ادوبی فایرفلای و جدیدترین ویژگی های آن

به گزارش مجله سیاران، تجربه من در کار با ابزارهای هوش مصنوعی تصویری مولد متفاوت بوده است. Stable Diffusion Midjourney DALL·E و ادوبی فایرفلای ابزارهای باورنکردنی برای طراحی و ایده پردازی سریع هستند. اما هر کدام دارای معایبی هستند: خروجی DALL·E خیلی واقعی نیست Midjourney به علت رابط کاربری بد مبتنی بر Discord با مشکل روبرو است و Stable Diffusion کمی منحنی یادگیری دارد.

ادوبی فایرفلای و جدیدترین ویژگی های آن

اما یک بازیکن نو در شهر وجود دارد. ادوبی اخیرا Firefly را راه اندازی نموده و دارای مجموعه ای از مزایای منحصربه فرد است: رابط کاربری بصری مجموعه ای از ویژگی های متمرکز بر طراح و مخاطبان بزرگ و داخلی. راه اندازی فایرفلای یک نقطه عطف برای فراوری تصویر هوش مصنوعی است. اما سوال مهم اینجاست: آیا خوب است؟

من این ابزار را آنالیز کردم و در این مقاله آنچه را که ادوبی فایرفلای را از سایر ابزارهای هوش مصنوعی متمایز می نماید شرح می دهم قابلیت های آن را برجسته می کنم و به شما یاری می کنم تصمیم بگیرید که آیا باید از Firefly به جای دیگر فراورینمایندگان هنر بهره ببرید یا خیر.

چه چیزی هوش مصنوعی ادوبی فایرفلای را متفاوت می نماید؟

ابزارهای پیشرو مولد هوش مصنوعی تمایلی به آشکار کردن دقیق نحوه آموزش مدل های خود ندارند. اما این یک راز آشکار است که همانطور که دیوید هولز بنیانگذار Midjourney در مصاحبه ای در سپتامبر گفت بیشتر آنها مجموعه داده های خود را با حجم بزرگی از اینترنت بدون کسب رضایت از صاحبان حق چاپ ساخته اند. نتیجه؟ هنرمندان به علت نقض حق چاپ شکایت می نمایند.

ادوبی امیدوار است از این سرنوشت جلوگیری کند. برخلاف بیشتر ابزارهای هوش مصنوعی Firefly تنها با استفاده از تصاویر دارای مجوز و محتوای عمومی آموزش داده شد. این نوع آموزش آن را به گزینه ای مطمئن برای شرکت ها و کارهای طراحی تجاری تبدیل می نماید.

ادوبی بعلاوه تصاویری را که فراوری می نماید با متادیتای Content Authenticity Initiative برچسب گذاری می نماید که به مردم اجازه می دهد بدانند تصویر با هوش مصنوعی ادوبی فراوری شده است و برای محتوای مورد استفاده در ایجاد تصویر اسنادی را ارائه می دهد. حتی با وجود این اقدامات احتیاطی ادوبی فقط اجازه می دهد از تصاویر فراوری شده به وسیله فایرفلای برای مقاصد غیرتجاری در دوره بتای ابزار استفاده گردد.

جدا از رویکرد حق انتشار محبت آمیز (و مسلما اخلاقی تر) مزیت کلیدی ادوبی تاریخچه طولانی آن در صنعت طراحی است. بیش از درصد از متخصصان خلاق از ادوبی فوتوشاپ استفاده می نمایند. در اولین ماه پس از انتشار فایرفلای در مارس کاربران بیش از میلیون تصویر فراوری کردند. در همین حال ادوبی در حال مذاکره با گوگل برای ادغام فایرفلای به طور مستقیم در Google Bard ربات چت هوش مصنوعی گوگل است.

ادوبی در حال انتشار فایرفلای برای میلیون ها کاربر فوتوشاپ است و در نهایت ویژگی های هوش مصنوعی را در محصولات محبوبی مانند Illustrator Premiere Pro InDesign و Adobe Express ارائه خواهد نمود. ادوبی با ویژگی هایی مانند رنگ آمیزی مجدد برداری متن به بردار متن به قلم مو و طرح به تصویر احتیاجهای طراحان حرفه ای فایرفلای را برآورده می نماید و در عین حال آن را برای همه در دسترس نگه می دارد.

ادوبی فایرفلای چه کاری می تواند انجام دهد؟

متن به تصویر

متن به تصویر برترین توانایی است که هر ابزار تصویر مولد هوش مصنوعی می تواند ارائه بدهد - و فایرفلای در این کار استاد است. بعلاوه مزایایی نسبت به سایر ابزارها دارد به خصوص در خصوص رابط کاربری.

در اینجا نمونه ای از اثری را می بینیم که هوش مصنوعی ادوبی می تواند با دستور دختری که از ویترین مغازه به انعکاس خود خیره شده است انجام دهد.

این سبک ترکیب بندی در دنیای عکس های استوک ممتاز محبوب است. ادوبی فایرفلای که بیشتر داده های آموزشی خود را از کتابخانه استوک ادوبی استخراج می نماید آن را در سطحی قابل مقایسه با Midjourney یا Stable Diffusion اجرا می نماید - و به نظر من بسیار بهتر از DALL·E است.

مانند سایر ابزارهای هوش مصنوعی فایرفلای گاهی اوقات می تواند مصنوعات تصویری عجیب و غریب ایجاد کند. به ویژه با خلق اثر به وسیله دست های واقعی انسان در مبارزه است. در غیر این صورت با دیگر ابزارهای هوش مصنوعی به خوبی رقابت می نماید و از چیزی مانند تمایل DALL·E به خروجی بدون ویژگی های انسانی و بی روح رنج نمی برد.

فراتر از کیفیت خروجی مزیت فایرفلای رابط کاربری آن است. این ابزار برترین رابط کاربری را که در این فضا دیده ام دارد.

هنگامی که برای اولین بار روی دکمه متن به تصویر کلیک می کنید با یک دیوار الهام روبرو می شوید که به شما نشان می دهد با پرامپت ها و سبک های مختلف؛ از سگ های فوق واقع گرایانه که گیتار می زنند تا رندرهای طراحی داخلی هر چیزی ممکن است.

پس از کلیک بر روی یک تصویر می توانید فرمان و تنظیمات را تغییر دهید تا به آنچه می خواهید برسید. اگر در کوشش برای به دست آوردن خروجی مورد علاقه خود هستید فقط برای الهام گرفتن بصری به دیوار نمونه ها برگردید. یا اگر از قبل می دانید چه می خواهید می توانید مستقیما درخواست را تایپ کنید.

مشکل من با کراپ کردن کنونی ابزارهای تصویری مولد هوش مصنوعی این است که آنها بیش از حد فنی هستند. شما باید از ابتدا با یک پرامپت آغاز کنید که نه تنها محتوای تصویر شما بلکه پارامترهای فنی خروجی شما را نیز توصیف می نماید: عناصری مانند سبک نسبت ابعاد نوع محتوا نور ترکیب بندی و رنگ و تن.

فایرفلای برای همه اینها تنظیمات داخلی دارد. می توانید از پرامپت خود برای توصیف محتوای تصویر خود استفاده نموده و بعدا تنظیمات خود را اصلاح کنید. این گردش کار کارآمدتر است و منحنی یادگیری ملایم تری نسبت به هر چیز دیگری که من دیده ام دارد.

انباشتن مولد

انباشتن مولد مستقیما برای کاربران بتای ادوبی فوتوشاپ در ماه می منتشر شد و در نسخه بتا وب هوش مصنوعی ادوبی یعنی فایرفلای نیز موجود است. به عنوان یک کاربر حرفه ای ساله فتوشاپ این همان ویژگی است که همواره آرزو داشتم داشته باشم: راهی برای برجسته کردن چیزی که نمی خواهم و جایگزین کردن آن با چیزی که می خواهم.

برای آزمایش این ویژگی عکسی از خودم آپلود کردم که به کوه های بلو ریج در کارولینای شمالی نگاه می کردم. سپس کل پس زمینه را انتخاب کردم و به فایرفلای دستور دادم تا آن را به دیدن به غروب خورشید بر فراز اقیانوس تغییر دهد.

باحاله درسته؟ اما اگر تجربه شما مانند تجربه من باشد در اولین کوشش به این نتیجه نخواهید رسید. در اینجا راز استفاده از این ابزار در فرم بتا فعلی آن وجود دارد: بخش های وسیعی از تصویر خود را برجسته کنید سپس تا آنجا که می توانید به فایرفلای آزادی خلاقیت بدهید.

از نظر تئوری شما باید بتوانید از پر کردن مولد برای قرار دادن اشیاء نو بر روی عکس خود بهره ببرید. اما وقتی از فایرفلای خواستم اشیایی مانند عقاب بالگرد یا هواپیما را در آسمان فراوری کند خروجی هایی به ظاهر جعلی ایجاد کرد. انباشتن مولد بعلاوه با هر چیزی که مربوط به انسان است به شدت مبارزه می نماید - به جز حذف آنها از عکس شما. گفته می گردد وقتی به هوش مصنوعی ادوبی اجازه می دهید کاری را که در آن برترین است انجام دهد نتایج چشمگیر هستند و بازی کردن با آن هیجان انگیز است.

افکت های متنی

بسیاری از ویژگی های موجود در فایرفلای بیشتر به احتیاجهای طراحان اختصاص دارد تا کاربران معمولی. جلوه های متنی یکی از آنهاست. این ابزار تایپوگرافی به شما امکان می دهد با استفاده از دستورات متن را به اثر هنری خیره نماینده تبدیل کنید.

من کلمه جنگل را وارد کردم و به علت درخواستم به ادوبی فایرفلای دستور دادم که متن را با انگور جنگلی و حیوانات پر کند.

بعلاوه می توانید از افکت های متنی برای افزودن بافت بهره ببرید. در اینجا پرامپت چکیدن عسل به نظر می رسد.

برای طراحان این یک صرفه جویی در زمان بسیار طولانی است. بعلاوه دری را به روی دنیای نوی از امکانات برندسازی خلاقانه باز می نماید. تنها اشکالات: در حال حاضر فقط چند قلم موجود است و طول متن شما به کاراکتر محدود شده است.

رنگ آمیزی مجدد وکتور

رنگ آمیزی وکتور یکی دیگر از ویژگی های ادوبی فایرفلای است که برای طراحان طراحی شده است. فایل های وکتور را می توان بدون از دست دادن کیفیت در وضوح بالا توسعه داد بنابراین اغلب به وسیله طراحان برای کارهای چاپی تجاری استفاده می گردد و به ویژه برای دارایی های بزرگ مانند بیلبوردها تابلوها و روکش های خودرو بسیار مهم هستند.

تا پیش از این طراحان برای پر کردن دستی رنگ های یک وکتور از ادوبی ایلاستریتور استفاده می کردند. اما با رنگ آمیزی وکتور می توانید ترکیب های رنگی مختلف را به سرعت آزمایش کنید.

با استفاده از یکی از تصاویر وکتور استوک فایرفلای از دستور رنگ آمیزی مجدد سبک جسورانه دهه استفاده کردم و خروجی مناسبی به سبک Bel-Air دریافت کردم.

ادوبی فایرفلای در برابر میدجرنی دال-ای و استیبل دیفیوژن

من یک مقایسه سر به سر بین ادوبی فایرفلای را با سه ابزار محبوب دیگر هوش مصنوعی مولد انجام دادم: DALL·E Midjourney v و Stable Diffusion XL.

برای هر ابزار از یک پرامپت مشترک: عکسی از یک پیرمرد خندان بیش از حد واقعی استفاده کردم.

تصمیم با خود شما است - زیرا بسیاری از آنها ذهنی هستند - اما می توانم بگویم ادوبی عملکرد فوق العاده ای داشته. اغلب در خروجی پیش فرض فایرفلای کیفیت عکس های استوک قرار داده شده مشخصی وجود دارد شاید به علت آموزش روی کتابخانه ادوبی به جای مجموعه داده های گسترده تر که از ابزارهای دیگر استفاده می نمایند. لازم به ذکر است هنر مولد احتیاج به تجربه دارد. هر یک از برنامه های پیشرو در موارد خاصی از یکدیگر پیشی گرفته اند بنابراین با درخواست های پیچیده تر ادوبی فایرفلای می تواند جزو پیشروها باشد.

نقشه راه ادوبی فایرفلای برای فیچرهای نو

بسیاری از ویژگی های آینده فایرفلای برای مخاطبان اصلی طراحان حرفه ای از جمله:

  • متن به وکتور: وکتورهای قابل ویرایش را با استفاده از پیغام های متنی ایجاد کنید.
  • متن به پترن: پترن ها را با استفاده از دستورات متنی ایجاد کنید.
  • متن به براش: از دستورات متنی برای ایجاد براش های سفارشی برای ابزارهای ادوبی مانند فوتوشاپ بهره ببرید.
  • اسکچ به تصویر: نقاشی های خود را به تصاویر تمام رنگی تبدیل کنید.
  • متن به قالب: از پرامپت های متنی برای فراوری قالب های قابل ویرایش بهره ببرید.

ادوبی بعلاوه در حال کار بر روی بعضی ویژگی های خلاقانه هوش مصنوعی است که برای کاربران عادی و علاقمندان مفید خواهد بود:

  • توسعه تصویر: نوعی برش معکوس این ویژگی می تواند تصویر با نسبت تصویر : شما را به یک تصویر عریض : تبدیل کند.
  • نتایج شخصی شده: با آموزش آن بر روی تصاویر خود بر خروجی ادوبی فایرفلای تاثیر بگذارید.
  • D به تصویر: تصاویر را از عناصر سه بعدی ایجاد کنید.

فایرفلای به تصاویر ثابت محدود نمی گردد. ادوبی بعلاوه ویژگی های هوش مصنوعی مولد مبتنی بر فایرفلای را در برنامه های ویدئویی صوتی انیمیشن و گرافیک حرکتی خود قرار خواهد داد و ایجاد چندرسانه ای را سریع تر از همواره ممکن می سازد.

همانطور که اشاره کردم گوگل بارد میخواهد تا اواخر سال جاری قابلیت متن به تصویر فایرفلای را اضافه کند. کاربران می توانند درخواست های تصویر را مستقیما در Bard تایپ نمایند. سپس گزینه ای برای ویرایش تصویر در Adobe Express به آنها داده می گردد.

آماده آزمایش ادوبی فایرفلای هستید؟

مارک زاکربرگ زمانی رویکرد اولیه خود در فیسبوک را اینگونه توصیف کرد: سریع حرکت کنید و چیزها را بشکنید. این رویکردی است که امروزه بیشتر ابزارهای هوش مصنوعی مولد از آن استفاده می نمایند - آنها ترجیح می دهند بخشش بخواهند تا اجازه بگیرند.

ادوبی فایرفلای رویکرد مخالف را در پیش گرفته است. آنها به جای نادیده گرفتن نگرانی های هنرمندان در خصوص اسناد و نگرانی های برندها در خصوص حق چاپ و مسئولیت ابزاری را طراحی نموده است که احتیاجهای هر دو را برآورده می نماید. با توجه به کیفیت خروجی Firefly سهولت استفاده طراحی اخلاقی آن و این واقعیت که ویژگی های آن در اختیار مخاطبان داخلی Adobe متشکل از میلیون ها کاربر قرار می گیرد افزودن شایسته ای به فضای هوش مصنوعی مولد است.

اگر هم اکنون اشتراک ادوبی را دارید خواهید دید که این ویژگی ها در ابزارهایی که قبلا استفاده می کنید گنجانده می شوند. در غیر این صورت در نسخه بتا مبتنی بر وب ثبت نام کنید تا ادوبی فایرفلای را برای خود امتحان کنید.

منبع: مجله شنبه
انتشار: 17 تیر 1402 بروزرسانی: 17 تیر 1402 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1691

به "ادوبی فایرفلای و جدیدترین ویژگی های آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادوبی فایرفلای و جدیدترین ویژگی های آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید