درخواست مجدد آمریکا از ترکیه در کنار گذاشتن اس400

به گزارش مجله سیاران، وزیر دفاع آمریکا در گفت وگو با همتای ترکیه ای خود از وی خواست تا آنکارا از سامانه دفاع موشکی اس 400 روسیه استفاده نکند و این سامانه دفاع موشکی روسی کنار گذاشته شود.

درخواست مجدد آمریکا از ترکیه در کنار گذاشتن اس400

به گزارش خبرنگاران، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در تماس تلفنی با حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه گفت وگو کرد و از وی خواست تا آنکارا سامانه دفاع موشکی اس400 روسی را فعال نکند.

بر اساس بیانیه منتشر شده، آستین و آکار در این گفت وگو درباره بی ثباتی در طول مرزهای شرقی و جنوبی ناتو از جمله چالش هایی که از سوی روسیه ایجاد شده صحبت کردند.

آستین بر اهمیت تلاش برای تقویت همکاری نظامی میان ترکیه و آمریکا تاکید کرده و از آنکارا خواست تا سامانه دفاع موشکی اس 400 کنار گذاشته شود.

اقدام آنکارا برای خرید سامانه اس 400 باعث تنش در روابط آنکارا و واشنگتن شده است. واشنگتن از آنکارا خواسته تا قرارداد خرید این سامانه را با روسیه لغو کند.

آنکارا تا کنون با این خواسته واشنگتن مخالفت کرده است این در حالی است که واشنگتن به دلیل اصرار آنکارا برای خرید این سامانه، ترکیه را از برنامه تولید جنگنده اف 35 کنار گذاشته و تحریم هایی را نیز علیه این کشور اعمال کرده است.

منبع: فارس

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 6 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1400 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 997

به "درخواست مجدد آمریکا از ترکیه در کنار گذاشتن اس400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست مجدد آمریکا از ترکیه در کنار گذاشتن اس400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید