سطح فراوری محصولات کشاورزی درقم بیش از 800 هزار تُن است

به گزارش مجله سیاران، رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: در راستای تامین امنیت غذایی مردم و پایداری اقتصاد بخش کشاورزی استان، سطح فراوری محصولات کشاورزی بیش از 800 هزار تُن است.

سطح فراوری محصولات کشاورزی درقم بیش از 800 هزار تُن است

محمد رضا حاجی رضا رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: ما بر اساس برنامه ای راهبردی اندازه فراوری محصولات کشاورزی در قم را برای پاسخ به احتیاج های آینده و افزایش جمعیتی که خواهیم داشت، ارتقا می دهیم، اما این کار با نگاه به ظرفیت های اقلیمی استان اجرایی خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم مطرح نمود: کشاورزی در قم به علت قرار گرفتن بیشتر اراضی کشاورزی در منطقه ها گرم و خشک استان، با چالش های جدی در بخش هایی همانند تامین منابع آبی و تغییرات شدید دمایی روبرو است، به همین علت هرگونه برنامه ریزی برای افزایش سطح فراوریات باید با توجه به این موارد باشد.

حاجی رضا گفت: واقعیت آن است که موضوع افزایش سطح فراوری محصولات کشاورزی در قم، باید با ارتقا بهره وری دنبال گردد، چرا که ما شرایط لازم برای توسعه سطح اراضی کشاورزی را در بسیاری از منطقه ها استان به علت مسائل گفته شده همانند کمبود منابع آبی و مناسب نبودن شرایط محیطی برای کشت انواع گیاهان، نداریم.

او ادامه داد: در همین رابطه کوشش می کنیم موضوع ارتقا بهره وری و استفاده بهینه از منابع آبی و طرح راهبردی تغییر الگوی کشت را در میان کشاورزان استان که جمعیت آنان بیش از 14 هزار نفر برآورد می گردد، بیش ازپیش ترویج کنیم تا از این طریق چالش ها را مدیریت و سطح فراوری را افزایش دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم بیان نمود: به همین علت است که اکنون بحث توسعه فراوریات گلخانه ای که در آن امکان مدیریت منابع آبی و شرایط محیطی به نحو شایسته فراهم است، بیش از گذشته در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان قم قرار گرفته است و ما از سرمایه گذاران علاقه مند به فعالیت در این رابطه حمایت می کنیم.

قم در زمینه فراوری انواع محصولات کشاورزی در بخش های زراعی، باغی، دامی، شیلات و گلخانه ای فعال است؛ بیشتر بهره برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می دهند به نحوی که کشاورزی به تن هایی حدود 50 درصد اشتغال روستاییان در بخش های مختلف استان را به خود اختصاص داده است.

خبرنگاران قم قم

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 آذر 1401 بروزرسانی: 1 آذر 1401 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1592

به "سطح فراوری محصولات کشاورزی درقم بیش از 800 هزار تُن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سطح فراوری محصولات کشاورزی درقم بیش از 800 هزار تُن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید