کاهش مناطق نارنجی استان سمنان به یک شهرستان

به گزارش مجله سیاران، خبرنگاران/سمنان سخنگوی ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا از کاهش مناطق نارنجی این استان به یک شهرستان اطلاع داد و گفت: سمنان، نارنجی و هفت شهرستان دیگر استان در شرایط رنگ بندی زرد قرار دارند.

کاهش مناطق نارنجی استان سمنان به یک شهرستان

حبیب الله خجسته پور، سخنگو و جانشین رئیس ستاد مدیریت مقابله با کرونا در استان سمنان با اشاره به آخرین شرایط رنگ بندی های کرونایی و چگونگی اعمال محدودیت ها در این استان در هفته پیش رو اظهار کرد: با توجه به رنگ بندی اعلام شده از سوی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا به جز شهرستان سمنان که همچنان در شرایط نارنجی قرار گرفته است، هفت شهرستان دیگر این استان در شرایط رنگ بندی زرد قرار دارند.

وی از تداوم محدودیت های کرونایی با هدف کنترل بهتر شیوع و تثبیت این شرایط اطلاع داد و افزود: محدودیت های کرونایی در این استان متناسب با رنگ بندی های جدید از 13 دی ماه لغایت 19 دی ماه 1399 در استان اعمال خواهد شد .

خجسته پور ادامه داد: بر اساس مقررات و ضوابط اعلام شده از سوی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا در شهرستان های با شرایط رنگ بندی زرد، فعالیت مراکز تجاری، بازرگانی و خدماتی شامل گروه های یک، دو و سه در طی هفته آینده مجاز و فعالیت گروه چهار همچنان ممنوع خواهد بود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان افزود: فعالیت های تجاری، بازرگانی و خدماتی در مرکز استان که همچنان در شرایط نارنجی قرار گرفته است، صرفا برای گروه های شغلی یک و دو مجاز بوده و گروه های سه و چهار حق فعالیت در هفته آینده را نخواهند داشت .

جانشین رئیس ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا در مورد فعالیت مراکز آموزشی و از جمله: مدارس، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، آکادمی های خصوصی و حوزه های علمیه نیز گفت: فعالیت های آموزشی در تمامی هشت شهرستان استان به صورت غیر حضوری و مجازی بوده و تمامی این مراکز تعطیل خواهند بود .

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با تشریح شرایط تردد خودروهای شخصی در سطح استان اظهار کرد:خودروهای با پلاک شخصی 86 و 96 به عنوان خودروی بومی استان محسوب شده و تردد این خودروها در سطح استان بلامانع خواهد بود.

وی افزود: در شهرستان سمنان که همچنان دارای رنگ بندی نارنجی است، ورود خودروهای شخصی با پلاک غیر بومی به داخل شهر ممنوع خواهد بود.

وی همچنین گفت: تردد ساکنان شهر سمنان با خودروهای شخصی با پلاک غیربومی صرفا در داخل شهر محل سکونت امکان پذیر بوده و در صورت خروج از شهر و یا قصد بازگشت مجدد به داخل شهر با محدودیت و اعمال قانون همراه خواهد شد.

سخنگوی ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا در مورد محدودیت تردد شبانه در ساعت 21 تا 4 صبح نیز یادآور شد: با توجه به تاثیر مثبت اعمال این قانون در کاهش میزان شیوع و ابتلا به کرونا و بر اساس اختیارات واگذار شده به استانداران سراسر کشور، با تصمیم استاندار سمنان قانون منع تردد شبانه در ساعات ذکر شده همچنان در شهرهای سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار به قوت خود باقی بوده و این محدودیت ها در هفته پیش رو نیز اعمال خواهد شد .

1399/10/10

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 بهمن 1399 بروزرسانی: 16 بهمن 1399 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 839

به "کاهش مناطق نارنجی استان سمنان به یک شهرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش مناطق نارنجی استان سمنان به یک شهرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید