید سریع آن، به آن ها تزریق شود.

برخی از شهروندان روسیه می گویند از امتحان کردن این واکسن خیلی می ترسند؛ با این حال برخی دیگر از دولت خود حمایت می کنند و شک و تردید متخصصان خارجی را از حسادت آن ها توصیف می کنند. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه گفته است که این واکسن توسط انستیتوی تحقیقاتی دولتی گامالیا مستقر در مسکو تولید شده و ایمن است. وی برای تاکید بیشتر بر ایمن بودن این واکسن، اعلام کرد که پیش از این به یکی از دخترانش تزریق شده است.میخائیل موراشکو، وزیر بهداشت روسیه نگرانی ها درباره ایمنی این واکسن را بی اساس اعلام کرد.

در ایران تعداد فوتی های از مرز 19 هزار تن گذشته و به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، استانهای مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در شرایط قرمز قرار داشته و استانهای فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد نیز در شرایط هشدار قرار دارند.

بیشتر بخوانید:

هر 2 دقیقه یک هندی فوت می کند/تعداد تلفات ایران به 19هزار رسید

معرفی واکسن روسیه توسط پوتین/ایران رتبه چهارم فوتی های جهان

ادعای تازه ترامپ درباره ساخت واکسن/آتش سوزی جان بیماران کرونایی در هند را گرفت

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 11 مهر 1399 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 584

به "آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان از 21 میلیون و 225هزار گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان از 21 میلیون و 225هزار گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید