احتیاج 2 هزار میلیاردی برای تکمیل 243 کیلومتر جاده در خوزستان

به گزارش مجله سیاران، خبرنگاران/خوزستان معاون مهندسی و ساخت راه اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: در حال حاضر ساخت و بهسازی 243 کیلومتر جاده و پل در قالب 41 پروژه در حال انجام است که به اعتباری بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان جهت تکمیل آن ها احتیاج است.

احتیاج 2 هزار میلیاردی برای تکمیل 243 کیلومتر جاده در خوزستان

رضا امیرپور در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: بدون در نظر گرفتن راه های روستایی در استان خوزستان، راه های استان شامل 6 هزار و 243 کیلومتر هستند که یک هزار و 668 کیلومتر از آن، راه شریانی است.

وی در مورد پروژه های راهسازی اداره کل راه و شهرسازی، ادامه داد: در حال حاضر ساخت و بهسازی 243 کیلومتر جاده و پل در قالب 41 پروژه در حال انجام است که به اعتباری بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان جهت تکمیل آن ها احتیاج است.

معاون مهندسی و ساخت راه اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: مهمترین اولویت حال حاضر، تکمیل پروژه های نیمه تمام و در دست اقدام است و اولویت دیگر این است که به تناسب اندازه تردد در راه های استان، زیرساخت های موجود این جاده ها و درجه کیفی آن ها را توسعه دهیم.

امیرپور با اشاره به محورهای پرتردد استان، اعلام کرد: محور اهواز - اندیمشک تا سرانجام حوزه خوزستان دارای بیشترین ترافیک روزانه و محور اهواز - هفتکل - باغملک - ایذه به سمت اصفهان نیز از بیشترین تعداد ترافیک تردد وسایل نقلیه سنگین برخوردار است که با توجه به بیشترین تناژ بار خروجی از مبدا استان خوزستان به استان اصفهان، این محور ترانزیتی از اولویت های توسعه و ساخت بزرگراهی کشور در استان خوزستان محسوب می گردد.

وی در مورد کریدور اصفهان به خوزستان، ادامه داد: حدود کیلومتر 120 از این محور شریانی، احتیاجمند عملیات تکمیل چهارخطه سازی است که اجرای این طرح به بیش از یک هزار و800 میلیارد تومان احتیاج دارد.

معاون مهندسی و ساخت راه اداره کل راه و شهرسازی خوزستان در مورد راهسازی در منطقه ها شمالی خوزستان، گفت: با توجه به هزینه های بسیار بالای راهسازی در منطقه ها کوهستانی شمال استان، به علت عبور از رشته کوه زاگرس و کوهستانی بودن این راه ها، وزارت راه و شهرسازی به تناسب اعتبارات سالیانه بودجه کشور اقدام به برنامه ریزی برای این منطقه از استان می نماید؛ این پروژه ها از قبیل احداث پاشنه زاگرس و چهارخطه کردن محور ملاثانی-مسجدسلیمان هم اکنون با پیشرفت فیزیکی مناسب با اعتبارات تخصیصی در حال انجام هستند .

امیرپور با اشاره به پروژه های مهم ساخت راه در امسال، توضیح داد: از پروژه های شاخص اداره کل راه و شهرسازی خوزستان در امسال می توان به چهار خط کردن جاده خرمشهر به اهواز به طول 20 کیلومتر با پیشرفت حدود 12 درصد، چهار خطه کردن محور ماهشهر به رامشیر به طول 10 کیلومتر با پیشرفت 12 درصد، احداث کمربندی اندیمشک شامل دو قطعه و به طول 23 کیلومتر با پیشرفت بالای 27 درصد و چهار خطه کردن محور شوشتر به دزفول به طول 30 کیلومتر و با پیشرفت فیزیکی حدود 12 درصد اشاره نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1282

به "احتیاج 2 هزار میلیاردی برای تکمیل 243 کیلومتر جاده در خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتیاج 2 هزار میلیاردی برای تکمیل 243 کیلومتر جاده در خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید