مجاز یا غیرمجاز بودن مصرف انواع ماهی و غذاهای دریایی در زمان ابتلا به نقرس

به گزارش مجله سیاران، آیا وقتی به نقرس مبتلا هستید می توانید هر نوع ماهی که باب میلتان بود را نوش جان کنید؟ خیر! وقتی نقرس دارید، مصرف بعضی ماهی ها برای شما ممنوع است. با فوت وفن همراه باشید تا در این مورد بیشتر بدانید.

مجاز یا غیرمجاز بودن مصرف انواع ماهی و غذاهای دریایی در زمان ابتلا به نقرس

نقرس شکل رایجی از آرتروز است که در اثر بلور و جامد شدن اسید ارویک در مفاصل ایجاد می گردد.

ترکیبات خاصی به نام پیورین در بسیاری از غذاها یافت می شوند: پیورین به اسید اوریک تبدیل شده و زمانی که به میزان بیش از میزان لازم مصرف گردد می تواند منجر به شدت گرفتن درد نقرس گردد. رژیم غذایی که میزان پیورین اندکی دارد به مدیریت علائم و تسکین درد یاری می نماید.

غذاهای دریایی سرشار از پیورین

با این که همه مواد غذایی حاوی پروتئین از پیورین برخوردارند اما بعضی از انواع خاص خوراکی ها پیورین بیشتری دارند. ماهی های آنچوی، ساردین، گوش ماهی، صدف سیاه، ماهی خالخالی، ماهی تون، قزل آلا، روغن ماهی کوچک و شاه ماهی همه از انواع غذاهای دریایی هستند که باید در زمان رعایت رژیم کم پیورین از آنها پرهیز کرد.

غذاهای دریایی با میزان پیورین میانه

لابستر، خرچنگ، صدف چروک، میگو و خرچنگ خاردار حاوی میزان میانهی از ماده پیورین هستند. در رژیم کم پیورین مصرف پروتئین حیوانی باید به میزان 110 تا 170 گرم در روز محدود گردد که این محدودیت شامل غذاهای دریایی نیز می گردد.

نظر کارشناسان

حذف کردن یا کنترل دقیق و سرسختانه مصرف غذاهای دریایی که پیورین زیادی دارند می تواند به پیشگیری از حملات نقرس یاری کند. با این که توصیه نمی گردد غذاهای دریایی را به وفور مصرف کنید اما می توان بدون هیچ خطری از آنها در رژیم کم پیورین به میزان متعادل استفاده کرد.

منبع: فوت و فن / healthfully.com
انتشار: 18 مرداد 1401 بروزرسانی: 18 مرداد 1401 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1540

به "مجاز یا غیرمجاز بودن مصرف انواع ماهی و غذاهای دریایی در زمان ابتلا به نقرس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجاز یا غیرمجاز بودن مصرف انواع ماهی و غذاهای دریایی در زمان ابتلا به نقرس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید