زیباترین شهرهای ایران در فصل بهار کدام شهرها هستند؟

به گزارش مجله سیاران، حالا که فصل بهار است و هنوز گرما از راه نرسیده، شاید بد نباشد فهرستی از زیباترین شهرهای ایران در فصل بهار داشته باشیم و وقت را تلف نکنیم.

زیباترین شهرهای ایران در فصل بهار کدام شهرها هستند؟

شیراز

در اردیبهشت و خرداد، درخت های بهار نارنج شکوفه می زنند و عطرشان شهر را پر می کند. و همین شکوفه زدن بهارنارنج ها و پیچیدن عطرش در شهر، انگیزه سفر به شیراز است.

شهر را که گشتیم، نوبت به دیدن جاهای نزدیک اطراف شهر شیراز می شود. دیدن چشمه شش پیر و دریاچه مهارلو که فقط 15 کیلومتر با شیراز فاصله دارند. یا روستای قلات می تواند ما را از اینکه سفر کاملی به شیراز داشته ایم، خاطر جمع کند. بهار در شیراز فصل برداشت گیاه های دارویی مثل بیدمشک و نسترن هم است. و مثل کاشان، گلاب گیری در شیراز هم رونق زیادی دارد.

خوانسار

خوانسار شهری ست که همه کوچه ها و خیابان هایش مثل خیابان ولیعصر تهران پر دار و درخت است. اما این تنها راه رفتن در کوچه باغ های خوانسار نیست که ما را می تواند راهی این شهر کند.

بهار فرصت کوتاهی ست برای دیدن جاذبه هایی که عمرشان محدود به این فصل است. مثل دشت لاله های واژگون خوانسار. دشت لاله های واژگون گلستان کوه در فاصله کمی از خود شهر قرار گرفته. دامنه های گستان کوه بهارها پر از لاله واژگون می شود. البته در آن حوالی، لاله های واژگون را در سمیرم که در 163 کیلومتری اصفهان قرار گرفته و فریدون شهر در 200 کیلومتری اصفهان هم می توان تا آخر اردیبهشت دید.

منطقه ها پرگل ایران کجاست؟

محلات

بهار که می شود گوشه و کنار محلات را بوی گل پر می کند. شهری که به هلند ایران مشهور است و در 271 کیلومتری تهران و 109 کیلومتری اراک قرار گرفته است.

محلات را به چشمه های آبگرمش هم می شناسند. بهارها به خاطر گل های زیادی که شهر دارد، جشنواره گل و گیاه هم در دهکده گل محلات برگزار می شود. این دهکده گل 120 هکتاری، بزرگ ترین مرکز پرورش گل در ایران است. در سفر به این شهرستان، جز گل، حلوا، گیوه را هم نباید فراموش کرد.

اردبیل

اردبیل، از زیباترین شهرهای ایران در بهار است. و جاهای زیادی برای دیدن دارد؛ مثل دریاچه سوها. اگر از اردبیل، 30 کیلومتر به سمت شرق برویم، روستای سوها سر راه ما خواهد بود.

در این روستا یک آبگیر با رنگ آبی تیره وجود دارد که همان دریاچه سوهاست. هرچند در این دریاچه شناکردن ممنوع است، اما ماهیگیری یکی از لذت های سفر کردن به شمار میرود. اگرچه همانطور که می توانیم ماهیگیری کنیم، با دیدن اسب های وحشی که آزادانه در راستامان می بینیم هم بیشتر به وجد می آییم.

از دیدنی های دیگر این راستا آبشار لاتون است. از سوها تا لاتون حدود 16 کیلومتر فاصله داریم. هرچند این راستا 16 کیلومتری کمی سخت و خسته کننده است، اما دیدن زیبایی لاتون به سختی راهش می ارزد. این راستا را باید با یک پیاده روی چند ساعته طی کنیم.

راستاش هم از کنار تاج سد می گذرد و پس از طی 2 کیلومتر به باغ گل های بابونه می رسیم. برای رسیدن به لاتون 2 روز در راه خواهیم بود و در راستا قله اسپیناس را هم می بینیم. بسیاری از گروه هایی که این راستا را طی می کنند، شب را در کنار رودخانه های در راه می مانند و با چیدن توت فرنگی وحشی اوقاتشان را می گذرانند.

اسالم به خلخال

هرچند جاده اسالم به خلخال در هر فصلی از سال رویایی است، اما سرسبزی بی نظیرش را می توان در بهار دید. آن وقتی که برگ های درخت ها هنوز سبز کمرنگ و تروتازه است و هنوز مانده که به رنگ سبزه تیره دربیاید. سفرمان را می توانیم از اسالم شروع کنیم. تمام جاده پوشیده از درخت است و نزدیکی های خلخال شکل جاده به دشت های سرسبز تغییر می کند.

روییدن شقایق های وحشی در اردیبهشت و خرداد در کناره جاده خلخال-اسالم زیبایی اینجا را بیشتر می کند. خوب است که سفرمان را به جاده اسالم به خلخال محدود نکنیم و سری هم به تالش بزنیم؛ دریاچه نئور و دریاچه سرآگاه از زیباترین جاهای تالش اند.

برای شب هم بستگی به این دارد که بخواهیم کجا بمانیم، در جاده اسالم به خلحال می توان روی اقامت در خانه روستاهای کنار جاده حساب کرد و در تالش روی رزرو هتل های تالش.

عکس: خبرگزاری ایرنا

منبع: اسنپ تریپ
انتشار: 9 بهمن 1400 بروزرسانی: 9 بهمن 1400 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1365

به "زیباترین شهرهای ایران در فصل بهار کدام شهرها هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین شهرهای ایران در فصل بهار کدام شهرها هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید