تور گرجستان ارزان: راهنمای خرید سیم کارت در گرجستان

به گزارش مجله سیاران، گرجستان هم مانند ترکیه یکی از مقصدهای پر سفر ایرانیان است. از طرفی هم چون برای سفر به گرجستان احتیاجی به ویزا نیست و هزینه سفر هم در مقایسه با ترکیه مقرون به صرفه تر است این مقصد اروپایی روز به روز بیشتر در دل مردم ایران جا باز می نماید. سر صحبت را از سفر به گرجستان باز کردیم تا از نحوه خرید سیم کارت در گرجستان صحبت کنیم. خرید سیم کارت در سفر به یک کشور دیگر فقط برای تماس گرفتن کاربرد ندارد، احتیاج به اینترنت برای مسیریابی، پیدا کردن جاذبه های گردشگری و رستوران های خوب و استفاده از اپلیکیشن های چت از کاربرد تماس گرفتن سیم کارت هم فراتر رفته است.

تور گرجستان ارزان: راهنمای خرید سیم کارت در گرجستان

با ما سفر کنید و با تور گرجستان ارزان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

البته خرید سیم کارت در گرجستان تنها راه دسترسی شما به استفاده از امکانات اپراتورها نیست، شما می توانید بسته به سیم کارتی که دارید از سرویس رومینگ ایرانسل، رومینگ همراه اول و رومینگ رایتل بهره ببرید. اما چون اغلب خرید سیم کارت و استفاده از بسته های اینترنتی کشور مقصد ارزان تر است، مسافران به جای رومینگ ترجیح می دهند در مدت اقامت سیم کارت جدیدی تهیه نمایند.

انواع سیم کارت ها

اپراتورهای گرجستان هم مانند دیگر اپراتورها سیم کارت های دائمی و اعتباری دارند. اما جهانگردان فقط می توانند سیم کارت اعتباری یا همان شارژی با ارائه پاسپورت تهیه نمایند.

سیم کارت گرجستان را از کجا می گردد خرید؟

برای خرید سیم کارت در سفر به گرجستان شما 3 گزینه دارید که در ادامه می خوانید:فرودگاه: شما به محض ورود به تفلیس یا باتومی می توانید در فرودگاه از نمایندگی های فروش اپراتورهای گرجستان با ارائه پاسپورت سیم کارت اعتباری خریداری کنید. همانطور که قیمت اجناس دیگر در فرودگاه بالاتر از قیمت آن ها در نمایندگی ها و مراکز خرید است، قیمت سیم کارت هم در فرودگاه بالاتر است.

آژانس های جهانگردی: اگر هم نمی خواهید خودتان سیم کارت را تهیه کنید و ترجیح می دهید آژانسی که با آن سفر می کنید این کار را برای شما انجام دهد، می توانید خرید سیم کارت را هم در پکیج تان درخواست کنید.

نمایندگی های فروش: طبیعی است که نمایندگی های فروش اپراتورهای مختلف گرجستان در قسمت های مختلف شهر شعبه داشته باشند. شما می توانید قبل از سفر به مقصد مورد نظر آدرس نمایندگی های فروش که به هتل یا اقامتگاه تان نزدیک است را پیدا کنید و بعد از ورود و جا به جا شدن با مراجعه به آن ها سیم کارت تان را خریداری کنید.

اپراتورهای معتبر گرجستان کدام ها هستند؟

مگتی کام

مگتی کام اولین اپراتور گرجستان است که علاوه بر اینترنت پر سرعت، پوشش بسیار خوبی دارد و برای کسانی که قرار است بیشتر سفرشان را در طبیعت و منطقه ها دور از شهر بگذرانند گزینه بسیار مناسبی است. اگر سیم کارت تان را از این اپراتور تهیه می کنید، می توانید از اینترنت 4.5G هم بهره ببرید.

ژئوسل

ژئوسل دومین اپراتور فعال گرجستان است و از سال 2016 سیم کارت های ویژه ای برای جهانگردان در نظر گرفته است. جهانگردان با خرید تور یا بلیط هواپیما می توانند این سیم کارت رایگان را دریافت نمایند. این سیم کارت 2 گیگ اینترنت و 50 دقیقه تماس رایگان برای جهانگردان دارد و در ارسال پیامک هم محدودیتی وجود ندارد. جهانگرد فقط 15 روز فرصت دارد تا از این بسته روی سیم کارت ژئوسل استفاده کند.

بی لاین

بی لاین را یک شرکت روسی اداره می نماید و کوچک ترین اپراتور این کشور است. در مقایسه با ژئوسل و مگتی کام این اپراتور پوشش کمتری دارد اما اینترنت 4G ارائه می دهد.

مراحل خرید سیم کارت در گرجستان

مرحله اول: شماره مورد نظرتان را انتخاب کنید و منتظر بمانید تا با شما تماس بگیرند.

مرحله دوم: به یاری نماینده فروش یا خودتان با توجه به مدت زمان سفر و نوع سفرتان (کاری یا تفریحی) بسته مورد نظرتان را انتخاب کنید.

مرحله سوم: پاسپورت تان را ارائه دهید و فرم های لازم را تکمیل کنید.

شما می توانید هزینه سیم کارت را هم با پول نقد و هم با مسترکارت بپردازید.

چهارم: در مرحله آخر نماینده فروش سیم کارت شما را فعال می نماید و تمام این مراحل حدود 15 دقیقه طول می کشد.

مراحل شارژ سیم کارت با باکس پی در گرجستان

  • اول از همه زبان سیستم را به انگلیسی تغییر بدهید و گزینه اپراتور موبایل (Mobile Operator) را انتخاب کنید.
  • در مرحله بعد اپراتوری که از آن سیم کارت تان را خریده اید انتخاب کنید.
  • سپس بسته اینترنتی و اندازه شارژ مناسب برای مصرف تان را انتخاب کنید.
  • و بعد شماره موبایل گرجی تان را وارد کنید.
  • و در مرحله آخر می توانید با وارد کردن اطلاعات مستر کارت یا ویزاکارت خریدتان را نهایی کنید یا اینکه پول را به لاری (واحد پول گرجستان) در قسمت پایه دستگاه وارد کنید و سیم کارت تان را شارژ کنید. شارژ شدن سیم کارت به وسیله پیامک به شما اطلاع داده می گردد.

منبع:عـلی بـابا

منبع: دیجیاتور
انتشار: 14 مرداد 1401 بروزرسانی: 14 مرداد 1401 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1537

به "تور گرجستان ارزان: راهنمای خرید سیم کارت در گرجستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور گرجستان ارزان: راهنمای خرید سیم کارت در گرجستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید