5 جاذبه گردشگری خاص در قطر که حتما باید ببینید

به گزارش مجله سیاران، قطر یک کشور کوچک ولی بسیار پربار و مجذوب کننده در شبه جزیره عربی است که با ترکیبی از معماری مدرن، فرهنگ قدیمی، منظره ها طبیعی زیبا و خدمات لوکس، گردشگران را به خود جذب می نماید. مرکز این کشور، شهر دوحه، با برج های شاهانه، موزه های فراوان، بازارهای سنتی و رستوران های لوکس، یک مقصد گردشگری بسیار پرطرفدار است.

5 جاذبه گردشگری خاص در قطر که حتما باید ببینید

بعلاوه، قطر با تنوع فعالیت های تفریحی از جمله سفارشی سازی خودروهای آفرود، سفارشی سازی خودروهای لوکس و مشاهده صحنه های طبیعی زیبا، تجربه ای منحصر به فرد از سفر به یک کشور پویا و مجذوب نماینده در خلیج فارس را به گردشگران ارائه می دهد.

این گزارش به معرفی 5 مکان گردشگری مجذوب نماینده در قطر می پردازد.

1-موزه توهم

موزه توهم یکی از موزه های خیلی خاص قطر است که معمولا گردشگران برای گرفتن عکس و ثبت خاطره های عجیب از سفر به این موزه مراجعه می نمایند. موزه توهم یکی از موزه هایی است که اتاق ها و دکوراسیون آن به نحوی چیده شده اند که چشم ها و درک بصری شما را به اشتباه انداخته و به چالش می کشند.

بیشتر بازدیدهای این موزه برای تفریح و گرفتن عکس و فیلم است و حضور در آنجا می تواند تجربه جدیدی در زندگی شما باشد. این موزه در شهر دوحه واقع شده است و هزینه ورودی موزه 85 ریال قطر است.

2-مرکز خرید ویلاجیو مال

شهر دوحه دارای مراکز خرید بسیار زیادی است که بیشتر برندهای مطرح جهان در همه این مراکز خرید شعبه و فروش مستقیم دارند. این مرکز خرید بر اساس معماری ایتالیایی و خاص شهر ونیز ساخته شده است.

ویلاجیو مال همچون شهر ونیز بر روی آب بنا نهاده شده و شما می توانید برای بازدید از مغازه ها از قایق ها بهره ببرید. اگرچه در این مرکز خرید لوکس بیشتر برندها حضور دارند اما اگر قصد خرید هم ندارید، بازهم حضور و گشت و گذار در ویلاجیو مال نمی تواند خالی از لطف باشد.

3-پارک انگری بردز

قطر اولین کشوری بود که پارکی برای بازی بر اساس تم انگری بردز تاسیس کرد. بعضی دیگر از کشورها نیز بعدا چنین پارک تفریحی را احداث نموده اند اما پارکی که در قطر وجود دارد بدون شک برترین است.

در این پارک برترین و خاص ترین تفریح ها برای بچه ها و بزرگسالان ارائه شده است. در واقع اینجا یک شهر بازی بزرگ به مساحتی بالغ بر 17 هزار متر مربع است که بازی و تفریحات مناسب هر سن و سلیقه ای در آن پیش بینی شده است. پارک انگری بردز در شهر دوحه قرار گرفته است و فعالیت خود را از ظهر شروع می نماید.

4-بازار سنتی سوق واقف

اگر در پی یک بازار سنتی عربی در دل شهر مدرن دوحه می گشت، بازار قدیمی سوق واقف برای شما پیشنهاد می گردد. این بازار تاریخی یکی از زیباترین بازارهای عربی است که علی رغم آسیب چند باره بازهم بازسازی شده و به همان شکل قدیمی میزبان گردشگران و علاقمندان به خرید است.

سوق واقف دارای مغازه های گلی به سبک معماری سنتی قطر است که عمدتا صنایع دستی، ادویه جات، جواهرات و وسایلی از این دست را به فروش می رسانند. بعلاوه در این بازار رستوران های بسیار خوبی نیز وجود دارد که برترین غذاها و نوشیدنی های سنتی قطر را به فروش می رسانند.

5-بازار سوق شاهین

شاهین یکی از پرنده های خاص و مورد احترام در قطر است و قطری ها و بیشتر عرب های ساکن حاشیه خلیج فارس در بسیاری از سنن خود از این پرنده الهام گرفته اند. شاهین در فرهنگ، ادبیات و زندگی مردم قطر نیز تاثیر داشته و بی علت نیست که مکانی برای تماشا این پرنده و سایر زیبایی های حیات وحش قطر در نظر گرفته شده است.

در سوق شاهین نمایشگاهی مخصوص این پرنده و فروشگاه های مرتبطی نیز پیش بینی شده است. این مکان به غیر از آدینه ها در بقیه ایام هفته از صبح تا عصر دایر است.

منبع: همگردی
انتشار: 23 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1403 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1731

به "5 جاذبه گردشگری خاص در قطر که حتما باید ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 جاذبه گردشگری خاص در قطر که حتما باید ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید