پلیس پاریس با گاز اشک آور از تجمع کنندگان مردمی استقبال کرد

به گزارش مجله سیاران، پلیس فرانسه برای متفرق کردن جمعیت چند هزار نفری که برای یادبود یک شهروند سیاه پوست این کشور در پاریس تجمع نموده بودند از گاز اشک آور استفاده کرد.

پلیس پاریس با گاز اشک آور از تجمع کنندگان مردمی استقبال کرد

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رسانه ها از به خشونت کشیده شدن تظاهرات عصر امروز در پایتخت فرانسه از سوی ماموران پلیس اطلاع دادند.

به نوشته خبرگزاری رویترز پلیس پاریس پایتخت فرانسه علیه تجمع هزاران نفری شهروندان معترض به تبعیض نژادی از گازهای اشک آور استفاده کرد. ماموران پلیس برای متفرق کردن جمعیت از کپسول های گاز اشک آور استفاده کردند.

این تظاهرات در اعتراض به قتل آداما تراوره سیاه پوست 24 ساله فرانسوی که سال 2016 از سوی پلیس نزدیک پاریس به قتل رسید، برگزار گردید. این در حالی است که پلیس فرانسه اجازه برگزاری تجمعات ضد نژاد پرستی را صادر نکرده است.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز شنبه بعد از ظهر از برگزاری این تظاهرات در پاریس در حمایت از تظاهرات جهانی ضد تبعیض نژادی اطلاع داد و نوشت، این اعتراض ها علیه خشونت پلیس و بی عدالتی های نژادی در فرانسه و در اعتراض به قتل آداما تراوره شهروند سیاه پوست فرانسوی شکل گرفت.

بسیاری از شهروندان فرانسه قتل این فرد را شبیه قتل جورج فلوید شهروند سیاه پوست آمریکایی که در شهر مینیاپولیس در ایالات متحده از سوی یک مامور پلیس این شهر کشته شد، می دانند.

اعتراضات هفته گذشته در فرانسه علیه تبعیض نژادی و در یادبود مرگ آداما تراوره نیز به خشونت کشیده شد و نیروهای پلیس به سمت معترضان گاز اشک آور پرتاب کردند و این اعتراضات را به خشونت کشاندند. (جزئیات بیشتر)

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 507

به "پلیس پاریس با گاز اشک آور از تجمع کنندگان مردمی استقبال کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلیس پاریس با گاز اشک آور از تجمع کنندگان مردمی استقبال کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید