بهترین دانشگاه های آلمان را بشناسید

به گزارش مجله سیاران، نظام رتبه بندی کیواس به تازگی دانشگاه های آلمان را رتبه بندی نموده است.

بهترین دانشگاه های آلمان را بشناسید

به گزارش خبرنگاران، دانشگاه های آلمان در سطح جهان عملکرد تقریبا خوبی دارند. به نحوی که 12 دانشگاه این کشور در میان 200 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است.

در آخرین رتبه بندی کیواس(QS) 6 شاخص برای رتبه بندی مورد ارزیابی قرار گرفته است که شامل معروفیت دانشگاه و کارفرما، نسبت استاد به دانشجو، استناد به هر دانشکده(معیار برون داد پژوهشی) ، نسبت اعضای هیات علمی و دانشجویان بین المللی می گردد.

به این ترتیب، رتبه بندی دانشگاه های آلمان به ترتیب ذیل است:

1- دانشگاه فنی مونیخ(Technical University of Munich)

دانشگاه فنی مونیخ یک دانشگاه تحقیقاتی در مونیخ آلمان است. این دانشگاه یکی از بزرگترین و برجسته ترین موسسات فناوری آلمان است. دانشگاه فنی مونیخ (TUM) یکی از دانشگاه های برتر اروپا و متعهد به تعالی در تحقیق و تدریس، آموزش بین رشته ای و ارتقاء فعال دانشمندان جوان است. این دانشگاه بعلاوه پیوندهای محکمی با شرکت ها و موسسات علمی در سراسر جهان دارد و از نخستین دانشگاه های آلمان محسوب می گردد.

2- دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ(Ludwig Maximilian University of Munich)

از بزرگترین دانشگاه های آلمان و یکی از دانشگاه های برتر آن کشور است که در شهر مونیخ قرار گرفته است. این اولین دانشگاه استان بایرن بوده که در سال 1472 میلادی در شهر اینگولشتات (80 کیلومتری شمال مونیخ، که در آن موقع دهکده کوچکی بود) بنیان گذاری شد و پس از اشغال شهر به وسیله ارتش فرانسه در سال 1799 به شهر لاندزهوت و سپس به شهر مونیخ منتقل گشت.

3- دانشگاه هایدلبرگ(Heidelberg University)

دانشگاه هایدلبرگ قدیمی ترین و برجسته ترین دانشگاه آلمان و در زمرهٔ مشهورترین دانشگاه های جهان به شمار می آید. این دانشگاه در سال 1386 میلادی تأسیس شد.

دانشکده پزشکی هایدلبرگ از بهترین دانشکده های پزشکی اروپا و جهان به شمار میرود و سالیانه مقالات بسیاری از این دانشگاه در مجلات معتبر جهان به چاپ می رسد. این دانشگاه در بسیاری از رشته ها رتبه ای برابر و حتی بالاتر از دانشگاه آکسفورد و دیگر دانشگاه های مطرح جهان کسب نموده است.

4- دانشگاه هومبولت برلین(Humboldt University of Berlin)

این دانشگاه که در شهر برلین قرار گرفته است، طی دو قرن گذشته جایگاه بسیاری از بزرگان و اندیشمندان آلمانی بوده است. دانشگاه هومبولت یکی از 11 برنده جایزه بهترین دانشگاه های قدیمی آلمان است و همیشه یکی از بهترین دانشگاه های اروپا و از بهترین ها در زمینه هنر و علوم انسانی در سطح جهان بوده است.

5- دانشگاه آزاد برلین(Free University of Berlin)

این دانشگاه که یکی از بزرگترین دانشگاه های برلین است و در رشته های مختلف علوم انسانی، علوم اجتماعی، پزشکی و علوم پایه دانشجو می پذیرد، در سال 1948 میلادی در دوران جنگ سرد و با حمایت آمریکایی ها افتتاح شد.

دانشگاه آزاد برلین با داشتن 30 درصد استادِ زن، بیشترین عضو هیات علمی زن را در اختیار دارد.

دانشگاهیان این دانشگاه تا به امروز 5 مرتبه پیروز به کسب جایزه بزرگ نوبل شده اند.

6- مؤسسه فناوری کارلسروهه(Karlsruhe Institute of Technology)

مؤسسه فناوری کارلسروهه، یک مؤسسه دانشگاهی تحقیق و آموزش است که نتیجه ادغام یک دانشگاه (دانشگاه کارلسروهه) و یک مرکز تحقیقاتی (مرکز تحقیقاتی کارلسروهه) در شهر کارلسروهه آلمان است.[2] این دانشگاه با نام فریدریسیانا (Fridericiana)، تأسیس سال 1825 میلادی، شناخته شده که در سال 2009میلادی آن را با مرکز تحقیقات کارلسروهه ادغام کردند. دانشگاه کارلسروهه یکی از 9 دانشگاه عالی آلمان است و در صدر فهرست دانشگاه های برتر اروپا در رشته های علوم پایه و مهندسی قرار گرفته است.

7- دانشگاه فنی آخن(RWTH Aachen University)

دانشگاه فنی آخن دانشگاهی پژوهشی در زمینه فناوری، واقع در آخن آلمان است که با بیش از 45 هزار دانشجو در 157 رشته، بزرگترین دانشگاه آلمان در رشته های فنی و مهندسی به شمار می رود.

دانشگاه آخن در زمینه های مهندسی و فناوری خصوصاً مهندسی مکانیک، برق، صنایع، علوم کامپیوتر، فیزیک و شیمی معروفیت جهانی دارد. این دانشگاه دارای بیشترین بودجه تحقیقاتی و بالاترین عایدی سرانه هیئت علمی مرتبط با صنعت در میان تمام دانشگاه های آلمان است.

دانشگاه آخن در زمینه های متعددی در مهندسی و فناوری خصوصاً مهندسی مکانیک، برق، صنایع، علوم کامپیوتر، فیزیک و شیمی نیز معروفیت جهانی دارد. این دانشگاه دارای بیشترین بودجه تحقیقاتی و بالاترین عایدی سرانه هیات علمی مرتبط با صنعت در میان تمام دانشگاه های آلمان است.

8-دانشگاه فنی برلین(Technical University of Berlin)

این دانشگاه یکی از چهار دانشگاه شهر برلین می باشد. دانشگاه فنی برلین در سال 1884 طبق نقشه های ریشارد لوکائه (Richard Lucae) ساخته شد. بیش از 35 هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند . با اختصاص حدود 20درصد ظرفیت دانشگاه به دانشجویان خارجی، پذیرش بین المللی دانشجوی آن در میان دانشگاههای آلمان از همه بیشتر است. اعضای هیات علمی این نیز تا به امروز8 مرتبه پیروز به کسب جایزه نوبل شده اند.

9- دانشگاه فنی درسدن(TU Dresden)

دانشگاه فنی درسدن واقع در درسدن، با بیش از 36 هزار دانشجو، بزرگترین دانشگاه استان زاکسن در آلمان است. این دانشگاه عضو انجمن موسسات فناوری آلمان (TU9) بوده و از موسسات پیش رو آلمانی در زمینه فناوری به شمار می رود. در حال حاضر 126 رشته تحصیلی در این دانشگاه ارائه می گردد.

10- دانشگاه توبینگن(University of Tubingen)

دانشگاه توبینگن با تاسیس در سال 1477 میلادی از قدیمی ترین و معتبهترین دانشگاه های آلمان است که در شهر توبینگن واقع شده است. این دانشگاه در رشته های مختلف پزشکی، علوم طبیعی و علوم انسانی فعال است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 بهمن 1400 بروزرسانی: 20 بهمن 1400 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1378

به "بهترین دانشگاه های آلمان را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین دانشگاه های آلمان را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید