آنالیز موضوع مشاهده ردپای تمساح در دریاچه چیتگر

به گزارش مجله سیاران، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران درباره موضوع مشاهده شدن ردپای تمساح در دریاچه چیتگر توضیحاتی را ارائه داد.

آنالیز موضوع مشاهده ردپای تمساح در دریاچه چیتگر

عصرایران: فاطمه برنا رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران در گفت وگو با خبرنگاران، درباره موضوع مشاهده شدن ردپای تمساح در دریاچه چیتگر تهران اظهار کرد: موضوع مطرح شده درباره مشاهده ردپای تمساح در دریاچه چیتگر تخصصی نیست، در پی این موضوع دریاچه چیتگر در حال پایش است.

او در ادامه اعلام کرد: این حیوان اصلا نمی تواند در این دریاچه زندگی کند، تمساح برای استراحت و خوردن غذا باید به سطح آب و خشکی بیاید که هنوز در مشاهدات و آنالیز های سازمان محیط زیست این موضوع مشاهده نشده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران گفت: ممکن است کسی این حیوان را در این دریاچه رها نموده باشد، اما به هر حال شرایط زیستی این حیوان با این محیط سازگار نخواهد بود.

برنا با اشاره به اینکه وجود این حیوان در دریاچه چیتگر می تواند سبب بروز نگرانی هایی برای مردم گردد، توضیح داد: با وجود اینکه دریاچه چیتگر هم اکنون تعطیل است، فرصت مناسبی برای آنالیز دقیق این موضوع خواهد بود.

لازم به ذکر است، روز گذشته شنبه (22 آذرماه) خبری از مشاهده شدن یک تمساح در دریاچه چیتگر مشاهده شد، که سید آرش حسینی میلانی، رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران درباره این موضوع با بیان اینکه محتمل است تمساح خانگی قاچاق که این روز ها رواج پیدا نموده، توسط یک شهروند غیرمسئول در دریاچه چیتگر رها شده باشد، توضیح داد: شواهدی از جمله نوعی رد پا وجود دارد که باعث به وجود آمدن تردید هایی در وجود داشتن این حیوان در دریاچه شده است و به همین دلیل، طعمه گذاری هایی اجرا شده تا اگر چنین موضوعی صحت دارد، هرچه سریع تر موضوع شفاف شده و امنیت شهروندان و آسایش خاطر آن ها فراهم گردد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 2 بهمن 1399 بروزرسانی: 2 بهمن 1399 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 807

به "آنالیز موضوع مشاهده ردپای تمساح در دریاچه چیتگر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز موضوع مشاهده ردپای تمساح در دریاچه چیتگر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید