تمام واحدهای نیروگاه نکا در مدار فراوری برق قرار دارند

به گزارش مجله سیاران، تهران (پانا) - مدیرعامل نیروگاه نکا با تکذیب خارج شدن دو واحد از چهار واحد بخار فراوری برق این نیروگاه، گفت، در حال حاضر هر چهار واحد بخاری فراوری برق این نیروگاه در مدار قرار دارند.

تمام واحدهای نیروگاه نکا در مدار فراوری برق قرار دارند

به گزارش وزارت نیرو، محسن نعمتی گفت: با توجه به پیش بینی های اجرا شده از افزایش گرمای هوا، نیروگاه نکا با رفع کردن هرگونه نواقص احتمالی با تمام توان با هدف گذر از پیک مصرف برق در حال فراوری این انرژی است.

وی با بیان اینکه همیشه خارج شدن واحدهای بخار بر اساس برنامه ریزی و با هدف تعمیرات اساسی و نیمه اساسی صورت می گیرد، اضافه کرد: ممکن است بعضی از مواقع در اثر حوادث غیرمترقبه واحدی با نقص فنی از مدار خارج گردد، اما تا به امروز در امسال این مورد رخ نداده است.

نعمتی توضیح داد: اگرچه حساسیت بسیار زیادی برای نگهداری و بهره برداری از واحدهای این نیروگاه با گذشت بیش از چهار دهه کارکرد، به علت قدمت و عمر بالای تجهیزات وجود دارد، اما با کوشش جهادی و شبانه روزی کارکنان نیروگاه، در حال حاضر تمامی واحدهای نیروگاه جهت فراوری پایدار برق و گذر از پیک مصرف با آمادگی کامل در مدار فراوری قراردارند.

مدیرعامل نیروگاه نکا گفت: معمولا واحدهای بخاری نیروگاه بعد از هر 25 هزار ساعت کارکرد معادل واحد، مورد تعمیرات نیمه اساسی و پس از 50 هزار ساعت کارکرد، تحت عملیات تعمیرات اساسی قرار می گیرند که این عملیات در زمان غیر پیک مصرف یعنی در پائیز و زمستان انجام می گردد.

نعمتی با بیان این که فراوری انرژی برق نیروگاه شهید سلیمی نکا طی سه ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 19 درصد افزایش یافته است، بیان داشت: در فصل بهار امسال حدود دو میلیارد و 716 میلیون کیلو وات ساعت انرژی در واحدهای بخاری و بلوک سیکل ترکیبی این نیروگاه فراوری شد که 70 درصد آن در واحدهای بخاری و حدود 30 درصد هم مربوط به واحدهای بلوک سیکل ترکیبی بوده است.

نیروگاه شهید سلیمی نکا با 4 واحد بخاری به ظرفیت هرکدام 440 مگاوات، 2 واحد گازی 137.6 مگاواتی، یک واحد بخار سیکل ترکیبی با ظرفیت 160 مگاوات و دو واحد توربین انبساطی 9.4 مگاواتی در مجموع با ظرفیت منصوبه 2214 مگاوات نقش موثری در پایداری شبکه سراسری برق کشور دارد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 12 مرداد 1400 بروزرسانی: 12 مرداد 1400 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1163

به "تمام واحدهای نیروگاه نکا در مدار فراوری برق قرار دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمام واحدهای نیروگاه نکا در مدار فراوری برق قرار دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید