خبری از ابتلا به کرونا در کرمانشاه نیست

به گزارش مجله سیاران، استاندار کرمانشاه گفت: 5 نفر مشکوک به بیماری کرونا در این استان بستری هستند، گفت: تا به امروز مورد تایید شده ابتلا به این بیماری واگیر در کرمانشاه نداشتیم.

خبری از ابتلا به کرونا در کرمانشاه نیست

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، هوشنگ بازوند در شورای پدافند غیرعامل استان که در استانداری کرمانشاه برگزار گردید، تاکید نمود: مردم در خصوص ویروس کرونا از مسئولان انتظار بیان واقعیت را دارند، از این رو در این زمینه باید کاملا با مردم صادق باشیم.

وی اعلام کرد: تا به امروز موردی از ابتلا به ویروس کرونا در استان مشاهده نشده است، تا به امروز 5 نفر مشکوک به ابتلا به این بیماری در استان بستری شده اند، نمونه های آنها برای تشخیص و نظر قطعی به تهران فرستاده شده است.

استاندار کرمانشاه گفت: اقدامات پیشگیرانه باید به صورت جدی پیگیری گردد، مسئولیت مستقیم مقابله با بیماری کرونا با دانشگاه علوم پزشکی است و همه دستگاه ها باید با تمام توان با این ارگان همکاری نمایند.

بازوند اعلام کرد: دستگاه های اجرایی برایکنترل بیماری کرونا تجهیزات مورد احتیاج را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دهند؛ هرگونه کوتاهی در این زمینه به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: باید از شایعه پراکنی در زمینه شیوع ویروس کرونا جلوگیری کرد، مسئولیت اطلاع رسانی در زمینه این بیماری را دانشگاه علوم پزشکی بر عهده دارد و همه اخبار و اطلاعات باید از این طریق منتشر شوند.

بازوند بر لزوم آموزش مردم برای پیشگیری از شیوع کرونا تاکید نمود و گفت: بحث آموزش های همگانی توسط همه دستگاه های اجرایی استان به صورت جدی پیگیری گردد و با نصب بنر و پوستر در سطح شهر اطلاعات لازم در اختیار شهروندان قرار گیرد.

وی بر لزوم ضدعفونی اماکن عمومی تاکید نمود و اضافه نمود: اتوبوس های بین شهری توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و اتوبوس های درون شهری نیز هر 24 ساعت توسط شهرداری ها ضد عفونی شوند.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار کرمانشاه نیز اضافه نمود: باید با استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد مردم را در تصمیم گیری های خود مشارکت دهیم.

محمدابراهیم الهی تبار همچنین بر ضرورت تشکیل کمیته اطلاع رسانی در رابطه با ویروس کرونا در کرمانشاه تاکید نمود و گفت: باید با استفاده از کمیته اطلاع رسانی از شیوع شایعات در این زمینه جلوگیری و برای آموزش عمومی اقدام کرد.

وی همچنین از اداره ها و دستگاه های دولتی خواست که برای برگزاری تجمعات و همایش ها با دانشگاه علوم پزشکی مشورت نمایند و در صورت ضرورت برپایی تجمعات لغو گردد.

بر اساس آمار وزارت بهداشت، تا به امروز از 285 فرد مشکوک تست گرفته شده و فقط نتیجه 18 بیمار مثبت بوده است.

این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا 2 هفته دارد و همین امر موجب شده تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا ننمایند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان نبینند.

تا به امروز 6 نمونه از ویروس کرونا در دنیا کشف شده و با این مورد آخر، تعداد آنها به 7 مورد رسیده است؛ این ویروس جزو خانواده بزرگی از ویروس هاست که از سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می گردد؛ این ویروس در معمولی ترین حالت باعث سرماخوردگی می گردد و نشانه های ابتلا به آن در انسان تب، سرفه و تنگی نفس است.

کرونا مثل سایر ویروس های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری های خود ایمن می تواند خطرناک باشد و مرگ و میر آن تا به امروز بیشتر از سه درصد مبتلایان نیست.

از همین بیماری های تنفسی در جامعه ما وجود دارد و آنفلوآنزا مثال واضح آن است؛ ویروس هایی مثل RSV یا بیماری های باکتریایی که همچون کرونا قابلیت انتقال به وسیله هوا را دارد، مدت هاست که در ایران کنترل می گردد؛ بنابراین نباید با ترس و وحشت نسبت به کرونا نگاه گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 208

به "خبری از ابتلا به کرونا در کرمانشاه نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبری از ابتلا به کرونا در کرمانشاه نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید