بدون خرج اضافه آشپزخانه زیبا داشته باشید

به گزارش مجله سیاران، از آشپزخانه کوچک و دلگیرتان خسته شده اید؟ تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

بدون خرج اضافه آشپزخانه زیبا داشته باشید

دوست ندارید پایتان را در آشپزخانه بگذارید چه برسد به اینکه بخواهید در آن آشپزی کنید و با خانواده وقت بگذرانید؟ فکر می کنید هیچ راهی غیر از عوض کردن خانه برای حل این مشکل وجود ندارد؟ اشتباه نکنید. در این مطلب از خبرنگاران به معرفی برترین رنگ برای دکور آشپزخانه منزل می پردازیم.

برترین رنگ برای دکور آشپزخانه منزل

استفاده صحیح از رنگ، یکی از ساده ترین و کم هزینه ترین روش های ایجاد تغییر در هر محیطی است. به علت اینکه آشپزخانه های کوچک گزینه های بازسازی محدودی دارند، تغییر رنگ آشپزخانه کوچک، بر نور و روشن تر شدن آشپزخانه تاثیرگذار است.

استفاده از رنگ های روشن کابینت

امروزه رنگ کابینت آشپزخانه های کوچک بیشتر متمایل به رنگ های روشن مانند سفید، کرم یا دیگر رنگ های خنثی انتخاب می گردد تا ضمناً سادگی، آشپزخانه را پرنور نشان دهد. اگر آشپزخانه کوچکی دارید، استفاده از رنگ های سفید و خنثی می تواند راه چاره خوبی برایتان باشد. رنگ خنثی نور را منعکس می نماید و استفاده از آن برای دیوارها، میز پیشخوان، کابینت و سقف، موجب ایجاد یک فضای منسجم بدون مرز می گردد که به چشم بیننده بزرگ تر از ابعاد واقعی می رسد. خواندن مقاله چند ایده مجذوب نماینده برای دکوراسیون آشپزخانه به رنگ سفید پیشنهاد می گردد.

رنگ آمیزی مجدد کابینت های تیره

برای متنوع کردن فضا، می توان در کنار رنگ خنثی از چند رنگ ملایم مکمل استفاده کرد. به عنوان مثال ترکیب سایه های سفید، در کنار هاله رنگ هایی مانند قهوه ای یا رنگ چوب این روزها در بسیاری آشپزخانه های کوچک مورد استفاده قرار می گیرد و رنگ چوب به عمق، گرما و ظرافت آشپزخانه می افزاید.

توجه به سبک طراحی برای رنگ آشپزخانه کوچک

نکته مهم دیگر برای رنگ آمیزی فضای آشپزخانه کوچک معین سبک طراحی است. پیش از رنگ کردن باید سبک آشپزخانه خود را انتخاب کنید. رنگ دیوارها و تناسب آن با رنگ آشپزخانه کوچک مهم است.

معمولا سبک های خلوت و مینیمال در آشپزخانه های کوچک به کار گرفته می گردد و گرایش به سبک مدرن غالب است. در دکوراسیون مدرن یا سبک معاصر، رنگ سفید جایگاه ویژه ای در رنگ دیوار و کابینت ها و سقف و غیره دارد. سعی کنید دکوراسیون سنتی و استفاده از وسایلی مانند سماور و غیره که موجب شلوغی فضای آشپزخانه کوچک می گردد را حذف کنید و با رنگ های روشن به سمت مدرن تر کردن فضا بروید.

ترکیب رنگ دیوارها با کمی رنگ روشن از ایده های برترین رنگ برای دکور آشپزخانه منزل

اگر از آشپزخانه تمام سفید خود خسته شده اید، بگذارید رنگ سقف سفید بماند، اما رنگ دیوارها را با رنگ روشن دیگری ترکیب کنید. می توانید آن را با رنگ های روشن و پاستلی (رنگ هایی روشن با ترکیب رنگ سفید) که این روزها مد شده ترکیب کنید. تناژ های محبوب در این راستا شامل آبی روشن، کرم، زرد و سبز نعنایی است که برای مجذوب نماینده تر کردن هر چه بیشتر آشپزخانه استفاده می گردد. برای اینکه خانه خود را زیبا کنید به مطلب زیباترین فرش ها در چیدمان منزل سر بزنید.

توجه به رنگ وسایل بزرگ در انتخاب برترین رنگ آشپزخانه کوچک

هنگام انتخاب رنگ مناسب آشپزخانه های کوچک، به جنس کابینت ها و مقدار بازتاب نور، دستگیره کابینت ها و حال و هوایی که می خواهید ایجاد کنید، مقدار نور طبیعی که در آشپزخانه وجود دارد و چگونگی توزیع رنگ ها توجه کنید تا ظاهری ساده ایجاد کنید.

سعی کنید رنگ های آشپزخانه کوچک را فقط به دو یا سه رنگ اصلی محدود کنید و حتی رنگ وسایل بزرگی چون یخچال و لباسشویی را روشن انتخاب کنید تا مانند وسایل سیلور، فضا را گرفته و کوچک نشان ندهد.

سقف و پرده های روشن از ایده های برترین رنگ برای دکور آشپزخانه منزل

هرچند در طراحی های نو استفاده از رنگ در سقف هم مرسوم است، اما این مورد برای آشپزخانه های کوچک توصیه نمی گردد. زیرا سقف سفید، آن را بلندتر و فضای آشپزخانه را جادارتر نشان می دهد. سقف های سفید نور را هم منعکس می نمایند و اگر در آشپزخانه کوچک تان پنجره ای دارید که نور طبیعی از آن می تابد و سقف تان نیز سفید است، بسیار شانس آورده اید. سعی کنید جلوی این پنجره را نگیرید و بگذارید نور طبیعی به داخل بتابد. اگر آشپزخانه شما پنجره ندارد، با نور پردازی زیر کابینتی به روشن شدن فضا یاری کنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب گیاهان آپارتمانی که خشک شده اند را نجات دهید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 13 مرداد 1401 بروزرسانی: 13 مرداد 1401 گردآورنده: cyaran.ir شناسه مطلب: 1535

به "بدون خرج اضافه آشپزخانه زیبا داشته باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بدون خرج اضافه آشپزخانه زیبا داشته باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید