مرمت ارگ سه کوهه شهرستان زابل با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال

به گزارش مجله سیاران، رئیس گروه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: ارگ سه کوهه شهرستان زابل با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال مرمت می گردد.

مرمت ارگ سه کوهه شهرستان زابل با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان، منصوره ملاالهی اظهار کرد: ارگ سه کوهه شهرستان زابل با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 500میلیون ریال در حال مرمت است.

او گفت: بازسازی بخشی از فضاهای قسمت قاجاریه ارگ در حال اجرا است و مهم ترین اقدامات مرمتی این بنا در سال 98 سامان دهی قسمتی از بافت تاریخی روستا که ارگ در آن واقع شده و نورپردازی بخشی از برج فلک سر ارگ است.

رئیس گروه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی اداره کل میراث فرهنگی استان اضافه نمود: مرمت این اثر با توجه به اعتبارات تخصیصی و سالیانه به طور مستمر انجام می گردد و در سال آینده نیز در صورت تامین اعتبار مورد مرمت قرار می گیرد.

قلعه یا ارگ سه کوهه در روستای سه کوهه از توابع شهرستان زابل واقع شده و مربوط به دوره قاجار است و این اثر در تاریخ 12 بهمن 1381 با شمارهٔ ثبت 7254 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 4 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 253

به "مرمت ارگ سه کوهه شهرستان زابل با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرمت ارگ سه کوهه شهرستان زابل با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید