سنا به دنبال اعمال تحریم های دوزخی علیه روسیه

به گزارش مجله سیاران، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، کمیته روابط خارجی سنای آمریکا طرح تحریم های گسترده و شدید علیه روسیه را به بحث می گذارد؛ اوایل ماه جاری میلادی این طرح جنجالی از رای گیری بازماند، اما به نظر می رسد سناتورهای ایالات متحده قصد دارند آن را به جریان بیندازند.

سنا به دنبال اعمال تحریم های دوزخی علیه روسیه

بر اساس این گزارش، کمیته روابط خارجی سنا در تاریخ 18 دسامبر/27 آذر ماه طرح دفاع از امنیت آمریکا در برابر ستیزه جویی های کرملین (به اختصار: داسکا) را به بحث می گذارد. طرحی که سناتور جمهوریخواه لیندسی گراهام آن را تحریم های دوزخی توصیف نموده است.

این طرح فراحزبی بدهی های عمومی، پروژه های گاز مایع طبیعی در کشورهای خارجی و بانک هایی که به گفته کنگره به مسکو در جهت تضعیف نهادهای دموکراتیک در دیگر کشورها کمک می رسانند را هدف قرار می دهد. این طرح همچنین ساز و کارهای سایبری و چهره ها و افراد نزدیک به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه را نیز هدف قرار خواهد داد.

به موجب این طرح، قانونگذاران ایالات متحده دفتری را در وزارت خارجه تاسیس خواهند کرد با عنوان دفتر فضای سایبر و اقتصاد دیجیتال، که هدف آن پیشبرد اقدامات در زمینه امنیت بین المللی فضای مجازی، دسترسی و آزادی دسترسی به اینترنت، اقتصاد دیجیتال، مقابله با جرایم مجازی و تهدیدهای سایبری عنوان شده است.

سنا قرار بود هفته پیش، به این طرح رای دهد، اما آن را عقب انداخت. البته در این بازه زمانی دو طرح دیگر را تصویب کرد که از اعضای پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) می خواهد تا در جهت استقلال از نفت و گاز روسیه کوشش نمایند.

در لایحه بودجه دفاعی ایالات متحده نیز بخشی به تحریم های دو طرح خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا اختصاص یافته است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 7

به "سنا به دنبال اعمال تحریم های دوزخی علیه روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سنا به دنبال اعمال تحریم های دوزخی علیه روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید