قدرتمندترین قهرمان مارول کیست؟

به گزارش مجله سیاران، قهرمانان مارول امروزه از محبوب ترین و جذاب ترین شخصیت های سینمایی به حساب می آیند و در تمام جهان هوادارانی سینه چاک دارند. از زمانی که چیزی به نام کمیک بوک وجود داشته، طرفدارانش بر سر اینکه کدام ابرقهرمان بهتر و قدرتمندتر است، بحث داشته اند. هیچ جواب قطعی و مسلمی وجود ندارد، همه چیز فرضی و انتزاعی است ولی با این حال شکل گیری بحث های این چنینی باحال و جذاب است. در این مقاله قهرمان ها و ابرقهرمان های کلیدی جهانی سینمایی مارول را براساس قدرت هایشان به 5 دسته مختلف تقسیم نموده ایم و به آنالیز جداگانه هر دسته پرداخته ایم. از مبارزین حرفه ای تا موجودات خداگونه تا ببینیم قدرتمندترین قهرمان مارول کیست.

قدرتمندترین قهرمان مارول کیست؟
  • چرا انتقام جویان: انتها بازی بهترین فیلم جهان مارول است؟

جنگجویان آموزش دیده

این دسته از قهرمان ها قدرت های ویژه یا فرازمینی ندارند. مأمورینی حرفه ای و با تجربه هستند که تحت سنگین ترین آموزش ها، به انسان های سریع، با استقامت و شکست ناپذیر تبدیل شده اند.

بیوه سیاه

ناتاشا رومانوف شاید یک انسان بدون قدرت های ماورایی باشد، ولی به هیچ وجه معمولی نیست. این زن تقریبا تمام زندگی اش را وقف جاسوسی و مبارزه نموده است. می تواند همزمان چندین نفر را در مبارزات تن به تن از پا در بیاورد و اصلا اهل تسلیم شدن نیست. کارش به قدری خوب بوده است که در کنار جمعی از شخصیت های فرازمینی و جهش یافته و خداگونه، صندلیی مهم و کلیدی دارد.

هاوک آی

هاوک آی غریزه تند و تیزی در کشتن دارد و وقتی کمان معروفش را به دست می گیرد، حرکات جالبی ترتیب می دهد. چیز بیشتری برای ارائه ندارد ولی به هر حال خودش را در بین انتقام جویان جا نموده است و جزو کلیدی ها حساب می گردد. در کل قهرمان کسالت باری است.

نیک فیوری

مهارت ویژه ای در استفاده از تکنولوژی های پیشرفته دارد و تیرانداز خوبی هم هست. ولی قدرت واقعی نیک فیوری در رهبری است. مغز متفکر سازمان شیلد و کسی که ایده کنار هم قرار دادن ابرقهرمان ها را با عنوان انتقام جویان عملی کرد. آدم سرسختی است و با کسی شوخی ندارد.

قدرتمندترین این دسته

ارتقا یافته ها

قهرمان های این دسته کسانی هستند که قدرت های ماورایی شان بیولوژیکی نیست و طی اتفاق هایی توانسته اند به تکنولوژی هایی شگفت انگیز دسترسی پیدا نمایند که به آن ها قدرت های مافوق بشری داده است.

انت من

اسکات لنگ به لطف تکنولوژی و لباس ویژه هنک پیم، قدرت هایی فرای تصور پیدا نموده است. می تواند خودش را کوچک ترین آدم جهان کند و با مورچه ها رفیق گردد، یا به غولی بزرگ الجثه تبدیل گردد که اندازه یک ساختمان چندین طبقه است. او همچنین به جهانی کوانتوم و جهان زیراتمی هم سفر نموده است و چیزهایی را به چشم دیده که هیچ آدمیزادی ندیده. البته تکنولوژی پیم مشکلاتی دارد که هنوز حل نشده است.

فالکون

احتمالا همه آدم ها رؤیای پرواز در سرشان دارند، ولی سم ویلسون ملقب به فالکون هربار که وارد نبرد و مبارزه ای می گردد، این رؤیای دیرین بشر را به واقعیت بدل می نماید. مهارت فالکون در به کارگیری بال های مخصوصش مثال زدنی است و سابقه نظامی و تمرین هایی داشته که او را به جنگجوی قدرتمندی تبدیل نموده.

استارلرد

پیتر کوییل ملقب به استارلرد پسر یک خدای ابر قدرتمند و خطرناک است و اگر در قسمت دوم محافظین کهکشان مقابل پدرش نمی ایستاد، اکنون شاید قدرتمندترین و شکست ناپذیر ترین قهرمان مارول بود. اما استار لرد ذاتا آدم خوبی است و جزء قهرمان های مثبت جهانی مارول به حساب می آید، برای همین الان فقط او مانده و تجهیزات پیشرفته ای که دارد.

باکی (سرباز زمستان)

دوست گرمابه و گلستان کاپیتان آمریکا زندگی سخت و مشقت باری را گذرانده است. نزدیک به چند دهه حافظه اش را از دست داده بود و به عنوان یک آدمکش حرفه ای برای سازمانی جنایتکار کار می کرد. باکی یک دسته مصنوعی دارد با قدرت های خارق العاده، همچنین مواد ویژه ای که هایدرا به او تزریق نموده است قدرت های شگفت انگیزی برای او به ارمغان آورده.

قدرتمندترین این دسته

فرازمینی ها

در این دسته قهرمان هایی قرار دارند که اساسا مال کره زمین نیستند و در کهکشان های دوردست زندگی می نمایند.

درکس

درکس هوش درست و حسابی ندارد و شاید مغزش اندازه مغز یک کودک نوپا بیشتر کارایی نداشته باشد، اما در قدرت بدنی و کارهای جسورانه و حیرت انگیز همه را شگفت زده می نماید. فکرش را بکنید یک تنه واردشکم یک هیولا شد تا با منطق عجیب و غریب خودش که پوست درونش نرم تر است آن را شکست دهد.

گامورا

در کمیک بوک ها به گامورا لقب مرگبار ترین زن جهان را داده اند و نسخه سینمایی که از او دیده ایم به خوبی توانسته حق مطلب را ادا کند. خطرناک و سریع و پرقدرت است، مخصوصا اگر شمشیر یا چاقویی دستش بدهید.

گروت

گروت واقعا یکی از ویژه ترین و عجیب ترین موجوداتی است که تا به حال در جهان مارول دیده ایم. قابلیت هایش فراتر از حد تصور است و امکان کارهایی را دارد که شاید نصفش را هنوز ندیده ایم و حتی خودش هم از آن ها خبر ندارد. تازه می تواند دوباره به زندگی برگردد و دیدیم که بعد از فدا کردن خودش و تکه تکه شدن دوباره به عنوان بچه گروت بازگشت.

منتیس

بزرگترین مهارت و قابلیت منتیس که به ویژگی شخصیتش تبدیل شده است توانایی او در دریافت احساسات آدمهای دور و برش است. کافیست کسی را لمس کند تا تمام حس ها و فکر های او را ببیند و دریافت کند و بفهمد که درونی ترین حس ها و فکرهایش چیست.

نبولا

نبولا به لطف پدر ناتنی بی رحمش یعنی تانوس بیشتر ماشین و ربات است تا یک موجود بیولوژیکی، و با اینکه اقدام تانوس وحشتناک و سنگدلانه بوده ولی همزمان نبولا را تبدیل به موجودیم قدرتمند نموده است. بخش های فلزی و غیر ارگانیک بدنش به راحتی قابل تعویض هستند که باعث شده است تحمل هر اتفاق و فاجعه ای را داشته باشد.

راکت

راکت گذشته مرموز و تاریکی دارد و ما هنوز منتظریم تا داستان پر ماجرای او را در یکی از فیلم های مارول ببینیم. ولی درباره مهارت هایش تقریباً همه چیز تعیین شده است. مثل هر راکون دیگری فرز و چابک و زرنگ است، ولی او همچنین مخترعی با ذهنی خلاق است که می تواند با ابزارآلات دور و برش هر چیزی که بخواهد بسازد. البته بیشتر اختراعات او منجر به ساخته شدن وسایل انفجاری و سلاح های مرگبار می گردد.

یاندو اودانتا

شاید به ظاهرش نیاید ولی یکی از خطرناک ترین شخصیت های جهانی مارول به حساب می آید. نیزه ای کوچک و مرگ بار دارد و می تواند تنها با سوت زدن، چند ده نفر را نابود کند.

قدرتمندترین این دسته

ابر انسان ها

قهرمان های این دسته نقطه ضعف های قابل توجهی دارند و قدرت هایشان به اندازه موجودات فرازمینی و فراکهکشانی نیست، اما اراده و جسارت و قدرت و تجهیزاتی دارند که باعث شده است از تمام قهرمان های دیگر صندلیی ویژه تر داشته باشند و محبوبیتشان هم بالاتر رود.

پلنگ سیاه

پلنگ سیاه لباس مخصوصی دارد که انرژی اطراف را به خودش جذب می نماید و از ویبرانیوم (نوعی عنصر خیالی که در واکاندا وجود دارد و به عنوان مستحکم ترین متریال جهان شناخته می گردد) ساخته شده است. علاوه بر این، به لطف گیاهی قلب شکل و مقدس، نیروهایی فرا انسانی به او بخشیده شده است که پلنگ سیاه را به موجودی خطرناک و کشنده برای دشمنانش تبدیل نموده.

کاپیتان آمریکا

خیلی ها به شوخی می گویند استیو راجرز ملقت به کاپیتان آمریکا قهرمانی است که مثل بدنسازها با مصرف مکمل و استروئید به صندلی فعلی اش رسیده است، ولی اصل ماجرا بیشتر از این ها است. در واقع محلول مخصوصی که به بدن استیو راجرز تزریق شد، خاصیت مهمی داشت که برخی به آن بی توجه اند؛ اینکه انسان را تنها به لحاظ جسمی و عضلانی ارتقا نمی داد، بلکه هر آنچه درونتان از قبل وجود داشته را به سطح و صندلیی بسیار بالاتر می برد. استیو راجرز پیش از آنکه کاپیتان آمریکا گردد، با همان بدن نحیف و نزارش مردی شجاع، وفادار و ایثارگر بود و بعد از تزریق این محلول، تمام این ویژگی هایش چندبرابر شد. قدرت بدنی بالا شاید از مزایای جانبی اش بود.

دکتر استرنج

احتمالا دکتر استرنج تا چند سال آینده جدیدترین شخصیت خداگونه مارول می گردد و به قهرمان های دسته بعدی می پیوندد، ولی فعلا در همین بخش جای دارد. دکتر استرنج مدت زیادی نیست وارد جهانی پر از رمز و راز جادوگران زمان شده، ولی با این حال خیلی زود همه چیز را یاد گرفته و استعداد شگرفی از خودش نشان داده است. در قسمت آخر انتقام جویان هم که حسابی خوش درخشید و با موجود نیرومندی مثل تانوس دست وپنجه نرم کرد.

مرد آهنی

تونی استارک مغزی استثنایی و حیرت انگیز داشت، و بهره ای که از این مغز استثنایی برد کاری کرد که کل جهان برای همواره تغییر کند. اختراع لباس مرد آهنی و ساختنش در اسارت نشانی از نبوغ محض او بود. ولی اختراعات تونی استارک نابغه در همینجا محدود نشد، او هوش مصنوعی قدرتمندی خلق کرد که توانایی هایش از حد تصور خود تونی هم فراتر رفت، و حتی پیروز شد رمز سفر در زمان را پیدا کند، و در نهایت هم قدرتمندترین شرور جهانی مارول را شکست داد و صندلیی ویژه و فرامو ش نشدنی در ذهن هوادارنش پیدا کرد.

اسکارلت ویچ

وقتی اولین بار واندا ماکسیموف ملقب به اسکارلت ویچ را دیدیم، می توانست حقه های ذهنی باحالی اجرا کند و تصورات و فکر و ذهن آدم ها را به بازی بگیرد، و انرژی اطرافش را کنترل کند. اما از آن زمان تا کنون، اسکارلت ویچ پیشرفت های قابل توجهی نموده است و همچون دکتر استرنج، کم کم راهش را سمت انسان های خداگونه هموار می نماید. در آخرین قسمت انتقام جویان، تانوس برای اینکه در یک نبرد تن به تن با اسکارلت ویچ کم نیاورد مجبور شد همه جا را به توپ ببندد، از جمله افراد خودش را.

شوری

از قهرمان هایی است که پتانسیل پنهان زیادی دارد و به نظر می رسد در آینده حسابی شگفت زده مان کند. در همین فیلم اول پلنگ سیاه هوش و نبوغی از خودش نشان داد که شاید به تونی استارک پهلو بزند. با دسترسی گسترده ای که به بهترین ذخایر جهان (همان ویبرانیوم) دارد، اختراعات کم نظیری می نماید. باید دید اگر فرصت حضور در جهانی خارج از واکاندا را پیدا کند چه خواهد نمود.

مرد عنکبوتی

اسپایدر منی که الان در جهانی سینمایی مارول حضور دارد و تام هالند نقشش را بازی می نماید، هنوز خیلی جوان است و کلی راه دارد که برود. اما تا همینجایش هم قدرت های خوبی از خودش نشان داده است، هم از لحاظ قدرت فیزیکی هم هوشمندی. معیار خوبی هم در تشخیص کار درست دارد و وجدان جوانش همواره بیدار است.

قدرتمندترین این دسته

  • فیلم های مارول را ببینیم یا دی سی؟

خداگونه ها

این دسته اسمش رویش است. بخواهیم ساده بگوییم، انتقام جویان (و مردم جهان) خیلی خوش شانس هستند که این شخصیت ها بین آدم خوب ها هستند و برای بشریت می جنگند. قهرمان های این دسته عملا شکست ناپذیر هستند و اگر حواسشان نباشد ممکن است یک سیاره را نصف نمایند.

کاپیتان مارول

قدرت کاپیتان مارول به حدی فراجهانی و نفوذناپذیر است که سازندگان انتقام جویان مجبور بودند به بهانه های مختلف او را از صحنه های نبرد دور نگه دارند، چون با حضورش می توانست موازنه قدرت را شدیدا برهم بزند و دیگر جنگ و خونریزی دراماتیک نداشتیم. عملا یک بمب انرژی است که هیچ چیزی مانعش نمی گردد.

هالک

بروس بنر روزی دانشمندی خجالتی و بی آزار بود ولی کنجکاوی های علمی اش به اشعه گاما باعث دردسرش شد و حالا غولی سبزرنگ و خطرناک درونش زندگی می نماید. هالک واقعا شکست ناپذیر است و هیچ چیز و هیچ کس نمی تواند او را بکشد. حالا که بخش انسانی و هالک بروس بنر به توافق رسیده اند، با موجودی هیبریدی طرف هستیم که هوش و نبوغ بروس را دارد، ولی دیگر از قدرت و هیبت هالک خبری نیست.

ثور

همان لقبش یعنی خدای تندر گویای همه چیز است. ثور موجودی فرازمینی است که در کهکشانی دوردست با همتایان قدرتمندش زندگی می نماید. ولی در قرن 13 ام و در بین مردم اسکاندیناوی به عنوان یک خدا شناخته می شد. با اینکه در باور عموم قدرت و عظمت ثور به خاطر پتک نیرومند و جادویی اش بود، اما در ثور: راگناراک دیدیم که این قهرمان خداگونه خیلی بیشتر از این حرف ها توانایی و قدرت دارد

قدرتمندترین این دسته

قهرمان قهرمانان

گروت، انت من، بیوه سیاه، کاپیتان مارول و مرد آهنی. هرکدام از این ها قهرمان هایی شگفت انگیز و قدرتمند هستند و توانایی مقابله با سخت ترین تهدید ها را دارند. ولی اگر بخواهیم یک نفر را به عنوان قدرتمندترین قهرمان مارول انتخاب کنیم، پاسخی واضح تر از تونی استارک یا مرد آهنی وجود نخواهد داشت.

درست است که قدرت کاپیتان مارول از کل زمین و شاید کهکشان ها فراتر می رود، ولی اینجا صرف قدرت های عجیب و غریب ملاک نیست. عنصر شانس در صندلی فعلی کاپیتان مارول خیلی دخیل است و شاید اگر هرکس دیگری هم جای او بود و در آن مانور هوایی دچار سانحه می شد و در معرض منبع انرژی بزرگی قرار می گرفت، چنین قدرت هایی پیدا می کرد.

ولی تونی استارک یک انسان معمولی است. چیزی که بتمن را در جهانی دی سی انقدر محبوب و دوست داشتنی نموده است قدرت های فرازمینی و ویژگی های ابرانسانی نبود. بروس وین همچون تونی استارک، یک آدم معمولی بود با ویژگی های معمولی. منتهی انتخاب هایی که در زندگی اش می کرد، از او قهرمانی به یاد ماندنی ساخت.

محبوبیت تونی استارک در جهان سینمایی مارول انکارناپذیر است و شاید دیگر تکرار هم نگردد. فداکاری نهایی مرد آهنی برای نابود کردن تانوس و ارتشش، تأثیر عمیقی روی طرفداران گذاشته و بار دیگر ثابت نموده است که چرا تونی استارک مرد اول انتقام جویان و جهان سینمایی مارول بود، و همواره خواهد ماند. اصلا جرقه فیلم های به هم پیوسته مارول با اولین فیلم مرد آهنی زده شد، و بعد از او مردم جهان وارد سفری طولانی و پرماجرا شدند.

بنابراین قدرتمندترین قهرمان جهان سینمایی مارول مرد آهنی است.

منبع: cinemablend

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 29 مهر 1399 بروزرسانی: 29 مهر 1399 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 622

به "قدرتمندترین قهرمان مارول کیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدرتمندترین قهرمان مارول کیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید