جرایم رانندگی 5 درصد گران می گردد

به گزارش مجله سیاران، جرایم رانندگی به جرایمی گفته می گردد که در حین رانندگی از سوی راننده وسیله نقلیه واقع شده و یا مربوط به نقض مقررات رانندگی می باشد. آنالیز لایحه بودجه 1401 نشان می دهد، در صورت تصویب مجلس شورای اسلامی مبلغ جرائم رانندگی در سال آینده 5 درصد افزایش می یابد.

جرایم رانندگی 5 درصد گران می گردد

مبلغ 1 هزار و 500 میلیارد ریال جهت هزینه معلولین شدید و ضایعه نخاعی ناشی از تصادفات رانندگی و پیشگیری از معلولیت در اختیار سازمان بهزیستی قرار خواهد گرفت. مبلغ 1 هزار و 500 میلیارد ریال جهت اصلاح راه های روستایی و معابر در نقاط حادثه خیر بین شهری (هوشمندسازی تصویری جاده ها) و راه های منطقه ها محروم مرزی کشور در اختیار وزارت راه و شهرسازی اختصاص داده خواهد شد.

بعلاوه مبلغ 1 هزار میلیارد ریال برای حوادث جاده ای و تجهیزات موردنیاز درمانی در اختیار جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی قرار داده می گردد. مبلغ 1 هزار میلیارد ریال برای یاری خرید تجهیزات و امکانات اتاق تشریح درد اختیار سازمان پزشکی قانونی در نظر گرفته شده است.

بعلاوه بر اساس بند (ح) همین تبصره نیز تخلفات و جریمه های رانندگی بر اساس اعلام پلیس هدایت و رانندگی نیروی انتطامی به وسیله پیامک به مالکان خودروها اعلام می گردد و اپراتورهای تلفن های همراه موظف هستند هزینه پیامک ها را در قبوض تلفن همراه مالکان وسیله نقلیه درج و مبالع مربوطه را از آنها دریافت نمایند.

***

شما می توانید آخرین اخبار خودرو را در بلاگ خبرنگاران مطالعه کنید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 8 مرداد 1401 بروزرسانی: 8 مرداد 1401 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1531

به "جرایم رانندگی 5 درصد گران می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جرایم رانندگی 5 درصد گران می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید