عین الهی: توجه و احترام به کهنسالان در پیشگیری از آلزایمر موثر است

به گزارش مجله سیاران، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: توجه و احترام و هم مصاحبه با افراد کهنسال یکی از راه چاره هایی است که می تواند در پیشگیری از بروز این بیماری موثر باشد.

عین الهی: توجه و احترام به کهنسالان در پیشگیری از آلزایمر موثر است

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: توجه و احترام و هم تبادل نظر با افراد کهنسال یکی از راه حل هایی است که می تواند در پیشگیری از بروز این بیماری موثر باشد.

در متن پیغام بهرام عین اللهی که به مناسبت21 سپتامبر (30 شهریور) روز جهانی آلزایمر منتشر شده، آمده است: سلامتی برترین نعمت خداوندی است که مراقبت صحیح از جسم وجان، یکی از راه های درست شکرگزاری از این عطیه الهی است.

وی اضافه کرد: از طرفی باید به یاد داشت که با گذر عمر، توان انسان تحلیل رفته، جسم ضعیف تر شده و بدن با اختلالاتی روبرو می گردد که امری طبیعی است و نباید عیب شمرده گردد و آلزایمر از جمله عوارض دوران کهنسالی است که با بالا رفتن سن، سلول های بافت خاکستری مغز تخریب شده و حافظه فرد با مشکلاتی روبرو می گردد.

وزیر بهداشت ادامه داد: در حال حاضر نزدیک به یک میلیون نفر در ایران مبتلا به بیماری آلزایمر وجود دارند که با توجه به پاندمی کرونا و عوراض ناشی از آن بی تردید این آمار بیشتر شده است.

عین اللهی اضافه کرد: 21 سپتامبر روز جهانی آلزایمر فرصت مغتنمی است تا ضمن باز تعریف این بیماری، شهروندان را مطلع کرده تا گاه روبروه با چنین بیمارانی، با نهایت مهربانی و صبوری جوابگوی احتیاج آنان باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 مهر 1400 بروزرسانی: 5 مهر 1400 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1227

به "عین الهی: توجه و احترام به کهنسالان در پیشگیری از آلزایمر موثر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عین الهی: توجه و احترام به کهنسالان در پیشگیری از آلزایمر موثر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید