چگونه رستوران ها و کافه ها از تهدید کرونا، فرصت ساختند؟

به گزارش مجله سیاران، تقریبا دوسالی هست که از شیوع کرونا در ایران میگذرد و ما میخواهیم در این نوشتار تاثیرات کرونا روی کسب وکار کافه ها و رستوران ها رو آنالیز کنیم.

چگونه رستوران ها و کافه ها از تهدید کرونا، فرصت ساختند؟

در ابتدای پاندمی وزارت بهداشت برای مقابله با شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامتی مردم تصمیماتی مبنی بر محدودیت های تردد و تجمع اتخاذ نمودند که پیرو این قوانین بسیاری از شاغلین در این صنف مجبور شدند در چندین نوبت و ماه های متمادی کسب و کار خودشون رو تعطیل نمایند و در طی این تعطیلات، تعداد زیادی از مشتریانشون رو از دست دادند و به طبع این شرایط کسب وکارشون به شدت آسیب دید یا تصمیم به واگذاری گرفتند.

با تعطیل شدن تعداد نسبتاً زیادی از کافه ها و رستوران ها، بسیاری از خاطرات و احساسات زیبایی که در فکر ما به یادگار از این مکان ها بود، تکرار نشد و ناراحتی و تاسف بسیاری رقم خورد.

اما در همین شرایط، برخی از صاحبین این مشاغل با مقاومت در برابر مسائل، سعی در حفظ کسب وکارشون داشتن و با تصمیمات و راهکارهایی که اتخاذ کردن توانستند مشتریان خوبی جذب نمایند و رونق بالایی داشته باشند. این راهکارها مثل اختصاص فضای باز در مکان کافه و رستوران و مهمتر از اون استفاده بهینه از بستر فضای مجازی و ارائه خدمات آنلاین بود.

مهمترین بخش این خدمات سفارش گیری آنلاین هست که بسیار مورد توجه و استقبال نهاده شد. بعلاوه ارائه منو دیجیتال، رزرو آنلاین میز ، نظرسنجی از مشتریان و در نهایت پرداخت آنلاین جزو خدمات این کافه و رستوران ها بود.

مزیت های انلاین بودنِ خدمات برای مشتریان و مدیران کافه ها و رستوران ها بسیار زیاده و ما در اینجا قصد داریم چند نمونه از مهم ترین هاشون رو براتون بگیم:

1- سهولت سفارش از منوی دیجیتال و پرداخت انی به وسیله درگاه که موجب جلوگیری از ازدحام مقابل صندوق کافه ها و رستوران ها می گردد. بعلاوه خطای انسانی رو در ثبت و ارسال سفارش به حداقل مقدار خود می رساند که این موارد تجربه خوب ورضایت مندی مشتریان از کافه رستوران ها رو افزایش می دهد.

2- کافه ها و رستوران ها سالانه هزینه های میلیونی رو بابت چاپ منوهای کاغذی پرداخت میکنن که باز هم در برخی از مواقع همه مواردِ داخل منو رو نمیتونن به مشتریان ارائه بدن و بنا به شرایط نمیتونن مواردی رو از منوشون حذف و یا به اون اضافه کنن. اما استفاده از منوهای انلاین هم جلوی هزینه های زیاد فراوری منوهای کاغذی رو گرفته، هم میتونن هر زمان که لازم بود قیمت ها و موارد داخل منو رو با توجه به شرایط تغییر بدن.

3- داشتن سایت اختصاصی با امکان فروشِ یکپارچه یا راه اندازی شعبه مجازی کافه رستوران علاوه بر شناخته شدن در گوگل و افزایش اعتبارِ برندِ کافه رستوران، سفارش های آنلاین مشتریان رو به طور مستقیم به کافه و رستوران متصل میکنه که در افزایش فروش و کاهش هزینه موثره. سایت رستوران و کافه موجب میشه مشتریان راحت و با گوشی خودشون، منوهای روز رو مرور نمایند، از جدیدترین غذاهای رستوران آگاه بشن، تصاویر مجذوب کننده و باکیفیتِ غذا و نوشیدنی رو ببینند و راحت سفارششون رو ثبت نمایند. بعلاوه، رستوران ها و کافه ها میتونن از سایت خودشون به عنوان تابلو تبلیغات که همواره در دید مشتری هست، نیز استفاده نمایند.

4- ارسال فاکتور انلاین و امکان پرداخت انلاین مشتری و اتصال همه اینها به سیستم صندوق رستوران و کافه باعث میشه که هم در هزینه های گران کاغذهای رول برای رسید و پرینت ها صرفه جویی زیادی بشه، هم هزینه های پرسنلی کاهش پیدا کنه، و هم مشتری تجربه خوشایند پرداخت روی میز رو داشته باشه.

طراحی و برنامه نویسی هر کدام از این موارد فوق به تنهایی سخت و زمان بر هست و از همه مهم تر زمانی که این برنامه ها و نرم افزارهای رستوران و کافه یکپارچه و با هم هماهنگ نباشند، هم زحمت خیلی زیادی برای مدیریت کافه و رستوران ایجاد می کنن، هم کافه رستوران مهمترین داراییش یعنی یکپارچگی داده ها رو از دست می دهد.

مجموعه ماپرا بعد از آنالیز این نیازها و مسائل، نرم افزار یکپارچه مدیریت رستوران و کافه رو طراحی نموده که با استفاده از این سیستم امکان استفاده از

-منو دیجیتال (قابل سفارش دهی)

-پرداخت انلاین و پرداخت روی میز

- فاکتور انلاین

-باشگاه مشتریان

-فروش انلاین با سایت اختصاصی

- مدیریت سفارش های حضوری و انلاین

-مدیریت انلاین کافه و رستوران از هرجا (اندروید و iOS)

-گزارش های دقیق و تحلیل های اقتصادی

-نظرسنجی هوشمند

-درگاه پرداخت اختصاصی

- اتصال به پرینتر (انواع پرینترها)

میتونیم مهمترین بخش این امکاناتِ یکپارچه رو مدیریت انلاین کافه و رستوران از هر جا حتی با گوشی موبایل در هر زمان و مکان بدونیم که موجب راحتی فوق العاده مدیران کافه ها ورستوران ها می گردد؛ همان چیزی که مدت ها به دنبالش بودید.

با توجه به این که این حوزه کسب و کار بعد از شیوع کرونا با مسائل زیادی روبرو شدند و هنوز با این مسائل دسته و پنجه نرم می نمایند و بعلاوه در ماه رمضان مدت طولانی از بازه زمانی فعالیت خود را از دست میدهند، مجموعه ماپرا برای حمایت ویژه از این مشاغل، پکیج 1ماهه خدمات خود را ویژه ماه مبارک رمضان برای ایجاد تجربه حس خوبِ مدیریت انلاین به فعالان این صنف ارائه می نماید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر به آدرس ماپرا در https://mupra.ir/cr مراجعه نمایید.

منبع: فرارو
انتشار: 7 خرداد 1401 بروزرسانی: 7 خرداد 1401 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1472

به "چگونه رستوران ها و کافه ها از تهدید کرونا، فرصت ساختند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه رستوران ها و کافه ها از تهدید کرونا، فرصت ساختند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید