طرز تهیه پیتزا مرغ خانگی در توستر و ماهیتابه

به گزارش مجله سیاران، پیتزای مرغ یکی از محبوب ترین غذاهای فست فودی است که می توانید به راحتی و بدون احتیاج به فر در خانه، آن را در توستر یا ماهیتابه تهیه کنید. این غذا به علت سادگی و سرعت پخت، برای زمانی که وقت کافی برای آشپزی ندارید، گزینه ای عالی است. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه طرز تهیه پیتزا با خمیر آماده در فر، ماهیتابه، ماکروفر و توستر را مرور نموده بودیم و در ادامه طرز تهیه پیتزا مرغ را آنالیز خواهیم کرد.

طرز تهیه پیتزا مرغ خانگی در توستر و ماهیتابه

مواد لازم برای تهیه پیتزا مرغ

  • مرغ 400 گرم
  • خمیر پیتزای آماده 2 عدد
  • پنیر پیتزا 300 گرم
  • پیاز 2 عدد
  • سس قرمز یا باربیکیو به میزان لازم
  • فلفل دلمه ای 2 عدد
  • گشنیز یا ریحان به میزان لازم
  • نمک، فلفل، آویشن و ادویه به میزان لازم

طرز تهیه پیتزا مرغ در توستر

1. پخت مرغ

اولین مرحله از طرز تهیه پیتزای مرغ این است که مرغ را آماده کنید. برای این کار می توانید خیلی ساده تکه های مرغ را با پیاز، کمی تفت دهید و بعد اجازه دهید با قابلمه ای که درش بسته است بپزند یا آن را ابتدا به شکل مکعب ها ریز خرد کنید و بعد در روغن تفت دهید و در نهایت با زعفران مزه دار کنید.

2. آماده کردن پیتزا

اکنون که مرغ آماده است زمان آن رسیده که خمیر پیتزا را داخل سینی مناسب پهن کنید بعد سس قرمز یا سس باربیکیو را روی خمیر بمالید سپس مرغ، فلفل دلمه ای خرد شده، پیاز و گشنیز را به همراه فلفل و آویشن روی آن قرار دهید. در نهایت هم روی مواد را خوب با پنیر پیتزا بپوشانید.

نکته: می توانید از سس بشامل به جای سس گوجه فرنگی بهره ببرید.

3. پخت پیتزا در توستر

در آخرین مرحله از طرز تهیه پیتزای مرغ، سینی فر را در توستر قرار دهید و با حرارت 200 درجه سانتی گراد به مدت 10 تا 15 دقیقه یا تا زمانی که پنیر آب شده و طلایی گردد، بپزید.

نکات تکمیلی برای تهیه پیتزا مرغ

تهیه و پخت پیتزا هنری است که همه می توانند آن را یاد بگیرند کافی است نکات و فوت وفن های کلی تهیه انواع پیتزا را بدانید تا همواره بتوانید پیتزایی خوب برای خود و عزیزانتان در منزل تهیه کنید.

طرز تهیه پیتزا مرغ در ماهیتابه

برای تهیه پیتزای مرغ در ماهیتابه دقیقا تمام مراحل را تا آماده کردن خمیر انجام دهید و بعد محتوای پیتزا را داخل ماهیتابه پهن کنید بعد ماهیتابه را روی گاز با حرارت کم قرار دهید و در ماهیتابه را ببندید و اجازه دهید پیتزای مرغ شما با حرارت کم به مدت 15 تا 20 دقیقه یا تا زمانی که پنیر آب شده و طلایی گردد، بپزد.

تهیه خمیر پیتزا در خانه یا خمیر پیتزای آماده

برای تهیه پیتزا هم می توانید خمیر پیتزا را در منزل تهیه کنید هم خمیر آماده بهره ببرید. فقط اگر از خمیر آماده استفاده می کنید حتما قبل از استفاده، دستور پخت روی بسته بندی را مطالعه کنید. البته اگر نان یا خمیر پیتزا ندارید، می توانید از نان تست هم برای تهیه پیتزا بهره ببرید. طرز تهیه پیتزا با نان تست را در کتاب کاله مطالعه کنید.

تنوع مواد پیتزا

برای تنوع بیشتر در پیتزای مرغ خود می توانید میزانی از سبزیجات دلخواه از جمله ذرت، زیتون، گوجه، فلفل و موارد دیگر بهره ببرید. البته می توانید از انواع سوسیس یا کالباس هم برای تهیه پیتزا بهره ببرید. برای اینکه پیتزا طعم بهتری داشته باشد، می توانید از پنیر موزارلا و چدار به صورت ترکیبی بهره ببرید. طرز تهیه پتیزا با قارچ و سوسیس و البته طرز تهیه پیتزای گوشت و قارچ را می توانید در کتاب کاله با جزییات مطالعه کنید.

نکته مهم برای پیتزای ترد

اگر می خواهید پیتزا تردتر گردد، می توانید قبل از پخت، کمی آرد سوخاری روی خمیر پیتزا بپاشید تا پیتزای شما تردتر باشد.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 30 خرداد 1403 بروزرسانی: 30 خرداد 1403 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1736

به "طرز تهیه پیتزا مرغ خانگی در توستر و ماهیتابه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه پیتزا مرغ خانگی در توستر و ماهیتابه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید